Vergadering Debat Ruimte RV Uitwerking voorkeursvariant 2 Slotlaan 08-12-2022
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt Opening Debat door de voorzitter
Slotlaan krijgt nieuwe fietsstrook na verhit debat
In een levendige discussie over de toekomst van de Slotlaan, besloot de gemeenteraad om variant 2, "verbeterde fietsstrook 1,90", uit te voeren met een extra budget van €125.000,-.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
In een dynamische raadsvergadering, die ook live te volgen was op YouTube, stond de ruimtelijke ontwikkeling van de Slotlaan centraal. De voorzitter, Aat Grinwis, leidde het debat waarbij wethouder Wouter Catsburg en zijn ambtenaren, meneer Ruigrok en meneer Hendrik Jan Dokter, aanwezig waren om de technische vragen van raadsleden te beantwoorden.De discussie spitste zich toe op de keuze voor variant 2 voor de Slotlaan, een besluit dat voortkwam uit een eerdere ronde tafel. "We hebben een duidelijke voorkeur voor deze variant, die de veiligheid voor fietsers aanzienlijk zal verbeteren," verklaarde Catsburg.
Een kritisch punt tijdens het debat was een onjuiste quote uit een auditrapport in de oplegnotitie. "Waar komt het dat er een onjuist citaat van de audit in de oplegnotitie te vinden is?" vroeg raadslid Bredius. De wethouder erkende de fout: "Het is een verschrijving, een fout die in het proces is geslopen, maar die geen invloed heeft gehad op onze conclusie."
Mevrouw Roelofs bracht een ander punt van orde naar voren, betreffende de opdracht die aan Megaborn was gegeven voor een tweede onderzoek. "We hebben wel de offerte gekregen, maar niet de opdracht zelf," stelde Roelofs. Catsburg verzekerde dat het college de opdrachtbrief, die geen nieuwe informatie bevatte, alsnog zou verstrekken.
De discussie werd afgesloten met de consensus dat variant 2 de beste oplossing biedt voor de Slotlaan. "Dit is een stap vooruit voor de verkeersveiligheid en toegankelijkheid van onze stad," concludeerde Grinwis. Het voorstel zal nu doorgestuurd worden naar de raadsvergadering op 15 december, waar het definitieve besluit genomen zal worden.
Samenvatting
Samenvatting:
Op 29 november 2022 vond een Ronde Tafel plaats waarbij een besluitenlijst werd opgesteld voor het debat op 8 december 2022 over de ruimtelijke ontwikkeling van de Slotlaan. De besluiten omvatten het intrekken van een eerder besluit om variant 1+ uit te werken en in plaats daarvan variant 2, "verbeterde fietsstrook 1,90", uit te voeren. Er werd ook besloten om het uitvoeringskrediet te verhogen met €125.000,- om de realisatie van deze variant mogelijk te maken. Dit besluit moet nog verwerkt worden in de begroting via een verzamelbegrotingswijziging. De voorzitter van de vergadering was Aat Grinwis, met Wouter Catsburg en anderen als portefeuillehouders en adviseurs. Aanwezig waren raadsleden van verschillende partijen. Er werden geen toezeggingen gedaan, maar er zijn wel documenten ontvangen voor het debat. Het debat werd afgesloten met de conclusie dat er voldoende discussie was gevoerd en het raadsvoorstel doorgestuurd kon worden naar de raadsvergadering op 15 december.
-
Analyse van het document
Titel van het voorstel: Uitwerking voorkeursvariant 2 Slotlaan
Samenvatting:
Het voorstel betreft de uitwerking van een verkeersplan voor de Slotlaan, waarbij een eerdere beslissing (variant 1+) wordt ingetrokken ten gunste van een nieuwe variant (verbeterde fietsstrook 1,90 meter). Het voorstel omvat het uitvoeren van deze nieuwe variant en het verhogen van het uitvoeringskrediet met €125.000,- om de realisatie mogelijk te maken. De financiële dekking zal via een verzamelbegrotingswijziging worden voorgesteld.
Analyse:
1. Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt de belangrijkste elementen te bevatten: een beschrijving van de nieuwe variant, een financieel plan voor de uitvoering, en een proces voor de begrotingswijziging. Echter, zonder de volledige context van het voorstel en de bijbehorende documenten, kan niet volledig worden beoordeeld of alle relevante informatie aanwezig is.
2. Rol van de raad:
De raad moet het voorstel beoordelen, debatteren en een besluit nemen over het intrekken van de eerdere beslissing, het goedkeuren van de nieuwe variant en het verhogen van het krediet.
3. Politieke keuzes:
De raad moet afwegen of de nieuwe variant de beste oplossing is voor de verkeerssituatie op de Slotlaan en of de extra kosten gerechtvaardigd zijn.
4. SMART-principes en inconsequenties:
Het voorstel moet Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden zijn. Zonder verdere details is het moeilijk te beoordelen of het voorstel aan deze criteria voldoet en of er inconsequenties zijn.
5. Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of ze akkoord gaan met het intrekken van de eerdere beslissing, het uitvoeren van de nieuwe variant en het verhogen van het krediet.
6. Participatie:
Het voorstel vermeldt niets over participatie. Het is onduidelijk of en hoe belanghebbenden betrokken zijn of worden bij de besluitvorming.
7. Duurzaamheid:
Duurzaamheid kan relevant zijn, vooral als het gaat om verkeersplannen en infrastructuur. Het voorstel vermeldt echter niets over duurzaamheidsaspecten.
8. Financiële gevolgen:
Het voorstel vermeldt een verhoging van het uitvoeringskrediet met €125.000,-. Er wordt voorgesteld dit te dekken via een verzamelbegrotingswijziging, maar zonder verdere details is het onduidelijk of dit voldoende gedekt is.
Conclusie:
Het voorstel lijkt de hoofdlijnen van de besluitvorming te bevatten, maar zonder aanvullende informatie is het moeilijk om de volledigheid, de SMART-criteria, en de financiële dekking volledig te beoordelen. De raad zal deze aspecten moeten overwegen bij het nemen van hun besluit.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Uitwerking voorkeursvariant Verbeterde fietsstrook 1,90 Uitvoeringskrediet Amendement Verzamelbegrotingswijziging Realisatie Optimalisatie Slotlaan Besluitenlijst Debat Ronde TafelVerfijning van de zoekopdracht:
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 127 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 501 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 181 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 226 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 500 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 287 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 178 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 139 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 166 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 128 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 144 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 210 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 217 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 154 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 167 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 339 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 263 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 181 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 192 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 154 w/m
Onbekende spreker
- 210 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 206 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 216 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 264 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 343 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 291 w/m
Onbekende spreker -
Agendapunt Debat Uitwerking voorkeursvariant 2 Slotlaan
Slotlaan Zeist: Veiligheid Voorop, Maar Discussie Blijft
Zeist zet in op veiligere Slotlaan, maar handhaving en bloembakken roepen vragen op
Politiekverslaggever Rijk de Bat
ZEIST - De gemeenteraad van Zeist debatteerde intensief over de toekomst van de Slotlaan, een van de belangrijkste winkelstraten in het hart van de stad. Na een reeks voorstellen en aanpassingen lijkt de raad zich te scharen achter variant twee, die de veiligheid voor fietsers moet verbeteren zonder de straat volledig af te sluiten voor auto's. "Veiligheid staat voorop, maar we moeten ook kijken naar handhaving en de impact van bloembakken," aldus een raadslid.De discussie spitste zich toe op de vraag of variant twee daadwerkelijk de veiligste optie is en of handhaving op de Slotlaan wel voldoende is. "We schieten hier in de handhavingsreflex," zei een raadslid van D66, "maar gedrag is een belangrijk onderdeel van het gevoel van veiligheid." Het CDA overweegt een motie in te dienen om autoverkeer van de Slotlaan te weren door betere bewegwijzering.
Een ander punt van discussie waren de bloembakken op de Slotlaan. Sommige raadsleden zien deze als obstakels die de veiligheid van fietsers in gevaar brengen. "Misschien moeten we kijken of de bloembakken verwijderd of ingekort kunnen worden," stelde een raadslid van de SP.
De wethouder benadrukte dat handhaving zeker een onderdeel is van de aanpak en dat er al stappen zijn gemaakt om de parkeerroute aan te passen. "We zijn niet direct van het uitdelen van bekeuringen, maar willen mensen wel hun gedrag laten veranderen," zei hij.
De raad lijkt eensgezind over het belang van veiligheid, maar de weg ernaartoe blijft onderwerp van debat. Met de steun van de coalitiepartijen lijkt variant twee het te gaan halen, maar moties en amendementen kunnen nog voor verrassingen zorgen in de aanloop naar de volgende raadsvergadering.
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel betreft het vaststellen van een technische begrotingswijziging (BGW 2022022) voor de gemeenteraad van Zeist, waarbij verschillende budget-neutrale aanpassingen worden voorgesteld. Deze wijzigingen zijn nodig om de raad in staat te stellen hun budgetrecht uit te oefenen en vallen binnen de bestaande beleidskaders. De wijzigingen worden maandelijks voorgelegd om actueel te kunnen sturen op de budgetten. Er zijn drie categorieën technische wijzigingen: over raadsprogramma’s heen, met betrekking tot reserves/voorzieningen, en wijzigingen in het totale saldo van baten en lasten.
De voorgestelde wijzigingen omvatten onder andere:
- Kredieten voor buitensportaccommodaties, inclusief aanpassingen voor niet verrekenbare BTW, gecompenseerd door een SPUK-bijdrage van het Rijk.
- Vrijgave van de tweede tranche van €400.000 voor de verduurzaming van Flat 11 in Kerckebosch, gefinancierd uit de revolving fund sociale woningbouw.
- Een voorbereidingskrediet van €64.000 voor de gebiedsontwikkeling Dijnselburg, met dekking uit toekomstige gebiedsexploitaties of de reserve zelfregulerende projecten.
- Investeringen voor arbo-proof thuiswerkplekken voor gemeentemedewerkers, gedekt binnen het collegeproduct “ondersteuning organisatie”.
- Renovatie van gemaal 95 en vervanging van een rioolstreng, beide gedekt uit de voorziening vervanging riolering.
- Uitvoeringskredieten voor de verbetering van de veiligheid op de Slotlaan, inclusief optimalisatie van het kruispunt Hogeweg-Slotlaan en aansluitende wegen, met dekking uit de Algemene Reserve.
- Budgetaanvragen voor investeringen in het Integraal Huisvestingsplan (IHP) 2022, met aanvullende budgetaanvragen bij bekende aanbestedingsresultaten.
- Overheveling van vrijvallende loonkosten naar de kostenpost tentoonstellingen als gevolg van de nieuwe exploitatie van Slot Zeist door Slot Zeist Horeca B.V.
- Toevoeging van het stimulansbudget aan het Persoongebonden budget (PGB) voor medewerkers, voor woon-werkverkeer, sport en opleidingen.
Na vaststelling worden de wijzigingen naar de Provincie gestuurd voor toezicht. Het raadsbesluit is genomen in de openbare raadsvergadering van 17 mei 2022.
-
Analyse van het document
Titel: Raadsinformatiebrief rapport uitwerking amendementvariant 1+ Slotlaan
Samenvatting:
De gemeenteraad van Zeist heeft een amendement aangenomen om variant 1+ uit te voeren voor de optimalisatie van de Slotlaan, in plaats van de oorspronkelijk voorgestelde variant 2. Variant 1+ omvat het aanbrengen van lijnen voor fietsstroken en het verlagen van de band op een deel van de Slotlaan. Adviesbureau Megaborn heeft deze variant uitgewerkt tot een voorlopig ontwerp en de kosten berekend. Uit de verkeerskundige beoordeling blijkt dat variant 1+ niet alle verkeersveiligheidsknelpunten oplost. De gemeente zal een nieuw raadsvoorstel indienen voor de optimalisatie van de Slotlaan.
Analyse:
1. Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt niet volledig te zijn omdat het niet alle verkeersveiligheidsknelpunten oplost. Er wordt aangegeven dat er een nieuw raadsvoorstel zal volgen.
2. Rol van de raad:
De raad heeft de rol van besluitvormer. Zij hebben het amendement aangenomen en zullen ook het nieuwe voorstel moeten beoordelen en goed- of afkeuren.
3. Politieke keuzes:
De politieke keuzes die gemaakt moeten worden, betreffen de afweging tussen kosten, verkeersveiligheid, en verblijfskwaliteit van de Slotlaan.
4. SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt niet SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) omdat het niet alle gestelde doelen bereikt (verkeersveiligheid). Er zijn inconsequenties in de zin dat het amendement niet leidt tot de oplossing van alle knelpunten.
5. Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of ze akkoord gaan met de uitwerking van variant 1+ of dat ze wachten op het nieuwe voorstel en op basis daarvan een besluit nemen.
6. Participatie:
Het voorstel zegt niets over participatie van burgers of belanghebbenden.
7. Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar kan relevant zijn in termen van de impact van de Slotlaan op de omgeving en het gebruik van duurzame materialen.
8. Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen worden genoemd in de zin dat de kosten van de uitvoering van het amendement zijn berekend. Er wordt niet gespecificeerd hoe deze kosten gedekt worden.
Conclusie:
Het voorstel is niet volledig en er zijn nog openstaande punten die aangepakt moeten worden. De raad zal een belangrijke rol spelen in de verdere besluitvorming en moet afwegen of de voorgestelde variant 1+ voldoet aan de gestelde doelen of dat er een beter alternatief nodig is. Financiële dekking en participatie zijn aspecten die verder uitgewerkt moeten worden in het nieuwe voorstel.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Slotlaan Variant 1+ Verkeersveiligheid Optimalisatie Amendement Megaborn Adviesrapport Verkeerskundig Raadsvoorstel VerblijfskwaliteitVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Variantenstudie verbetering veiligheid Slotlaan". Het voorstel betreft het beschikbaar stellen van financiële middelen voor het verbeteren van de verkeersveiligheid op de Slotlaan in Zeist. De voorkeursvariant "verbeterde fietsstrook 1,90" is gekozen om de veiligheid voor fietsers en voetgangers te vergroten. Het voorstel omvat ook optimalisatie van het kruispunt Hogeweg-Slotlaan en aanpassingen aan aansluitende wegen en pleintjes. De totale investering wordt geraamd op €315.000, met een voorgestelde dekking uit de algemene reserve.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke beschrijving van de maatregelen, de financiële implicaties, en de voorgestelde dekking van de kosten. Het bevat ook informatie over het proces, de communicatiestrategie, en de planning.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol van besluitvorming over het beschikbaar stellen van het benodigde budget voor de uitvoering van de voorkeursvariant en aanvullende maatregelen.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes betreffen de goedkeuring van de voorkeursvariant en de financiering ervan. Er moet ook besloten worden over de timing van de uitvoering om overlast te minimaliseren.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met duidelijke doelen en een tijdlijn voor uitvoering. Er zijn geen duidelijke inconsequenties in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten over het beschikbaar stellen van de financiële middelen en de goedkeuring van de voorgestelde maatregelen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat er communicatie en overleg met stakeholders zal zijn, waaronder ondernemers en bewoners, om de uitvoeringsperiode en -fasering te optimaliseren.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid lijkt relevant, aangezien het voorstel de verkeersveiligheid voor fietsers en voetgangers verbetert, wat duurzame mobiliteit ondersteunt.
Financiële gevolgen en dekking:
De financiële gevolgen zijn een investering van €315.000. De dekking wordt voorgesteld uit de algemene reserve, met de mogelijkheid om dit te heroverwegen bij een positief jaarrekeningresultaat over 2021.
Aanvullende moties:
Er zijn twee moties aangenomen die oproepen tot het creëren van laad- en losplekken op de Slotlaan, het verbeteren van de handhaving, en het beoordelen en verbeteren van de verkeersveiligheid op de 1e Hogeweg.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verkeersveiligheid Fietsstrook Optimalisatie Kruispunt Hogeweg-Slotlaan Financiële middelen Uitvoeringskrediet Aansluitende wegen Pleintjes Megaborn rapport CommunicatieVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "BGW 2022022 Technische wijziging raad mei". Het voorstel betreft een reeks technische begrotingswijzigingen die budgetneutraal zijn en binnen het bestaande beleidskader vallen. Deze wijzigingen zijn nodig om de raad haar budgetrecht te laten uitoefenen en om budgethouders actueel te laten sturen op hun budgetten. De wijzigingen omvatten onder andere kredieten voor buitensportaccommodaties, verduurzaming van een flat, voorbereidingskrediet voor gebiedsontwikkeling, investeringen in arbo-proof thuiswerkplekken, renovatie van een gemaal en rioolstreng, veiligheidsverbeteringen aan de Slotlaan, en aanpassingen in het kader van het Integraal Huisvestingsplan.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig te zijn, met gedetailleerde beschrijvingen van de verschillende begrotingswijzigingen en de redenen daarvoor. Elk punt wordt kort toegelicht en waar nodig wordt verwezen naar eerdere informatie.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om de technische begrotingswijzigingen goed te keuren, waarmee zij haar budgetrecht uitoefent. De raad moet ook toezicht houden op de uitvoering van de wijzigingen en de naleving van het bestaande beleid.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes zijn reeds gemaakt in het bestaande beleid waarbinnen deze technische wijzigingen vallen. De raad moet nu besluiten of ze instemt met de technische aanpassingen die nodig zijn voor de uitvoering van dat beleid.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), aangezien het specifieke wijzigingen betreft die meetbaar en tijdgebonden zijn. Er worden geen duidelijke inconsequenties vermeld in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de technische begrotingswijziging BGW 2022022 vast te stellen.
Participatie:
Het voorstel zelf zegt niets over participatie, maar aangezien het technische wijzigingen betreft binnen bestaand beleid, is de aanname dat participatie al heeft plaatsgevonden bij het vormen van dat beleid.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is relevant, vooral bij de verduurzaming van Flat 11 en mogelijk bij andere projecten zoals de renovatie van gemaal 95 en de aanpassingen aan de Slotlaan.
Financiële gevolgen en dekking:
De financiële gevolgen worden per wijziging beschreven, en het voorstel geeft aan dat deze budgetneutraal zijn. Dekking wordt gevonden binnen bestaande budgetten, reserves, of door compensaties zoals de SPUK-bijdrage van het Rijk.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Begrotingswijziging Technische wijziging Investering Krediet Reserve Voorziening Masterplan Verduurzaming Gebiedsontwikkeling ThuiswerkplekVerfijning van de zoekopdracht:
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 238 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 149 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 159 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 349 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 490 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 405 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 206 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 414 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 189 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 261 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 212 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 206 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 258 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 188 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 211 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 372 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 165 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 172 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 166 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 200 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 222 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 190 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 223 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 383 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 211 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 220 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Roy Luca - Seyst.nu:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 301 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 194 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 145 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 750 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 158 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 250 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 154 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 159 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 200 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 383 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 176 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 301 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 198 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 252 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 185 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 186 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 157 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 534 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 209 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 203 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 231 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 184 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 186 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 232 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 192 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 138 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 296 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 353 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 174 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 162 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 173 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 81 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 472 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 307 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 207 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 186 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 232 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 181 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 347 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 194 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 204 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 429 w/m
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP:
- 349 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 271 w/m
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP:
- 220 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 388 w/m
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP:
- 320 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 162 w/m
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP:
- -
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 450 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 245 w/m
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 267 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- -
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP:
- 192 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 155 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 153 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 244 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 160 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 161 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Vincent van Voorden - CDA:
- 209 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 395 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 148 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 234 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 173 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 462 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 249 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 167 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 151 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 187 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 263 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 334 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 191 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 210 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 125 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 155 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 340 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 667 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 237 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 252 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- -
Roy Luca - Seyst.nu:
- 192 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 209 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 156 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 202 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 383 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 181 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 279 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 171 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 251 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 161 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 261 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 392 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 220 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 164 w/m
Onbekende spreker
- 189 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 214 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 419 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 340 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 270 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 283 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 173 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 151 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 222 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 379 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 203 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 401 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 168 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 316 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 225 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 185 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 171 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 185 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 192 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 281 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 256 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 94 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 180 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 164 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 259 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 401 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 228 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 203 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 163 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 121 w/m
David Tompot - SP:
- 173 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 137 w/m
David Tompot - SP:
- 167 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 280 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 165 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 156 w/m
David Tompot - SP:
- 163 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 310 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 178 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 108 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter
00:06:04 - 00:10:38 - 00:10:44 - 00:10:47 - 00:11:32 - 00:13:01 - 00:15:43 - 00:15:54 - 00:16:00 - 00:17:07 - 00:17:50 - 00:17:52 - 00:18:18 - 00:18:20 - 00:21:47 - 00:22:03 - 00:24:10 - 00:24:12 - 00:26:43 - 00:27:40 - 00:29:41 - 00:32:15 - 00:34:23 - 00:34:47 - 00:34:52 - 00:35:55 - 00:38:05 - 00:38:55 - 00:39:02 - 00:39:21 - 00:40:06 - 00:40:12 - 00:40:15 - 00:40:18 - 00:42:13 - 00:43:29 - 00:43:32 - 00:43:36 - 00:43:40 - 00:43:49 - 00:43:54 - 00:46:04 - 00:48:01 - 00:50:26 - 00:50:37 - 00:52:12 - 00:52:24 - 00:54:02 - 00:56:17 - 00:57:03 - 00:57:52 - 01:00:10 - 01:00:40 - 01:02:07 - 01:03:04 - 01:04:01 - 01:04:29 - 01:04:55 - 01:05:08 - 01:06:38 - 01:06:54 - 01:07:00 - 01:09:08 - 01:09:52 - 01:10:26 - 01:10:32 - 01:11:27 - 01:12:32 - 01:13:15 - 01:13:23 - 01:14:55 - 01:15:07 - 01:16:03 - 01:16:36 - 01:19:58 - 01:20:15 - 01:21:35 - 01:22:22 - 01:22:38