06-06-2023 Vergadering Ronde Tafel RV Bestuursrapportage en Kadernota 06-06-2023
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt Ronde Tafel Bestuursrapportage en Kadernota 2024
Gemeente Zeist worstelt met financiële uitdagingen en zoekt naar balans
Geschreven door AI
De gemeente Zeist staat voor een financiële uitdaging, blijkt uit de 1e Bestuursrapportage 2023 en de Kadernota 2024. Tijdens een recente raadsvergadering werden de zorgen en vragen van de raadsleden besproken. De rapportage toont een nadelig saldo van € 6.227.000, een verslechtering ten opzichte van de begroting. De negatieve ontwikkeling wordt veroorzaakt door lagere inkomsten en hogere kosten in het sociaal domein, tegenvallende parkeerinkomsten en cao-effecten.
Het college stelt voor om de financiële afwijkingen te accorderen en drie begrotingswijzigingen vast te stellen. De raad heeft unaniem besloten deze voorstellen te accepteren. De gemeente Zeist houdt zelf regie op financiële thema's, ondanks afhankelijkheid van het gemeentefonds. Het programma "Sociaal in Balans" is een voorbeeld van deze aanpak.
De financiële consequenties van de rapportage zijn verwerkt in de begrotingswijzigingen en er wordt een aanspraak van € 300.000 op het weerstandsvermogen gedaan. De meicirculaire 2023 kan mogelijk positieve effecten hebben op het negatieve saldo.
Tijdens het debat werden vragen gesteld over de duiding van de kadernota, de toekomst van het project "Voor Elkaar" in Vollenhoven, en de financiering van een dorpshuis in Den Dolder. Er werd ook gesproken over de reserve Integrale Ontwikkeling Zeist (RIOS) en de noodzaak van een realistische begroting.
De raad benadrukte het belang van een nauwere betrokkenheid bij het programma "Sociaal in Balans" en de voorbereiding van de Algemene Beschouwingen. De volgende raadsvergadering op 15 juni zal zich richten op de jaarrekening, die mogelijk nog meer inzicht zal geven in de financiële situatie van de gemeente.
De raad zal zich moeten buigen over de keuzes die gemaakt moeten worden om tot een structureel sluitende begroting te komen, waarbij pijnlijke politieke keuzes niet uitgesloten zijn. De komende periode zal cruciaal zijn voor het vinden van een balans tussen de financiële uitdagingen en het behoud van de kwaliteit van dienstverlening aan de inwoners van Zeist.
Samenvatting
Samenvatting:
De 1e Bestuursrapportage 2023 van de gemeente Zeist, opgesteld door Pim Deijns en gepresenteerd door portefeuillehouder W. van Dijk, geeft inzicht in de afwijkingen van het voorgenomen beleid en de financiële gevolgen daarvan. De rapportage toont een nadelig saldo van € 6.227.000, wat een verslechtering is ten opzichte van het positieve saldo van € 1.481.000 bij de vaststelling van de Begroting 2023. Deze negatieve ontwikkeling komt door lagere inkomsten uit het gemeentefonds, hogere kosten in het sociaal domein, tegenvallende parkeerinkomsten en cao-effecten op personeelslasten.
Het college stelt voor om de financiële afwijkingen te accorderen en drie begrotingswijzigingen vast te stellen. De gemeenteraad heeft unaniem besloten deze voorstellen te accepteren. De rapportage bevat een beleidsrapportage met statusupdates van beleidsvoornemens, een financiële rapportage als input voor de Kadernota 2024, en rapportages over heroverwegingen, de voortgang van het coalitieakkoord en prijsstijgingen.
De gemeente Zeist houdt zelf regie op financiële thema's, ondanks afhankelijkheid van het gemeentefonds. Het programma "Sociaal in Balans" is een voorbeeld van deze aanpak. De gemeente volgt een vaste lijn voor het bereiken van een sluitende meerjarenbegroting, inclusief financieel technische maatregelen, innovatie, beleidsheroverweging, formatieaanpassingen en als laatste optie lastenverzwaring.
De financiële consequenties van de rapportage zijn verwerkt in de begrotingswijzigingen en er wordt een aanspraak van € 300.000 op het weerstandsvermogen gedaan. De meicirculaire 2023 kan mogelijk positieve effecten hebben op het negatieve saldo. Juridisch gezien is het vaststellen van de rapportage een raadsbevoegdheid. Duurzaamheidsaspecten en de samenhang met andere projecten worden ook in de rapportage behandeld.
De verdere procedure omvat een technische informatiesessie, een ronde tafel, een debat en de besluitvorming in de raad. De evaluatie van de planning & control cyclus vindt jaarlijks plaats. Bijlagen bij de rapportage bevatten de bestuursrapportage en de begrotingswijzigingen.
- 
																		
																																							Analyse van het documentTitel en Samenvatting
 Titel: 1e Bestuursrapportage 2023
 Samenvatting: De 1e Bestuursrapportage 2023 van de Gemeente Zeist toont een negatief saldo van € 6.227.000, een verslechtering ten opzichte van de positieve begroting van € 1.481.000. Oorzaken zijn onder meer lagere inkomsten uit het gemeentefonds, hogere kosten in het sociaal domein, tegenvallende parkeerinkomsten en cao-effecten. Er zijn maatregelen voorgesteld om de financiën te stabiliseren, waaronder het programma “Sociaal in Balans”. De rapportage bevat beleids- en financiële updates en voorstellen voor begrotingswijzigingen.
 
 Analyse van het Voorstel
 
 Volledigheid van het voorstel:
 Het voorstel lijkt volledig, met een gedetailleerde uiteenzetting van de financiële situatie, beleidsupdates, en voorgestelde begrotingswijzigingen. Het bevat ook een plan voor het omgaan met de huidige financiële uitdagingen.
 
 Rol van de raad:
 De raad heeft de bevoegdheid om het voorstel te accorderen en de begrotingswijzigingen vast te stellen. De raad moet ook toezicht houden op de uitvoering van het beleid en indien nodig bijsturen.
 
 Politieke keuzes:
 De raad moet beslissen of ze de voorgestelde afwijkingen en financiële consequenties accepteert en of ze instemt met de begrotingswijzigingen. Ook moet de raad overwegen of de voorgestelde maatregelen in lijn zijn met hun politieke visie en prioriteiten.
 
 SMART en inconsequenties:
 Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel en Realistisch, maar de Tijdgebondenheid is minder duidelijk. Het is niet direct duidelijk of er deadlines zijn voor de voorgestelde acties. Er lijken geen grote inconsequenties in het voorstel te zitten.
 
 Besluit van de raad:
 De raad moet besluiten of ze de afwijkingen en financiële consequenties goedkeurt en de begrotingswijzigingen vaststelt.
 
 Participatie:
 Het voorstel vermeldt niet specifiek hoe participatie van burgers of belanghebbenden is meegenomen.
 
 Duurzaamheid:
 Duurzaamheid wordt genoemd als een thema binnen de beleidsrapportage en het coalitieakkoord, maar het is niet het hoofdonderwerp van deze rapportage.
 
 Financiële gevolgen en dekking:
 Het voorstel geeft een gedetailleerd overzicht van de financiële gevolgen. Er wordt aangegeven dat er mogelijk positieve tegenhangers zijn in de meicirculaire 2023, wat kan leiden tot een verbetering van het negatieve saldo. De dekking van de financiële gevolgen wordt niet expliciet vermeld, maar er wordt gesuggereerd dat er aanvullende voorstellen kunnen komen als de meicirculaire niet voldoende is.
 
 Conclusie
 Het voorstel is grondig en biedt een duidelijk overzicht van de financiële situatie en de voorgestelde maatregelen. De raad moet nu een besluit nemen op basis van de informatie en de politieke afwegingen die het voorstel met zich meebrengt. Duurzaamheid en participatie zijn onderwerpen die wellicht meer aandacht vereisen in de discussie en besluitvorming.Dossier vormenTyp of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen. Bestuursrapportage 2023 Financiële consequenties Beleidsafwijkingen Begrotingswijzigingen Gemeentefonds Sociaal domein Weerstandsvermogen Kadernota 2024 Stelpost prijsstijgingen CoalitieakkoordVerfijning van de zoekopdracht: Dossier maken
- 
																		
																																							Analyse van het documentTitel: Kadernota 2024
 
 Samenvatting:
 De Kadernota 2024 van de Gemeente Zeist presenteert een meerjarenperspectief met een negatief saldo, beginnend bij €8,6 miljoen in 2024 en oplopend tot €12,1 miljoen in 2027. De tekorten zijn het gevolg van lagere inkomsten uit het gemeentefonds, hogere kosten in het sociaal domein, tegenvallende parkeerinkomsten en cao-effecten. De nota bevat een vooruitblik en scenario's afhankelijk van de meicirculaire 2023. Het programma "Sociaal in Balans" en andere maatregelen worden besproken om tot een sluitende meerjarenbegroting te komen, met behoud van financiële stabiliteit.
 
 Volledigheid van het voorstel:
 Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke uiteenzetting van de financiële situatie, beleidsuitgangspunten en de stappen die genomen moeten worden om tot een sluitende begroting te komen.
 
 Rol van de raad:
 De raad heeft het budgetrecht en is verantwoordelijk voor het vaststellen van de Kadernota, inclusief de uitgangspunten voor de begroting van het volgende jaar.
 
 Politieke keuzes:
 De raad moet beslissen over de voorgestelde maatregelen en uitgangspunten, en hoe om te gaan met de financiële tekorten. Dit kan inhouden het heroverwegen van beleid, efficiëntieverbeteringen, formatievermindering of lastenverzwaring.
 
 SMART:
 Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel en Realistisch. Of het Tijdgebonden is, hangt af van de verdere uitwerking in de Begroting 2024.
 
 Inconsequenties:
 Er zijn geen directe inconsequenties zichtbaar in de samenvatting.
 
 Besluit van de raad:
 De raad moet besluiten de Kadernota 2024 vast te stellen, inclusief de uitgangspunten voor de Begroting 2024.
 
 Participatie:
 Er wordt niet gesproken over participatie in de samenvatting.
 
 Duurzaamheid:
 Duurzaamheid wordt niet als relevant onderwerp genoemd in de samenvatting.
 
 Financiële gevolgen:
 De financiële gevolgen zijn duidelijk uiteengezet met een negatief saldo dat oploopt over de jaren. Er wordt niet specifiek vermeld hoe deze tekorten gedekt zullen worden, maar er wordt wel aangegeven dat er een dekkingsvoorstel zal komen als de meicirculaire 2023 niet afdoende is.
 
 Op basis van deze informatie kan de raad een geïnformeerde beslissing nemen over de Kadernota 2024.Dossier vormenTyp of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen. Kadernota 2024 Begroting 2024 Meerjarenbegroting Negatief saldo Gemeentefonds Sociaal domein Bestuursrapportage Financiële stabiliteit Meicirculaire 2023 BeleidsheroverwegingVerfijning van de zoekopdracht: Dossier maken
- 
																		
																																							Analyse van het documentTitel: Kadernota 2024
 Samenvatting: De Kadernota 2024 van de Gemeente Zeist presenteert een meerjarenperspectief met een negatief saldo, variërend van €8 miljoen tot €12 miljoen. Dit is het gevolg van lagere inkomsten uit het gemeentefonds, hogere kosten in het sociaal domein, tegenvallende parkeerinkomsten en cao-effecten. De nota bevat een vooruitblik op het gemeentefonds en scenario's voor de Begroting 2024. Het programma "Sociaal in Balans" en andere maatregelen worden besproken, met de nadruk op een sluitende meerjarenbegroting volgens vastgestelde spelregels.
 
 Volledigheid: Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke uiteenzetting van de financiële situatie, beleidsuitgangspunten en de stappen die genomen moeten worden om tot een sluitende begroting te komen.
 
 Rol van de raad: De raad heeft de bevoegdheid om de Kadernota vast te stellen, inclusief de uitgangspunten voor de Begroting 2024. Dit is een belangrijke rol, aangezien de raad hiermee de financiële en beleidsmatige kaders voor het komende jaar bepaalt.
 
 Politieke keuzes: De raad moet beslissen over de voorgestelde maatregelen en uitgangspunten, en of deze in lijn zijn met de politieke visie en doelstellingen van de gemeente. Ook moet de raad overwegen of lastenverzwaring een optie is als de financiële situatie niet verbetert.
 
 SMART: Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel en Realistisch, maar de Tijdgebondenheid kan beter worden benadrukt door duidelijke deadlines en tijdsframes voor de voorgestelde acties te stellen.
 
 Inconsequenties: Er lijken geen directe inconsequenties in het voorstel te staan, maar de afhankelijkheid van de meicirculaire 2023 en de onzekerheid die dit met zich meebrengt, kan als een risico worden gezien.
 
 Besluit van de raad: De raad moet besluiten de Kadernota 2024 vast te stellen, inclusief de uitgangspunten voor de Begroting 2024.
 
 Participatie: Er wordt niet gesproken over participatie in het voorstel, wat suggereert dat dit geen focuspunt is binnen de Kadernota.
 
 Duurzaamheid: Duurzaamheid wordt niet als relevant onderwerp genoemd in het voorstel.
 
 Financiële gevolgen: Het voorstel geeft een duidelijk overzicht van de financiële situatie en de negatieve saldi voor de komende jaren. Er wordt echter niet gespecificeerd hoe eventuele tekorten gedekt zullen worden, behalve dat lastenverzwaring de laatste stap is om tot een sluitend meerjarenperspectief te komen.Dossier vormenTyp of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen. Kadernota 2024 Begroting 2024 Meerjarenbegroting Negatief saldo Gemeentefonds Sociaal domein Bestuursrapportage Financiële stabiliteit Meicirculaire 2023 BeleidsheroverwegingVerfijning van de zoekopdracht: Dossier maken
- 
																		
																																							Analyse van het documentTitel en samenvatting:
 De titel van het voorstel is "1e Bestuursrapportage 2023". De samenvatting is dat de gemeente Zeist een negatief financieel resultaat rapporteert van € 6.227.000, wat een afwijking is ten opzichte van de positieve begroting van € 1.481.000. De oorzaken zijn onder andere lagere inkomsten uit het gemeentefonds, hogere kosten in het sociaal domein, lagere parkeerinkomsten en stijgende personeelslasten. Het voorstel bevat maatregelen om deze afwijkingen te adresseren en geeft de raad de mogelijkheid om bij te sturen.
 
 Volledigheid van het voorstel:
 Het voorstel lijkt volledig, met een gedetailleerde financiële rapportage en een duidelijk actieplan voor het aanpakken van de financiële afwijkingen.
 
 Rol van de raad:
 De raad heeft de rol om kennis te nemen van de afwijkingen, de voorgestelde begrotingswijzigingen te accorderen en indien nodig bij te sturen.
 
 Politieke keuzes:
 De raad moet beslissen of ze akkoord gaan met de voorgestelde begrotingswijzigingen en of er aanvullende maatregelen nodig zijn om de financiële stabiliteit te waarborgen.
 
 SMART en inconsequenties:
 Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) omdat het concrete financiële cijfers en specifieke acties bevat. Er worden geen duidelijke inconsequenties genoemd.
 
 Besluit van de raad:
 De raad moet besluiten om de afwijkingen en de daaruit volgende financiële consequenties te accorderen en de begrotingswijzigingen vast te stellen.
 
 Participatie:
 Het voorstel vermeldt niet expliciet over participatie van burgers of belanghebbenden.
 
 Duurzaamheid:
 Duurzaamheid wordt genoemd als een thema binnen de beleidsrapportage en het coalitieakkoord.
 
 Financiële gevolgen en dekking:
 Het voorstel geeft een gedetailleerde financiële toelichting op de gevolgen en vermeldt dat sommige effecten mogelijk een positieve tegenhanger krijgen in de meicirculaire 2023. Er wordt ook gesproken over aanspraak op het weerstandsvermogen en mogelijke aanvullende dotatie bij de Begroting 2024.
 
 Conclusie:
 Het voorstel is goed gestructureerd en biedt een duidelijk overzicht van de financiële situatie en de benodigde acties. De raad heeft een duidelijke rol in het accorderen van de wijzigingen en het waarborgen van financiële stabiliteit. Duurzaamheid wordt als relevant onderwerp beschouwd, maar participatie lijkt niet direct betrokken. De financiële gevolgen zijn goed uitgewerkt en er wordt een indicatie gegeven van hoe deze gedekt kunnen worden.Dossier vormenTyp of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen. Bestuursrapportage Financiële consequenties Begrotingswijzigingen Gemeentefonds Sociaal domein Kadernota 2024 Beleidsrapportage Weerstandsvermogen Stelpost prijsstijgingen CoalitieakkoordVerfijning van de zoekopdracht: Dossier maken
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Bianca Osinga-Tamming - Onafhankelijk raadslid B. Osinga-Tamming
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wilma Breddels - PvdA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wilma Breddels - PvdA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Vincent van Voorden - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marco Huijben - VVD
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Hafid Boutahar - D66
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wilma Breddels - PvdA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marco Huijben - VVD
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Roy Luca - Seyst.nu
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marcel Fluitman - CDA
Wouter Catsburg - Wethouder
Marcel Fluitman - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marcel Fluitman - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Bianca Osinga-Tamming - Onafhankelijk raadslid B. Osinga-Tamming
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Roy Luca - Seyst.nu
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Julian Wassink - ChristenUnie-SGP
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Angèle Welting - D66
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Julian Wassink - ChristenUnie-SGP
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Esther Kant - Seyst.nu
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Laura Hoogstraten - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Esther Kant - Seyst.nu
Laura Hoogstraten - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Esther Kant - Seyst.nu
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marcel Fluitman - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Julian Wassink - ChristenUnie-SGP
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Angèle Welting - D66
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wilma Breddels - PvdA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Laura Hoogstraten - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Angèle Welting - D66
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Hafid Boutahar - D66
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Bar Bakker - VVD
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marco Huijben - VVD
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marco Huijben - VVD
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marcel Fluitman - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Angèle Welting - D66
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Laura Hoogstraten - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wilma Breddels - PvdA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Angèle Welting - D66
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Laura Hoogstraten - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marco Huijben - VVD
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Angèle Welting - D66
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Koos Janssen - Burgemeester
Walter van Dijk - Wethouder
Koos Janssen - Burgemeester
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marcel Fluitman - CDA
Koos Janssen - Burgemeester
Marcel Fluitman - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marco Huijben - VVD
Walter van Dijk - Wethouder
Marcel Fluitman - CDA
Walter van Dijk - Wethouder
Marcel Fluitman - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marcel Fluitman - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Marcel Fluitman - CDA
Walter van Dijk - Wethouder
Marcel Fluitman - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marcel Fluitman - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marcel Fluitman - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Laura Hoogstraten - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
David Tompot - SP
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Hafid Boutahar - D66
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marcel Fluitman - CDA
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Laura Hoogstraten - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
David Tompot - SP
Laura Hoogstraten - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Marcel Fluitman - CDA
Laura Hoogstraten - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Angèle Welting - D66
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Hafid Boutahar - D66
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Walter van Dijk - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Dick Van Ginkel - Voorzitter
Dick Van Ginkel - Voorzitter
00:02:01 - 00:04:07 - 00:04:41 - 00:05:14 - 00:05:38 - 00:08:29 - 00:08:34 - 00:09:19 - 00:11:21 - 00:12:18 - 00:14:34 - 00:16:08 - 00:16:13 - 00:17:25 - 00:17:51 - 00:18:35 - 00:18:46 - 00:20:03 - 00:20:19 - 00:21:27 - 00:22:28 - 00:22:36 - 00:23:41 - 00:23:56 - 00:31:48 - 00:32:36 - 00:33:10 - 00:34:32 - 00:36:25 - 00:36:46 - 00:38:54 - 00:40:34 - 00:43:35 - 00:46:30 - 00:47:46 - 00:48:55 - 00:49:56 - 00:49:59 - 00:51:24 - 00:52:34 - 00:53:23 - 00:54:51 - 00:55:48 - 00:56:40 - 00:59:21 - 01:00:03 - 01:02:57 - 01:03:13 - 01:04:42 - 01:07:38 - 01:10:02 - 01:15:16 - 01:17:44 - 01:20:55 - 01:21:32 - 01:23:08 - 01:24:48 - 01:26:22 - 01:27:02 - 01:29:20 - 01:31:15 - 01:37:13 - 01:42:01 - 01:42:55 - 01:43:14 - 01:46:42 - 01:48:06 - 01:48:33 - 01:49:26 - 01:49:41 - 01:49:47 - 01:52:12 - 01:53:29 - 01:55:33 - 01:56:35 - 01:56:46 - 01:57:53 - 02:00:05 - 02:01:14 - 02:03:24 - 02:04:02 - 02:07:16 - 02:08:58 - 02:09:34 - 02:12:38 - 02:14:43 - 02:15:11 - 02:15:40 - 02:16:05
