Vergadering Ronde Tafel rv Parkeerbeleidsnota 2024-2028 21-12-2023
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt Meesprekers
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 157 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 248 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 131 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 148 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 128 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 85 w/m
Onbekende spreker
- 162 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 196 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 64 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 113 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 102 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 89 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 324 w/m
Agendapunt Ronde Tafel rv Parkeerbeleidsnota 2024-2028
Zeist zet in op duurzaam parkeerbeleid: nieuwe nota stuit op gemengde reacties
Zeist wil met nieuw parkeerbeleid bijdragen aan een veiliger, gezonder en duurzamer Zeist. De plannen roepen echter vragen op bij inwoners en raadsleden.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
ZEIST – De gemeente Zeist heeft een nieuwe Parkeerbeleidsnota gepresenteerd die moet zorgen voor minder auto's op straat en een betere afstemming van vraag en aanbod van parkeerplaatsen. De nota, die deel uitmaakt van het bredere Mobiliteitsplan, heeft als doel de leefbaarheid en bereikbaarheid van de gemeente te verbeteren. Tijdens een recente raadsvergadering werden de plannen besproken, waarbij zowel lof als kritiek te horen was."Het is een pakket van maatregelen dat uiteindelijk moet leiden tot minder parkeerdruk," verklaarde wethouder Katsberg. De voorstellen omvatten onder meer het vergroten van parkeerrayons, het differentiëren van parkeertarieven en het beschikbaar stellen van parkeergarages voor mensen die nu op een wachtlijst voor een vergunning staan.
Echter, de plannen stuiten ook op weerstand. Bewoners van de Gijzelhof en de Prins Hendriklaan uitten hun zorgen over de toenemende parkeerdruk in hun wijken. "We herkennen en erkennen het probleem," reageerde de wethouder, die aangaf liever een integrale aanpak te willen hanteren om het waterbedeffect te voorkomen.
Een ander punt van discussie was de voorgestelde verlenging van de parkeerreguleringstijden tot 21:00 uur. "Waar komt dit opeens vandaan en wat gaat dit kosten?" vroeg raadslid Vincent van Voorden. De wethouder gaf aan dat er geen kosten-batenanalyse is uitgevoerd, maar dat de verandering voortkomt uit de wens van inwoners om 's avonds beschermd te worden tegen parkeeroverlast.
De nota benadrukt ook het belang van duurzame mobiliteit, met maatregelen die bijdragen aan het verminderen van autoritten en het stimuleren van fietsgebruik. Desondanks werd er opgemerkt dat de nota geen directe verwijzing bevat naar het regionaal mobiliteitsplan, dat gericht is op CO2-reductie.
De effecten van het nieuwe beleid zullen worden gemonitord en indien nodig bijgestuurd. "We zullen bij de eerstvolgende tweejaarlijkse telling de uitkomsten bespreken en eventueel met aanvullende maatregelen komen," beloofde de wethouder.
De raad zal op 11 januari verder debatteren over de Parkeerbeleidsnota, met een besluit dat naar verwachting op 23 januari zal volgen.
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel betreft de Parkeerbeleidsnota 2024-2028 voor de gemeente Zeist, met als doel het vaststellen van nieuw parkeerbeleid dat bijdraagt aan de ambities van het Mobiliteitsplan. Het voorstel omvat het vaststellen van de Parkeerbeleidsnota (onderdelen A en B), het intrekken van de oude Parkeerbeleidsnota uit 2004, het vaststellen van nieuwe parkeertarieven per 1 april 2024 en een begrotingswijziging voor de financiële effecten.
De nieuwe Parkeerbeleidsnota richt zich op het verbeteren van bereikbaarheid en leefbaarheid, het stimuleren van duurzame mobiliteit en het beter afstemmen van vraag en aanbod van parkeerplaatsen. Dit moet leiden tot minder zoekverkeer, minder auto's op straat en meer ruimte voor fietsparkeren.
Het voorstel is gebaseerd op de Mobiliteitsvisie en het Mobiliteitsplan, waarbij na een participatieproces de ambities zijn uitgewerkt. De nota is tot stand gekomen na gesprekken met stakeholders en een inspraakperiode, waarbij reacties zijn verwerkt in een Reactienota participatie.
Financieel gezien wil de gemeente de parkeeropbrengsten realistischer begroten en de tarieven aanpassen om de begroting in evenwicht te brengen. Juridisch is de nota een beleidsregel waarbij geen bezwaar of beroep mogelijk is, maar wel tegen latere besluiten die de nota betrekken.
Duurzaamheid is een belangrijk aspect, met maatregelen die bijdragen aan het verminderen van autoritten en het stimuleren van fietsgebruik. De effecten van het beleid worden gemonitord en indien nodig bijgestuurd.
Het raadsbesluit is geamendeerd vastgesteld, waarbij de reguleringstijden zijn aangepast. De parkeerregulering stopt op vrijdag om 21:00 uur en op andere dagen om 19:00 uur, in plaats van de voorgestelde 21:00 uur. Dit is een compromis om tegemoet te komen aan de wensen van bewoners, kerken, culturele instellingen en het theater/bioscoop.
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Parkeerbeleidsnota 2024-2028". Het voorstel beoogt nieuw parkeerbeleid voor de gemeente Zeist vast te stellen, gericht op het verbeteren van bereikbaarheid en leefbaarheid en het stimuleren van duurzame mobiliteit. Het beleid omvat technische aspecten van parkeren en draagt bij aan een veiliger, gezonder, duurzamer en mooier Zeist door het verminderen van zoekverkeer en het bevorderen van parkeren in garages en fietsparkeren.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een uitgebreide toelichting op de inhoud, participatie, financiële implicaties, juridische aspecten, duurzaamheid, en het verdere proces. Het bevat ook bijlagen met aanvullende informatie.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om het voorstel te beoordelen, te debatteren, eventuele amendementen in te dienen en uiteindelijk te besluiten over de vaststelling van de Parkeerbeleidsnota.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de inhoud van het parkeerbeleid, inclusief parkeernormen, tarieven, en reguleringstijden. Er zijn keuzes gemaakt over het verhogen van parkeertarieven en het aanpassen van de reguleringstijden, wat politiek gevoelig kan liggen.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met duidelijke doelen en een tijdspad voor implementatie. Er zijn geen duidelijke inconsequenties in het voorstel zelf, maar het amendement wijzigt de voorgestelde reguleringstijden, wat een aanpassing van het oorspronkelijke voorstel is.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten over het vaststellen van de Parkeerbeleidsnota, de bijbehorende verordening parkeerbelasting, en de begrotingswijziging. Het amendement wijzigt de reguleringstijden, wat ook onderdeel is van het besluit.
Participatie:
Het voorstel beschrijft een uitgebreid participatieproces, inclusief gesprekken met stakeholders en een inspraakperiode. De reacties zijn verzameld in een Reactienota participatie.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp in het voorstel, met maatregelen die bijdragen aan duurzame mobiliteit en het verminderen van autoverkeer.
Financiële gevolgen:
Het voorstel bevat een financiële toelichting en een begrotingswijziging. Het streeft naar een realistische begroting die aansluit bij de werkelijke parkeerinkomsten en uitgaven. De financiële effecten van het nieuwe beleid zijn beschreven en opgenomen in de begrotingswijziging.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Parkeerbeleidsnota Mobiliteitsplan Parkeertarieven Duurzame mobiliteit Participatieproces Parkeerregulering Verordening parkeerbelasting Leefbaarheid Bereikbaarheid Financiële effectenVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Parkeerbeleidsnota 2024-2028". Het voorstel beoogt nieuw parkeerbeleid voor de gemeente Zeist vast te stellen, dat aansluit bij de ambities van het Mobiliteitsplan. Het beleid richt zich op het verbeteren van bereikbaarheid en leefbaarheid, en het stimuleren van duurzame mobiliteit. Het beleid omvat technische aspecten zoals vraag en aanbod van parkeerplaatsen, maar ook het verminderen van zoekverkeer en het creëren van meer ruimte voor fietsparkeren.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke doelstelling, een uitgebreide participatieprocedure, financiële toelichting, juridische aspecten, duurzame aspecten, en een communicatie- en evaluatieplan.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om het parkeerbeleid vast te stellen, inclusief de bijbehorende verordening en begrotingswijziging.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes die gemaakt moeten worden, betreffen de goedkeuring van de nieuwe parkeernormen, tarieven, en de balans tussen de belangen van verschillende stakeholders zoals bewoners, ondernemers en bezoekers.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met duidelijke doelen en een tijdspad voor implementatie. Er worden geen inconsequenties genoemd.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de Parkeerbeleidsnota 2024-2028 vast te stellen, de oude nota in te trekken, de Verordening parkeerbelasting 2024 vast te stellen, en de begrotingswijziging goed te keuren.
Participatie:
Het voorstel beschrijft een uitgebreid participatieproces met informatiebijeenkomsten, gesprekken met stakeholders, en de mogelijkheid voor inspraakreacties.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp in het voorstel, met maatregelen die bijdragen aan duurzame mobiliteit en het verminderen van autoverkeer.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen zijn beschreven in de bijgevoegde begrotingswijziging. Het voorstel beoogt realistische parkeeropbrengsten te genereren en de parkeertarieven aan te passen om de begroting in evenwicht te brengen.
Conclusie:
Het voorstel is goed onderbouwd en lijkt rekening te houden met verschillende aspecten van parkeerbeleid, inclusief duurzaamheid en participatie. De raad dient het voorstel te beoordelen op basis van de inhoud en de impact op de gemeente en haar inwoners.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Parkeerbeleidsnota Mobiliteitsplan Parkeertarieven Duurzame mobiliteit Participatieproces Bereikbaarheid Leefbaarheid Verordening parkeerbelasting Begrotingswijziging ParkeernormenVerfijning van de zoekopdracht:
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 176 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 285 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 316 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 270 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 235 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 530 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 272 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 346 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 201 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 324 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 282 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 376 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 388 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 204 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 240 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- -
Roy Luca - Seyst.nu:
- 2000 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 123 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 201 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 149 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 251 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 120 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 162 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 187 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 191 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 84 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 215 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 209 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 500 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 150 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 169 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 190 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 200 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 150 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 144 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 142 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 376 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 318 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 160 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 360 w/m
Bas van der Schild - GroenLinks:
- 220 w/m
Onbekende spreker
- 197 w/m
Bas van der Schild - GroenLinks:
- 215 w/m
Onbekende spreker
- 236 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 159 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 101 w/m
Bas van der Schild - GroenLinks:
- -
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 199 w/m
David Tompot - SP:
- 158 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 312 w/m
David Tompot - SP:
- 147 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Onbekende spreker
- 163 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 162 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 218 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 194 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 276 w/m
Onbekende spreker
- 180 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 333 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Roy Luca - Seyst.nu:
- 180 w/m
Onbekende spreker
- 218 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 563 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 247 w/m
Bas van der Schild - GroenLinks:
- 159 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 308 w/m
Bas van der Schild - GroenLinks:
- 123 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 239 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 134 w/m
Bas van der Schild - GroenLinks:
- 400 w/m
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP:
- 183 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 125 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 93 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 172 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 282 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 196 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 572 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 159 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 250 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 157 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 223 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 160 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 230 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 178 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 182 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 246 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 180 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 191 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 169 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 215 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 199 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 159 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 186 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 239 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- -
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 422 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 217 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 77 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 179 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 106 w/m
Onbekende spreker
- 237 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 312 w/m
Onbekende spreker
- 185 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 242 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 297 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 274 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 196 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Onbekende spreker
- 202 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 322 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 228 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 220 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 198 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 381 w/m
Onbekende spreker
- 206 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 174 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 168 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 462 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 261 w/m
Onbekende spreker
- 221 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 204 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 280 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 241 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 200 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 98 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 158 w/m
Onbekende spreker
- 191 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 203 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 100 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 223 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 164 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 219 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- -
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 298 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 218 w/m
Onbekende spreker
- 157 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 171 w/m
Onbekende spreker
- 193 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 353 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 376 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 153 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Roy Luca - Seyst.nu:
- 216 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 168 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 200 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 273 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 236 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 329 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 586 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 300 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 152 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 334 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 577 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 172 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 145 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 276 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 182 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 185 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 211 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 180 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 256 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Onbekende spreker
- 148 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 267 w/m
Onbekende spreker
- 215 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 177 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 356 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Roy Luca - Seyst.nu:
- 227 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 215 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 206 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 184 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 221 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 201 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 136 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 158 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 176 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- -
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 169 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- -
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 238 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 189 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 246 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 235 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 156 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 270 w/m
Bas van der Schild - GroenLinks:
- 275 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 260 w/m
Bas van der Schild - GroenLinks:
- 176 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 203 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter
01:09:22 - 01:10:01 - 01:10:04 - 01:10:08 - 01:10:15 - 01:13:49 - 01:13:53 - 01:13:55 - 01:14:18 - 01:16:25 - 01:16:29 - 01:18:12 - 01:19:56 - 01:20:48 - 01:23:37 - 01:25:00 - 01:25:59 - 01:27:43 - 01:30:38 - 01:31:17 - 01:33:44 - 01:34:49 - 01:36:54 - 01:38:53 - 01:41:09 - 01:41:11 - 01:42:37 - 01:44:48 - 01:45:56 - 01:47:52 - 01:47:58 - 01:48:58 - 01:50:16 - 01:50:47 - 01:51:25 - 01:53:51 - 01:54:48 - 01:55:39 - 01:56:48 - 01:57:45 - 01:59:28 - 01:59:51 - 02:01:20 - 02:01:23 - 02:03:48 - 02:05:37 - 02:06:51 - 02:09:24 - 02:14:09 - 02:14:13 - 02:15:37 - 02:18:10 - 02:22:13 - 02:26:23 - 02:27:05 - 02:27:42 - 02:28:22 - 02:29:09 - 02:30:14 - 02:30:32 - 02:31:18 - 02:31:23 - 02:31:41 - 02:32:39 - 02:33:16 - 02:34:15 - 02:34:46 - 02:37:29 - 02:38:09 - 02:38:36 - 02:39:17 - 02:39:29 - 02:41:03 - 02:41:40 - 02:44:48 - 02:45:36 - 02:47:14 - 02:48:16 - 02:48:33 - 02:49:45 - 02:50:31 - 02:52:22 - 02:52:25 - 02:52:30 - 02:53:08 - 02:54:30 - 02:55:29 - 02:55:52 - 02:56:32 - 02:56:53 - 02:59:13 - 03:01:37 - 03:02:07 - 03:03:14 - 03:03:37 - 03:04:32 - 03:04:42 - 03:04:51 - 03:04:56 - 03:06:26 - 03:07:01 - 03:07:18
Onbekende spreker -
01:14:50 - 01:16:31 - 01:18:23 - 01:20:55 - 01:23:49 - 01:26:01 - 01:27:55 - 01:31:20 - 01:34:52 - 01:37:00 - 01:39:08 - 01:42:43 - 01:44:59 - 01:45:27 - 01:46:04 - 01:49:01 - 01:50:50 - 01:51:31 - 01:54:51 - 01:56:13 - 01:57:48 - 01:59:54 - 02:32:43 - 02:33:19 - 02:36:48 - 02:38:40 - 02:39:43 - 02:45:06 - 02:48:39 - 02:49:15 - 02:56:34 - 02:58:16
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP
Falco van 't Riet - GroenLinks
Wouter Catsburg - Wethouder
02:23:23 - 02:27:08 - 02:28:24 - 02:30:34 - 02:31:22 - 02:31:24 - 02:31:48 - 02:34:01 - 02:34:28 - 02:34:47 - 02:39:20 - 02:40:07 - 02:41:19 - 02:41:44 - 02:45:39 - 02:47:21 - 02:48:35 - 02:49:48 - 02:50:58 - 02:52:23 - 02:52:29 - 02:53:13 - 02:54:31 - 02:55:48 - 02:55:58 - 02:56:28 - 02:56:55 - 02:58:47 - 02:59:15 - 03:01:51 - 03:03:17 - 03:04:45 - 03:06:37 - 03:07:07
Agendapunt Sluiting
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 254 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 254 w/m