Vergadering Raad 04-10-2022
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 1 Opening vergadering door de voorzitter, mededelingen en vaststellen agenda
Koos Janssen - Burgemeester:
- 99 w/m
Koos Janssen - Burgemeester
Agendapunt 2 Vaststellen besluitenlijst(en)
Koos Janssen - Burgemeester:
- 144 w/m
Koos Janssen - Burgemeester
Agendapunt 3 Lijst ingekomen stukken raad oktober
Koos Janssen - Burgemeester:
- 94 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 142 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 153 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Agendapunt 3D Bekrachtiging geheimhouding 3 bijlagen bij raadsinformatiebrief RIB22.102 Terugblik Algemene ledenvergadering ParkeerService 24 juni 2022
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
Het voorstel betreft het "RAADSBESLUIT Bekrachtiging geheimhouding Nr. 41494". De gemeenteraad van Zeist wordt gevraagd om de geheimhouding te bekrachtigen die door het college van burgemeester en wethouders is opgelegd op drie bijlagen die horen bij de terugblik op de Algemene Ledenvergadering van ParkeerService. Deze stukken worden als vertrouwelijke bedrijfsinformatie beschouwd en daarom geheim verklaard op grond van de Gemeentewet en de Wet open overheid.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig te zijn in de zin dat het de noodzakelijke juridische gronden voor de geheimhouding vermeldt en verwijst naar de relevante wetgeving.
Rol van de raad:
De rol van de raad is om te beslissen of zij de door het college opgelegde geheimhouding bekrachtigt. Dit is een controlerende en formele rol.
Politieke keuzes:
De politieke keuze die gemaakt moet worden is of de raad het eens is met de noodzaak van geheimhouding van de betreffende documenten.
SMART:
Het voorstel is specifiek en meetbaar (het gaat om drie specifieke bijlagen), acceptabel (het college heeft een motivering gegeven), realistisch (het past binnen de kaders van de wet) en tijdgebonden (het besluit is genomen in de raadsvergadering van 4 oktober 2022). Er worden geen inconsequenties genoemd in de verstrekte informatie.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of zij de geheimhouding bekrachtigt.
Participatie:
Het voorstel zegt niets over participatie, aangezien het gaat om de interne procedure van geheimhouding.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid lijkt geen relevant onderwerp in dit voorstel, tenzij de inhoud van de geheime stukken betrekking heeft op duurzaamheidskwesties.
Financiële gevolgen:
Het voorstel vermeldt geen financiële gevolgen. Aangezien het een besluit over geheimhouding betreft, zijn directe financiële gevolgen niet direct relevant, tenzij de inhoud van de stukken financiële implicaties heeft.
Dekking:
Er wordt niet gesproken over dekking, omdat het voorstel geen financiële uitgaven of inkomsten betreft.
Koos Janssen - Burgemeester:
- 150 w/m
Koos Janssen - Burgemeester
Agendapunt 4 Aanwijzen en installeren buitengewoon raadslid voor de fractie van D66 (bevat stemmingen)
Marloes Adema Unaniem Aangewezen als Buitengewoon Raadslid voor D66 in Zeist
In een recente raadsvergadering is Marloes Adema unaniem aangewezen als buitengewoon raadslid voor de D66-fractie in de gemeente Zeist. Ondanks haar afwezigheid wegens ziekte, heeft de raad vol vertrouwen gestemd voor haar benoeming.
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel betreft de aanwijzing van mevrouw Marloes Adema als buitengewoon raadslid voor de D66-fractie in de gemeente Zeist. Na de verkiezingen van maart 2022 was er nog een vacature voor dit raadslidmaatschap. Het afdelingsbestuur van D66 en de voorzitter van de raadsfractie stellen gezamenlijk voor om mevrouw Adema, die niet op de kandidatenlijst stond, te benoemen. Dit is mogelijk gemaakt door een wijziging in de Regeling Fractieassistentie uit 2008. Mevrouw Adema voldoet aan alle wettelijke vereisten: ze is ingezetene van de gemeente, ouder dan 18 jaar en niet uitgesloten van het kiesrecht. Ook heeft ze geen onverenigbare functies die een aanstelling in de weg staan. Het raadsbesluit om haar aan te wijzen als buitengewoon raadslid werd unaniem genomen in de raadsvergadering van 4 oktober 2022. Bijlagen zoals de voordracht, verklaringen en opgave van functies zijn ter inzage gelegd.
-
Analyse van het document
Titel: Aanwijzen en installeren buitengewoon raadslid D66
Samenvatting:
Het voorstel betreft de aanwijzing van mevrouw Marloes Adema als buitengewoon raadslid voor de fractie van D66 in de gemeente Zeist. Na de verkiezingen van maart 2022 was er een vacature voor deze positie. De aanwijzing is mogelijk gemaakt door een gezamenlijke voordracht van het afdelingsbestuur van D66 en de fractievoorzitter, conform de gewijzigde Regeling Fractieassistentie van 2008. Mevrouw Adema voldoet aan de vereisten van artikel 10 van de gemeentewet en heeft geen onverenigbare functies. Het raadsbesluit is unaniem genomen op 4 oktober 2022.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, aangezien het voldoet aan de wettelijke vereisten en de interne regelingen van de gemeente. Alle benodigde documenten en verklaringen zijn ingediend en gecontroleerd.
Rol van de raad:
De raad heeft de taak om het buitengewoon raadslid formeel aan te wijzen en te installeren.
Politieke keuzes:
Er lijken geen significante politieke keuzes te zijn, aangezien het een procedurele aanstelling betreft die voldoet aan de gestelde criteria.
SMART:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, acceptabel en tijdgebonden. Relevantie en haalbaarheid zijn niet direct van toepassing, aangezien het een benoeming betreft.
Inconsequenties:
Er zijn geen inconsequenties gemeld in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad heeft besloten mevrouw Marloes Adema unaniem aan te wijzen als buitengewoon raadslid voor de fractie van D66.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of belanghebbenden, aangezien het een interne benoemingsprocedure betreft.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is niet relevant voor dit voorstel, omdat het gaat om een personele benoeming.
Financiële gevolgen:
Het voorstel vermeldt geen financiële gevolgen. Aangezien het een benoeming van een buitengewoon raadslid betreft, kunnen er kosten zijn verbonden aan de fractieondersteuning, maar deze worden niet gespecificeerd in het voorstel.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Buitengewoon raadslid D66 Marloes Adema Aanwijzing Regeling Fractieassistentie Gemeentewet Vacature Kandidatenlijst Vereisten IntegriteitVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel: Aanwijzen en installeren buitengewoon raadslid D66
Samenvatting:
Het voorstel betreft de aanwijzing van mevrouw Marloes Adema als buitengewoon raadslid voor de fractie van D66 in de gemeente Zeist. Na de verkiezingen van maart 2022 is er een vacature voor een buitengewoon raadslid binnen de fractie van D66. Mevrouw Adema staat niet op de kandidatenlijst van de laatste gemeenteraadsverkiezingen, maar kan benoemd worden dankzij een wijziging in de Regeling Fractieassistentie uit 2008. Zij voldoet aan de vereisten van artikel 10 van de gemeentewet en heeft geen onverenigbare functies. Het voorstel is ingediend door het afdelingsbestuur van D66 en de voorzitter van de raadsfractie.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, aangezien het voldoet aan de vereisten van de Regeling Fractieassistentie en de gemeentewet. Alle benodigde verklaringen en voordrachten zijn aanwezig.
Rol van de raad:
De raad moet besluiten over de aanwijzing van mevrouw Adema als buitengewoon raadslid voor D66.
Politieke keuzes:
De politieke keuze betreft de goedkeuring van de aanwijzing van een buitengewoon raadslid die niet op de kandidatenlijst stond tijdens de laatste verkiezingen.
SMART:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden, aangezien het een duidelijke actie beschrijft met een specifieke kandidaat en alle juridische vereisten zijn gecontroleerd.
Inconsequenties:
Er zijn geen duidelijke inconsequenties in het voorstel vermeld.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten mevrouw Marloes Adema aan te wijzen als buitengewoon raadslid voor de fractie van D66.
Participatie:
Het voorstel zegt niets over participatie, aangezien het een interne benoeming betreft.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële gevolgen:
Er zijn geen directe financiële gevolgen vermeld in het voorstel, aangezien het gaat om de aanwijzing van een buitengewoon raadslid. Het is aannemelijk dat de reguliere vergoedingen en kosten die verbonden zijn aan de functie van buitengewoon raadslid al in de begroting zijn opgenomen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Marloes Adema buitengewoon raadslid D66 fractie gemeentewet afdelingsbestuur fractievoorzitter Regeling Fractieassistentie kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingenVerfijning van de zoekopdracht:
Koos Janssen - Burgemeester:
- 157 w/m
Koos Janssen - Burgemeester
Agendapunt 5 Omgevingsvergunning Sparrenheuvel (Baarnseweg, Bosch en Duin) (bevat stemmingen)
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel betreft de verlening van een omgevingsvergunning voor de uitbreiding van woonzorgvoorziening Sparrenheuvel in Bosch en Duin met 6 extra wooneenheden. De uitbreiding is nodig om te voorzien in de toenemende behoefte aan zorg voor ouderen met dementie en alzheimer. Het bouwplan is in strijd met het huidige bestemmingsplan, maar wordt vanuit stedenbouwkundig oogpunt aanvaardbaar geacht en voldoet aan de eisen van welstand.
Een aanvraag voor de omgevingsvergunning werd ingediend op 23 december 2020. Na een uitgebreide procedure, inclusief de mogelijkheid voor het indienen van zienswijzen, is de raad gevraagd in te stemmen met de beantwoording van de enige ingediende zienswijze en deze ongegrond te verklaren. Ook wordt gevraagd de definitieve verklaring van geen bedenkingen te verlenen, waarna de vergunning kan worden verleend.
De raad heeft unaniem ingestemd met het voorstel op 4 oktober 2022. Er zijn geen financiële of juridische belemmeringen, en de economische uitvoerbaarheid is gewaarborgd. Na de verlening van de omgevingsvergunning is er de mogelijkheid tot het instellen van beroep. De procedure heeft geleid tot enkele aanpassingen in de vergunning voor een goede onderbouwing en borging van de herplantplicht en het onzelfstandige karakter van de woonzorgeenheden. Communicatie over de verleende vergunning zal plaatsvinden via de gebruikelijke kanalen.
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Omgevingsvergunning woonzorgvoorziening Sparrenheuvel". Het voorstel behelst het verlenen van een omgevingsvergunning voor de uitbreiding van woonzorgvoorziening Sparrenheuvel met 6 extra wooneenheden. Deze uitbreiding is nodig om te voorzien in de toenemende behoefte aan zorgvoorzieningen voor ouderen met dementie en alzheimer. Het bouwplan is in strijd met het huidige bestemmingsplan, waardoor een uitgebreide procedure nodig is om af te wijken van het bestemmingsplan.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke uiteenzetting van de procedure, de noodzaak voor de uitbreiding, en de stappen die zijn genomen om tot dit voorstel te komen. Er is een Nota van zienswijzen opgesteld en de financiële en juridische aspecten zijn toegelicht.
Rol van de raad:
De raad moet een definitieve verklaring van geen bedenkingen afgeven om de omgevingsvergunning te kunnen verlenen. Dit is een formele stap in de procedure waarbij de raad zijn goedkeuring verleent aan het afwijken van het bestemmingsplan.
Politieke keuzes:
De politieke keuze die gemaakt moet worden, is of de raad instemt met de uitbreiding van de woonzorgvoorziening ondanks de strijdigheid met het bestemmingsplan. De raad moet de afweging maken tussen de behoefte aan zorgvoorzieningen en het behoud van de ruimtelijke kwaliteit en het karakter van de omgeving.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) te zijn, met duidelijke doelen en een tijdspad voor de uitvoering. Er worden geen inconsequenties vermeld in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de definitieve verklaring van geen bedenkingen te verlenen, waarmee de weg vrijgemaakt wordt voor het verlenen van de omgevingsvergunning.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat er een zienswijze is ingediend en beoordeeld. De participatie lijkt plaatsgevonden te hebben volgens de wettelijke procedures.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet specifiek genoemd, maar kan impliciet een rol spelen bij de bouw en exploitatie van de uitbreiding van de zorgvoorziening.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen lijken gedekt te worden door de leges die geïnd worden voor de behandeling van de aanvraag. Er is geen exploitatieplan nodig omdat de kostenverdeling anderszins is verzekerd. Planschade is afgedekt via een aparte overeenkomst.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Omgevingsvergunning Woonzorgvoorziening Sparrenheuvel Uitbreiding Wooneenheden Bestemmingsplan Psychogeriatrische zorg Ruimtelijke ordening Zienswijze WelstandVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Omgevingsvergunning Baarnseweg 18 te Bosch en Duin". Het betreft een aanvraag voor het uitbreiden van een bestaande woonzorgvoorziening Sparrenheuvel met zes extra wooneenheden in één bouwlaag. De aanvraag is in strijd met het bestemmingsplan, maar de gemeente Zeist heeft besloten om met een afwijkingsprocedure de omgevingsvergunning toch te verlenen, met inachtneming van bepaalde voorschriften.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke beschrijving van de aanvraag, de toetsing aan wettelijke regelingen, de motivering voor het afwijken van het bestemmingsplan, en de bijbehorende voorschriften en voorwaarden.
Rol van de raad:
De gemeenteraad heeft een verklaring van geen bedenkingen afgegeven, wat noodzakelijk is voor het verlenen van de omgevingsvergunning bij afwijking van het bestemmingsplan.
Politieke keuzes:
De politieke keuze betreft het al dan niet verlenen van de omgevingsvergunning ondanks de strijdigheid met het bestemmingsplan. De raad moet afwegen of de behoefte aan uitbreiding van de zorgvoorziening opweegt tegen het handhaven van het bestemmingsplan.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met duidelijke voorschriften en een heldere procedure. Er zijn geen directe inconsequenties zichtbaar in de verstrekte informatie.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of zij de omgevingsvergunning definitief verlenen, na de afgegeven verklaring van geen bedenkingen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt een publicatie en terinzagelegging voor zienswijzen, wat wijst op een vorm van participatie. Er is een zienswijze ingediend en beantwoord.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar kan impliciet een rol spelen bij de bouwvoorschriften en het gebruik van de woonzorgvoorziening.
Financiële gevolgen en dekking:
De financiële gevolgen betreffen de legeskosten voor de behandeling van de aanvraag. Deze kosten zijn vastgesteld door de gemeenteraad en worden gedekt door de aanvrager, die hiervoor een factuur zal ontvangen.
Conclusie:
Het voorstel is goed onderbouwd en lijkt alle noodzakelijke elementen te bevatten voor een besluitvormingsproces. De raad moet nu besluiten of zij de omgevingsvergunning definitief willen verlenen. -
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Omgevingsvergunning woonzorgvoorziening Sparrenheuvel". Het voorstel betreft het verlenen van een omgevingsvergunning voor de uitbreiding van woonzorgvoorziening Sparrenheuvel met 6 extra wooneenheden. Deze uitbreiding is nodig om te voorzien in de toenemende behoefte aan zorgvoorzieningen voor ouderen met dementie en alzheimer. Het bouwplan is in strijd met het huidige bestemmingsplan, waardoor een uitgebreide procedure nodig is om af te wijken van het bestemmingsplan.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke beschrijving van de procedure, de argumentatie voor het verlenen van de vergunning, en de afhandeling van de ingediende zienswijze. Er is ook aandacht voor de financiële aspecten en juridische consequenties.
Rol van de raad:
De raad moet een definitieve verklaring van geen bedenkingen afgeven voordat de omgevingsvergunning verleend kan worden. Dit is een wettelijke vereiste bij afwijking van het bestemmingsplan.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of zij het maatschappelijk belang van de uitbreiding van de zorgvoorziening zwaarder laat wegen dan de strijdigheid met het huidige bestemmingsplan. Ook moet de raad overwegen of de uitbreiding past binnen de ruimtelijke en maatschappelijke visie van de gemeente.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, en Tijdgebonden. Relevantie en Realistisch zijn impliciet aanwezig, gezien de onderbouwing en de stappen die al zijn genomen. Er lijken geen duidelijke inconsequenties in het voorstel te zitten.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de definitieve verklaring van geen bedenkingen te verlenen en de zienswijze ongegrond te verklaren.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat er een zienswijze is ingediend en behandeld, wat wijst op een vorm van participatie. De mate van participatie of inspraak van belanghebbenden wordt niet uitgebreid besproken.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar kan impliciet een rol spelen in de stedenbouwkundige aanvaardbaarheid en de ruimtelijke kwaliteit.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen lijken gedekt te worden door leges en er is een planschadeovereenkomst gesloten. Er wordt gesteld dat er geen verdere kosten zijn en dat een exploitatieplan niet nodig is.
Conclusie:
Het voorstel is goed onderbouwd en lijkt alle noodzakelijke elementen te bevatten voor een besluitvorming door de raad. De raad moet nu een besluit nemen op basis van de verstrekte informatie en de maatschappelijke afwegingen die gemaakt moeten worden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Omgevingsvergunning Woonzorgvoorziening Sparrenheuvel Uitbreiding Wooneenheden Bestemmingsplan Zorg Ruimtelijke ordening Zienswijze ProcedureVerfijning van de zoekopdracht:
Koos Janssen - Burgemeester:
- 86 w/m
Koos Janssen - Burgemeester
Agendapunt 6 Benoemen lid RvT Nuovo scholen (bevat stemmingen)
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel 22RV038 betreft de benoeming van mevrouw H.M. Richters als lid van de Raad van Toezicht (RvT) van NUOVO Scholen per 1 augustus 2022, met terugwerkende kracht. NUOVO Scholen is een stichting voor openbaar voortgezet onderwijs met scholen in Nieuwegein, Utrecht, Utrechtse Heuvelrug en Zeist. De RvT bestaat uit maximaal vijf leden en de benoeming van nieuwe leden moet worden goedgekeurd door de gemeenteraden van de gemeenten waar NUOVO actief is.
Mevrouw Richters is voorgedragen vanwege haar expertise in innovatie en technologie, wat aansluit bij het vooraf opgestelde profiel voor de vacature. Haar Curriculum Vitae bevestigt deze expertise. De gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) heeft positief geadviseerd over de voordracht en was betrokken bij het wervingsproces.
De late voordracht van NUOVO, ontvangen vlak voor het zomerreces, resulteert in een benoeming met terugwerkende kracht, aangezien het raadsbesluit niet eerder dan oktober kon worden genomen. Dit is ook het geval in de andere betrokken gemeenten.
Juridisch gezien is de benoeming in overeenstemming met artikel 42b van de Wet op het Voortgezet Onderwijs, en een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is aangevraagd en ontvangen. Financieel heeft de gemeente geen direct belang meer bij de stichting, aangezien NUOVO zelf de rijksvergoedingen ontvangt en uitgaven doet.
De RvT van NUOVO zal per brief geïnformeerd worden over het besluit van de gemeenteraad. De raad van de gemeente Zeist heeft unaniem ingestemd met de benoeming tijdens de openbare raadsvergadering op 4 oktober 2022.
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Benoeming lid Raad van Toezicht NUOVO Scholen". Het voorstel betreft de instemming van de gemeenteraad met de benoeming van mevrouw H.M. Richters als lid van de Raad van Toezicht (RvT) van NUOVO Scholen per 1 augustus 2022, met terugwerkende kracht. NUOVO Scholen is een stichting voor openbaar voortgezet onderwijs in verschillende gemeenten. De RvT bestaat uit maximaal vijf leden, en de gemeenteraden van de betrokken gemeenten moeten instemmen met de voordrachten voor de RvT.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke inleiding, argumentatie, juridische basis, en informatie over de financiële en communicatieve aspecten. Het bevat ook informatie over de wervingsprocedure en de betrokkenheid van de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR).
Rol van de raad:
De rol van de gemeenteraad is om in te stemmen met de voordracht van de kandidaat voor de RvT van NUOVO Scholen.
Politieke keuzes:
De politieke keuze die gemaakt moet worden, is of de raad akkoord gaat met de benoeming van mevrouw Richters, gezien haar expertise en de procedure die gevolgd is.
SMART-analyse en inconsequenties:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel en Tijdgebonden. Relevant is dat de benoeming met terugwerkende kracht plaatsvindt, wat een ongebruikelijke situatie is, maar geen inconsequentie lijkt te vormen.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of zij instemt met de benoeming van mevrouw Richters als lid van de RvT van NUOVO Scholen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat de GMR positief heeft geadviseerd en betrokken is geweest bij het wervingsproces, wat wijst op participatie van personeel en ouders.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet specifiek genoemd in het voorstel, maar kan impliciet relevant zijn in de bredere context van onderwijs en bestuur.
Financiële gevolgen:
Het voorstel vermeldt dat de gemeente geen rechtstreeks financieel belang heeft in de stichting en dat de stichting zelf de rijksvergoedingen ontvangt en uitgaven doet, inclusief de bezoldiging van de RvT-leden. Er lijken dus geen directe financiële gevolgen voor de gemeente te zijn.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
NUOVO Scholen Raad van Toezicht (RvT) Benoeming H.M. Richters Openbaar onderwijs Voortgezet onderwijs Innovatie en technologie Gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) Terugwerkende kracht WervingsprofielVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Benoeming lid Raad van Toezicht NUOVO Scholen". Het voorstel betreft de instemming van de gemeenteraad met de benoeming van mevrouw H.M. Richters als lid van de Raad van Toezicht (RvT) van NUOVO Scholen per 1 augustus 2022, met terugwerkende kracht. NUOVO Scholen is een stichting voor openbaar voortgezet onderwijs in verschillende gemeenten. De RvT bestaat uit maximaal vijf leden en mevrouw Richters is voorgedragen op basis van haar expertise in innovatie en technologie. De gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) heeft positief geadviseerd over haar benoeming.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke uiteenzetting van de redenen voor de benoeming, de procedure die is gevolgd, en de rol van de GMR. Er is ook juridische context gegeven en het financiële aspect is toegelicht.
Rol van de raad:
De rol van de gemeenteraad is om in te stemmen met de voordracht van de kandidaat voor de RvT van NUOVO Scholen, zoals wettelijk vereist.
Politieke keuzes:
De politieke keuze betreft de goedkeuring van de voorgedragen kandidaat voor de RvT. De raad moet beoordelen of de kandidaat geschikt is en of de procedure correct is gevolgd.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, en Tijdgebonden. Relevantie en Haalbaarheid (de R en de H van SMARTER) zijn niet expliciet benoemd, maar lijken impliciet aanwezig. Er worden geen inconsequenties vermeld.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of zij instemt met de benoeming van mevrouw H.M. Richters als lid van de RvT van NUOVO Scholen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat de GMR positief heeft geadviseerd en betrokken is geweest bij het wervingsproces, wat wijst op participatie van personeel en ouders.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar kan relevant zijn in de bredere context van onderwijs en de verantwoordelijkheden van de RvT.
Financiële gevolgen:
Het voorstel vermeldt dat de gemeente geen direct financieel belang heeft bij de stichting en dat de stichting zelf de rijksvergoedingen ontvangt en uitgaven doet. Er zijn dus geen directe financiële gevolgen voor de gemeente door deze benoeming.
Conclusie:
Het voorstel lijkt goed onderbouwd en volledig, met een duidelijke procedure en betrokkenheid van relevante partijen. De raad moet nu besluiten of zij instemt met de benoeming.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
NUOVO Scholen Raad van Toezicht (RvT) Benoeming H.M. Richters Innovatie en technologie Gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) Terugwerkende kracht Openbaar onderwijs Voortgezet onderwijs WervingsprofielVerfijning van de zoekopdracht:
Koos Janssen - Burgemeester:
- 132 w/m
Koos Janssen - Burgemeester
Agendapunt 7 Vergaderschema gemeenteraad 2023 (bevat stemmingen)
Zeist Zet Nieuw Vergaderschema Vast: Raad Unaniem Akkoord
In een harmonieuze sfeer heeft de gemeenteraad van Zeist het vergaderschema voor 2023 unaniem goedgekeurd. De planning omvat alle raadsactiviteiten en houdt rekening met de lokale gemeenschap en nationale evenementen.
Samenvatting
Samenvatting:
De gemeenteraad van Zeist heeft op 4 oktober 2022 unaniem besloten het vergaderschema voor 2023 vast te stellen, lopend van 1 januari tot en met 31 december. Dit schema omvat de planning van de raadsvergaderingen, Ronde Tafels, debatten, politiek spreekuur en andere raadsactiviteiten. De vergaderingen vinden plaats op dinsdagen en donderdagen, met raadsvergaderingen op dinsdagavond om 20.00 uur. Flexavonden zijn ingepland voor diverse bijeenkomsten en het politiek spreekuur vindt plaats op donderdagavond. Belangrijke data zoals de bespreking van de jaarrekening en de begroting zijn al ingepland. Het schema houdt rekening met schoolvakanties en feestdagen, zoals het VNG congres op 13 en 14 juni, de afsluiting van het raadsseizoen op 6 juli, en de start na het zomerreces op 22 augustus. Op 5 december zijn er geen activiteiten gepland.
Het presidium is gemandateerd om wijzigingen in het schema aan te brengen om in te spelen op actualiteiten, waarbij de raad niet belast wordt met het nemen van besluiten over kleine wijzigingen. Het vergaderschema wordt intern gecommuniceerd via Intranet en extern via de website van de gemeenteraad. Bijlagen bij het besluit zijn een jaarkalender in kleur en een uitgeschreven vergaderschema met bijzonderheden.
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Vaststellen Vergaderschema raad 2023". Het voorstel behelst het vaststellen van de vergaderdata voor de gemeenteraad van 1 januari 2023 tot en met 31 december 2023 en het mandateren van het presidium om wijzigingen in het schema aan te brengen. Het schema is afgestemd op schoolvakanties en houdt rekening met feestdagen. Vergaderingen vinden plaats op dinsdagen en donderdagen, met raadsvergaderingen op dinsdagavond. Flexavonden zijn ingepland voor diverse bijeenkomsten.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke uiteenzetting van de vergaderdata, de rol van het presidium, en de afstemming op schoolvakanties en feestdagen.
Rol van de raad:
De raad moet het vergaderschema vaststellen en het presidium mandateren om wijzigingen aan te brengen.
Politieke keuzes:
De politieke keuze ligt voornamelijk bij het al dan niet accorderen van het voorgestelde schema en de mate van flexibiliteit die het presidium krijgt om wijzigingen door te voeren.
SMART:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, en Tijdgebonden. Relevantie en haalbaarheid (Realistisch) zijn niet expliciet benoemd, maar lijken impliciet aanwezig.
Inconsequenties:
Er lijken geen inconsequenties aanwezig in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten het vergaderschema vast te stellen en het presidium te mandateren voor wijzigingen.
Participatie:
Het voorstel zegt niets expliciet over participatie, maar transparantie en voorspelbaarheid van vergaderdata kunnen de participatie van burgers bevorderen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is niet direct relevant voor dit voorstel, tenzij men kijkt naar de duurzaamheid van het bestuurlijke proces.
Financiële gevolgen:
Er worden geen directe financiële gevolgen genoemd in het voorstel. Het lijkt voornamelijk een organisatorisch voorstel zonder significante financiële impact.
Conclusie:
Het voorstel is goed gestructureerd en lijkt alle noodzakelijke informatie te bevatten voor de raad om een besluit te nemen over het vergaderschema van 2023. Het biedt duidelijkheid en structuur voor het plannen van raadsactiviteiten en geeft het presidium de bevoegdheid om flexibel te reageren op veranderende omstandigheden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Vergaderschema Agendabeheer Transparantie Ronde Tafel Debat Politiek spreekuur Schoolvakanties Flexavond Mandateren CommunicatieVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel: Vaststellen Vergaderschema raad 2023
Samenvatting:
Het voorstel betreft het vaststellen van het vergaderschema voor de gemeenteraad van 1 januari 2023 tot en met 31 december 2023. Het schema houdt rekening met schoolvakanties en feestdagen en plant vergaderingen op dinsdagen en donderdagen. Het presidium krijgt de bevoegdheid om wijzigingen in het schema aan te brengen om in te spelen op actualiteiten. Het voorstel is unaniem aangenomen door de raad op 4 oktober 2022.
Volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke planning en ruimte voor aanpassingen indien nodig.
Rol van de raad:
De raad heeft de taak het vergaderschema vast te stellen en het presidium te mandateren voor eventuele wijzigingen.
Politieke keuzes:
De keuze om het presidium te mandateren voor wijzigingen kan politiek besproken worden, maar lijkt een praktische oplossing voor flexibiliteit.
SMART:
Het voorstel is Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, en Tijdgebonden. Relevantie en haalbaarheid (Realistisch) lijken ook in orde, hoewel dit afhangt van de uitvoering.
Inconsequenties:
Er lijken geen inconsequenties in het voorstel te zijn.
Besluit van de raad:
De raad heeft besloten het vergaderschema vast te stellen en het presidium te mandateren voor wijzigingen.
Participatie:
Het voorstel zegt niets specifieks over participatie, maar de vaststelling van een vergaderschema draagt bij aan transparantie en voorspelbaarheid voor burgers die de raadsvergaderingen willen volgen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is niet direct relevant voor dit voorstel, tenzij de raad ervoor kiest om duurzaamheidsaspecten te overwegen bij de planning van vergaderingen (bijvoorbeeld digitale vergaderingen om reizen te verminderen).
Financiële gevolgen:
Het voorstel vermeldt geen specifieke financiële gevolgen. Het lijkt erop dat dit een reguliere activiteit is die binnen de bestaande begroting van de raad valt.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Vergaderschema 2023 Presidium Agendabeheer Transparantie Flexavond Schoolvakanties Raadsvergaderingen Politiek spreekuur MandaterenVerfijning van de zoekopdracht:
Koos Janssen - Burgemeester:
- 165 w/m
Koos Janssen - Burgemeester
Agendapunt 8 Moties vreemd aan de orde van de dag
Koos Janssen - Burgemeester:
- 161 w/m
Koos Janssen - Burgemeester
Agendapunt 8a Motie vreemd aan de orde van de dag tijdelijke uitbreiding geld-terug-regeling (bevat stemmingen)
Koos Janssen - Burgemeester:
- 157 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 170 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 191 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 166 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 189 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 185 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 154 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 563 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 110 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- -
Koos Janssen - Burgemeester:
- -
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 195 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 219 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 205 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 98 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 200 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 215 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 197 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 80 w/m
Silke Zwart - GroenLinks:
- 160 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 92 w/m
Bar Bakker - VVD:
- 173 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 146 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 136 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 186 w/m
David Tompot - SP:
- 186 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 238 w/m
Jeroen van den Heuvel - D66:
- 206 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 147 w/m
Petra Bakels - NieuwDemocratischZeist:
- 138 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 132 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 168 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 176 w/m
Annet Ploeg-Bos - ChristenUnie/SGP:
- 178 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 173 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 186 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 194 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 175 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 186 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 162 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 197 w/m
Silke Zwart - GroenLinks:
- 216 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 189 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 215 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 148 w/m
Bar Bakker - VVD:
- 183 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 192 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 280 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 261 w/m
Bar Bakker - VVD:
- 154 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 219 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 202 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 281 w/m
Bar Bakker - VVD:
- 176 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 217 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 154 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 234 w/m
Bar Bakker - VVD:
- 162 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 213 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 274 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 316 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 179 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 221 w/m
David Tompot - SP:
- 166 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 130 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 206 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 228 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 188 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 156 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 215 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 227 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 240 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 212 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 350 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 210 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 298 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 152 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 227 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 193 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 546 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 106 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 165 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 230 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 220 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 163 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 240 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 125 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 221 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 165 w/m
Petra Bakels - NieuwDemocratischZeist:
- 148 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 136 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 154 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 165 w/m
Jeroen van den Heuvel - D66:
- 207 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 204 w/m
David Tompot - SP:
- 165 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 197 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 185 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 196 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 159 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 106 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- -
Koos Janssen - Burgemeester:
- 311 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 195 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 159 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 195 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 219 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 200 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 219 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 168 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 150 w/m
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 152 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Petra Bakels - NieuwDemocratischZeist:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 65 w/m
Bar Bakker - VVD:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 138 w/m
Hafid Boutahar - D66:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Wilma Breddels - PvdA:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 119 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 256 w/m
Martine Folkersma - GroenLinks:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 364 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Aat Grinwis - VVD:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 1334 w/m
Jeroen van den Heuvel - D66:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Marco Huijben - VVD:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Esther Kant - Seyst.nu:
- 107 w/m
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Randall Lentz - GroenLinks:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 83 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 501 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Bianca Osinga-Tamming - CDA:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 429 w/m
Ruben Pattiasina - D66:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Alexander Pieters - VVD:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Annet Ploeg-Bos - ChristenUnie/SGP:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 858 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 429 w/m
Bas van der Schild - GroenLinks:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 119 w/m
Tjarda Struik - VVD:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 184 w/m
David Tompot - SP:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 343 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Vincent van Voorden - CDA:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Silke Zwart - GroenLinks:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 103 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 125 w/m
Koos Janssen - Burgemeester
00:07:11 - 00:10:58 - 00:15:11 - 00:16:32 - 00:16:44 - 00:17:23 - 00:17:53 - 00:18:16 - 00:20:35 - 00:21:07 - 00:22:55 - 00:24:41 - 00:25:24 - 00:28:32 - 00:30:44 - 00:31:38 - 00:33:46 - 00:34:54 - 00:37:34 - 00:38:55 - 00:39:24 - 00:40:11 - 00:41:25 - 00:42:16 - 00:42:59 - 00:44:02 - 00:44:43 - 00:44:53 - 00:45:10 - 00:45:36 - 00:45:58 - 00:46:46 - 00:48:20 - 00:49:21 - 00:51:08 - 00:51:43 - 00:52:01 - 00:52:34 - 00:52:46 - 00:57:39 - 00:57:48 - 01:00:46 - 01:01:47 - 01:03:27 - 01:04:52 - 01:06:18 - 01:07:08 - 01:08:28 - 01:09:53 - 01:11:47 - 01:12:43 - 01:12:55 - 01:15:21 - 01:16:29 - 01:17:04 - 01:17:12 - 01:19:29
J. Janssen - Raadsgriffier
01:17:45 - 01:17:49 - 01:17:52 - 01:17:55 - 01:18:00 - 01:18:03 - 01:18:05 - 01:18:10 - 01:18:13 - 01:18:15 - 01:18:18 - 01:18:20 - 01:18:23 - 01:18:26 - 01:18:29 - 01:18:32 - 01:18:35 - 01:18:37 - 01:18:42 - 01:18:45 - 01:18:47 - 01:18:50 - 01:18:53 - 01:18:56 - 01:18:58 - 01:19:04 - 01:19:07 - 01:19:10 - 01:19:12 - 01:19:15 - 01:19:17
Freerk André de la Porte - D66
Hafid Boutahar - D66
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Martine Folkersma - GroenLinks
Dick van Ginkel - D66
Aat Grinwis - VVD
Marco Huijben - VVD
Esther Kant - Seyst.nu
Randall Lentz - GroenLinks
Bianca Osinga-Tamming - CDA
Ruben Pattiasina - D66
Alexander Pieters - VVD
Falco van 't Riet - GroenLinks
Bas van der Schild - GroenLinks
Tjarda Struik - VVD
Gerard van Vliet - GroenLinks
Vincent van Voorden - CDA
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP
Agendapunt 8b Motie vreemd aan de orde van de dag toestaan giften in de bijstand (bevat stemmingen)
Koos Janssen - Burgemeester:
- 136 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 164 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 160 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 209 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 168 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 167 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 236 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 269 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 165 w/m
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 751 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 515 w/m
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 240 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- -
Koos Janssen - Burgemeester:
- -
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 48 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 277 w/m
Silke Zwart - GroenLinks:
- 213 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 394 w/m
Jeroen van den Heuvel - D66:
- 209 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 172 w/m
Petra Bakels - NieuwDemocratischZeist:
- 138 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 145 w/m
Annet Ploeg-Bos - ChristenUnie/SGP:
- 255 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 43 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 160 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 199 w/m
Bar Bakker - VVD:
- 249 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 166 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 184 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 199 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 154 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 392 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 601 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 138 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 187 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 131 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 197 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 209 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 142 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 157 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 115 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 693 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 142 w/m
Silke Zwart - GroenLinks
Jeroen van den Heuvel - D66
Petra Bakels - NieuwDemocratischZeist
Annet Ploeg-Bos - ChristenUnie/SGP
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang
Bar Bakker - VVD
Agendapunt 9 Sluiting
Koos Janssen - Burgemeester:
- 196 w/m