Vergadering Ronde Tafel Reparatieplan Bunsinglaan 13 en 17 17-10-2024
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt Reparatieplan Bunsinglaan 13 en 17
Kritiek op bouwplannen Bunsinglaan: "Een historische blunder"
De Stichting Milieuzorg Zeist e.o. heeft stevige kritiek geuit op het 'Rv Bestemmingsplan Reparatieplan Bunsinglaan 13 en 17'. Het plan, dat voortvloeit uit een uitspraak van de Raad van State, maakt de bouw van drie woningen mogelijk op Bunsinglaan 13. De stichting pleit voor een natuurinclusieve benadering en roept op tot een integrale visie voor het Kromme Rijn gebied.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tijdens een recent debat over het bestemmingsplan voor Bunsinglaan 13 en 17 in Zeist, uitten verschillende belanghebbenden hun zorgen. De Stichting Milieuzorg Zeist e.o. en andere betrokkenen, zoals de werkgroep Natuurlijk Zeist West, benadrukten dat de bouw van drie woningen op Bunsinglaan 13 een gemiste kans is voor een duurzame gebiedsontwikkeling. "Dit is een planologische fout en zelfs een historische blunder," aldus Sierd de Vos van de werkgroep biodiversiteit.De stichting en andere sprekers wezen op de noodzaak van een integrale aanpak die aansluit bij bredere gebiedsontwikkelingen, zoals de 'Groen groeit mee-pilot Kromme Rijn Corridor'. Ze benadrukten dat het huidige plan niet bijdraagt aan de ruimtelijke kwaliteit en dat het in strijd is met het Landschapsontwikkelingsplan en andere regionale initiatieven.
Wouter van der Grift, eigenaar van Bunsinglaan 13, verdedigde het plan door te wijzen op de noodzaak van een nieuwe bestemming na het verbod op nertsenhouderij. "Ik ben geen projectontwikkelaar, maar wil hier met mijn gezin blijven wonen. De bouw van de woningen is voor ons een noodzakelijke stap," verklaarde hij.
De discussie over een mogelijke grondruil tussen de eigenaren van Bunsinglaan 13 en 17 kwam ook aan bod. Hoewel er in het verleden gesprekken zijn geweest, is er geen overeenstemming bereikt. De gemeente Zeist heeft aangegeven dat er geen actieve rol is voor hen in de aankoop van de grond, mede omdat de provincie Utrecht geen interesse heeft getoond in aankoop met UPLG-gelden.
De wethouder benadrukte dat er wel degelijk regie is gevoerd in het proces en dat er aanpassingen zijn gedaan om de landschappelijke inpassing te verbeteren. "We hebben gekeken naar de beste haalbare optie binnen de gegeven kaders," aldus de wethouder.
Het debat eindigde zonder directe oplossing, maar met de toezegging van de gemeente om de chronologie van de gesprekken over de grondruil nader toe te lichten. Het voorstel zal verder worden besproken tijdens een geplande raadsvergadering op 19 november.
Samenvatting
De Stichting Milieuzorg Zeist e.o. heeft een inspraakreactie gegeven op het 'Rv Bestemmingsplan Reparatieplan Bunsinglaan 13 en 17'. Het plan is een gevolg van een uitspraak van de Raad van State over het bestemmingsplan Buitengebied Zeist Zuid-West 2018, waarbij nieuwe ontwikkelingen op de percelen Bunsinglaan 13 en 17 mogelijk werden gemaakt. De stichting is kritisch over het proces en de uitkomst, met name de bouw van drie woningen op Bunsinglaan 13. Ze zien het als een gemiste kans dat er geen integrale oplossing is gezocht die aansluit bij bredere gebiedsontwikkelingen zoals de 'Groen groeit mee-pilot Kromme Rijn Corridor'. De stichting pleit voor een meer natuurinclusieve en duurzame benadering van het buitengebied van Zeist en vraagt om te wachten op een integrale visie voor het Kromme Rijn gebied voordat er een besluit wordt genomen.
-
Analyse van het document
Analyse van het Raadsvoorstel: Vaststelling Bestemmingsplan "Reparatieplan Bunsinglaan 13 en 17"
#Titel en Samenvatting
Titel: Vaststelling bestemmingsplan "Reparatieplan Bunsinglaan 13 en 17"
Samenvatting: Het voorstel beoogt de vaststelling van het bestemmingsplan "Reparatieplan Bunsinglaan 13 en 17" om te voldoen aan de uitspraak van de Raad van State van 21 april 2021. Het plan omvat de sloop van agrarische bedrijfsbebouwing op Bunsinglaan 13 en de bouw van drie woningen, evenals de beperking van bouwmogelijkheden op Bunsinglaan 17. Het gebiedsproces heeft geleid tot een inrichtingsplan dat rekening houdt met verschillende belangen, hoewel niet alle belanghebbenden tevreden zijn met de uitkomst.
#Oordeel over de Volledigheid van het Voorstel
Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd. Het bevat een grondige toelichting, juridische aspecten, financiële implicaties, en participatie-informatie. Alle noodzakelijke bijlagen en onderzoeken zijn bijgevoegd, wat bijdraagt aan de volledigheid.
#Rol van de Raad bij het Voorstel
De raad moet het bestemmingsplan vaststellen, besluiten geen exploitatieplan vast te stellen, en de welstandsnota aanvullen met beeldkwaliteitseisen. De raad speelt een cruciale rol in het goedkeuren en vaststellen van het plan.
#Politieke Keuzes
De raad moet beslissen of het voorgestelde bestemmingsplan voldoet aan de ruimtelijke ordeningseisen en of het plan een goede balans biedt tussen de verschillende belangen van belanghebbenden. Er moet ook een keuze worden gemaakt over de invulling van de welstandsnota en de afweging van de financiële en milieukundige aspecten.
#SMART Analyse en Inconsistenties
Het voorstel is grotendeels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). De doelen zijn duidelijk omschreven, de maatregelen zijn meetbaar en realistisch, en er is een tijdspad aangegeven. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
#Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om:
1. Het bestemmingsplan "Reparatieplan Bunsinglaan 13 en 17" vast te stellen.
2. Geen exploitatieplan vast te stellen.
3. De welstandsnota aan te vullen met de beeldkwaliteitseisen.
#Participatie
Het voorstel beschrijft een uitgebreid participatieproces met belanghebbenden, hoewel niet alle partijen tevreden zijn met de uitkomst. Er is geprobeerd om zoveel mogelijk rekening te houden met de verschillende belangen.
#Duurzaamheid
Duurzaamheid is een relevant onderwerp in dit voorstel. Het plan draagt bij aan een schonere leefomgeving door de sloop van agrarische bedrijfsbebouwing en de ontwikkeling van natuur. Het voldoet aan het duurzaamheidsbeleid van de gemeente.
#Financiële Gevolgen
De kosten voor het gebiedsproces en het opstellen van het bestemmingsplan bedragen circa €30.000. Deze kosten zijn gedekt via de post 'RO herziening bestemmingsplannen'. Er is een anterieure overeenkomst gesloten voor kostenverhaal, waardoor een exploitatieplan niet nodig is.
Conclusie
Het raadsvoorstel voor de vaststelling van het bestemmingsplan "Reparatieplan Bunsinglaan 13 en 17" is uitgebreid en goed onderbouwd. De raad moet een weloverwogen beslissing nemen, rekening houdend met de ruimtelijke ordening, participatie, duurzaamheid, en financiële aspecten.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bestemmingsplan Bunsinglaan 13 en 17 Raad van State Agrarische bestemming Woningbouw Ruimtelijke kwaliteit Gebiedsproces Nertsenhouderij Ruimte voor Ruimte-beleid Landschappelijke inpassingVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Vaststelling bestemmingsplan Reparatieplan Bunsinglaan 13 en 17". De Werkgroep Natuurlijk Zeist-West uit kritiek op het plan, dat volgens hen niet bijdraagt aan de verbetering van de ruimtelijke kwaliteit, een kernpunt van de Ruimte voor Ruimteregeling. Ze wijzen op inconsistenties in de toepassing van het Landschapsontwikkelingsplan+ (LOP+) en vragen waarom de gemeente niet meer heeft gedaan om de ontwikkeling van drie woningen te weigeren. Ze stellen voor om landschapsherstel te overwegen met financiering van UPLG of Groen groeit mee, en vragen om duidelijkheid over bouwhoogte en beleidsverwijzingen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt niet volledig, gezien de vragen en zorgen van de Werkgroep over de toepassing van het LOP+ en de ruimtelijke kwaliteit. Er zijn onduidelijkheden en mogelijke verschrijvingen in de documentatie.
Rol van de raad:
De raad moet het bestemmingsplan vaststellen en beoordelen of het plan voldoet aan de gestelde ruimtelijke en beleidsmatige eisen. Ze moeten ook de zorgen van de Werkgroep overwegen.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of ze de ontwikkeling van de woningen toestaan, rekening houdend met de ruimtelijke kwaliteit en het landschapsbeleid. Ze moeten ook overwegen of alternatieve financieringsmogelijkheden voor landschapsherstel worden benut.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) geformuleerd. Er zijn inconsistenties, zoals de onduidelijke verwijzing naar beleidsparagrafen en de hoogte van de woningen.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen over de vaststelling van het bestemmingsplan en eventueel aanvullende maatregelen of aanpassingen eisen om de ruimtelijke kwaliteit te waarborgen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatieprocessen, maar de reactie van de Werkgroep suggereert dat er enige mate van betrokkenheid of inspraak is geweest.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is relevant, vooral in termen van landschapsbehoud en ruimtelijke kwaliteit. De Werkgroep wijst op de impact van de ontwikkeling op het landschap en de faunaroute.
Financiële gevolgen:
Het voorstel zelf geeft geen gedetailleerde financiële gevolgen of dekkingsmogelijkheden aan. De Werkgroep suggereert dat aankoop van onbebouwde gronden goedkoper is dan bebouwde, en dat financiering via UPLG of Groen groeit mee mogelijk is.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Ruimtelijke kwaliteit Landschapsontwikkelingsplan (LOP) Groenstructuurplan Openheid Landschapsherstel Faunaroute Ruimte voor Ruimteregeling Groen groeit mee UPLG InrichtingsplanVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Rv Bestemmingsplan Reparatieplan Bunsinglaan 13 en 17". Het voorstel betreft een reparatieplan dat voortvloeit uit een uitspraak van de Raad van State met betrekking tot het bestemmingsplan Buitengebied Zeist Zuid-West 2018. Het plan maakt de bouw van drie extra woningen op Bunsinglaan 13 mogelijk en voorziet in de uitbreiding van gebouwen op Bunsinglaan 17. De Stichting Milieuzorg Zeist e.o. uit haar bezorgdheid over de impact op natuur en landschap en pleit voor een meer integrale benadering binnen de bredere context van het Kromme Rijngebied.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt gedetailleerd, maar er zijn zorgen over de volledigheid in termen van integrale gebiedsontwikkeling en participatie van belanghebbenden. De Stichting Milieuzorg Zeist e.o. wijst op gemiste kansen voor een bredere kwaliteitsimpuls en integratie in bestaande plannen.
Rol van de raad:
De gemeenteraad moet het reparatieplan beoordelen en besluiten of het wordt goedgekeurd. De raad speelt een cruciale rol in het afwegen van de belangen van verschillende stakeholders en het waarborgen van een duurzame ontwikkeling.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het goedkeuren van het huidige reparatieplan of het heroverwegen van een integrale aanpak die rekening houdt met bredere ecologische en landschappelijke waarden.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) geformuleerd. Er zijn inconsequenties in de aanpak van integrale gebiedsontwikkeling en participatie van belanghebbenden.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of het reparatieplan wordt goedgekeurd of dat er meer tijd wordt genomen voor een integrale visie op het Kromme Rijngebied.
Participatie:
Het voorstel lijkt beperkt in participatie, aangezien er geen zienswijzenprocedure heeft plaatsgevonden. De Stichting Milieuzorg Zeist e.o. benadrukt het belang van bredere betrokkenheid van natuur- en milieuorganisaties.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp, gezien de impact op natuur en landschap. De Stichting pleit voor een natuurinclusieve en duurzame ontwikkeling.
Financiële gevolgen:
Het voorstel vermeldt geen specifieke financiële gevolgen of hoe deze gedekt worden. Dit kan een aandachtspunt zijn voor de raad bij de besluitvorming.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Stichting Milieuzorg Zeist e.o. Bunsinglaan 13 en 17 Reparatieplan Raad van State Ruimte voor Ruimte-regeling Gebiedsproces Natuur en milieuorganisaties Kromme Rijn Corridor Landschapsontwikkelingsplan Omgevingsvergunning flora en faunaVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Reactie op het proces aangaande het bestemmingsplan Buitengebied Zuidwest, specifiek Bunsinglaan 13-17
Samenvatting: Reynold en Eva van der Grift-van Zutphen uiten hun bezorgdheid over het bestemmingsplan voor Bunsinglaan 13-17 in Zeist. Ze bekritiseren het gebrek aan transparantie en regie vanuit de gemeente en wijzen op de negatieve impact van de Ruimte voor Ruimte (RvR) regeling op hun agrarische bedrijfsvoering. Ze pleiten voor een alternatieve invulling van de RvR regeling buiten Bunsinglaan 13, zoals oorspronkelijk door de gemeente gewenst, en benadrukken de noodzaak van verlichting voor hun paardenpension. Ze roepen de gemeenteraad op om hun bedrijfsvoering te beschermen en blijven openstaan voor grondruil als oplossing.
Oordeel over de volledigheid
Het voorstel is gedetailleerd en behandelt verschillende aspecten van de situatie, zoals de impact op bedrijfsvoering, juridische overwegingen en mogelijke oplossingen. Echter, het mist concrete stappen of een plan van aanpak om de voorgestelde veranderingen te realiseren.
Rol van de Raad
De gemeenteraad moet een besluit nemen over het bestemmingsplan en de invulling van de RvR regeling. Ze moeten ook overwegen hoe ze de belangen van de betrokken partijen, zoals de agrarische bedrijven, kunnen beschermen.
Politieke Keuzes
De raad moet kiezen tussen het handhaven van het huidige bestemmingsplan of het aanpassen ervan om de belangen van de agrarische bedrijven te beschermen. Ze moeten ook beslissen of ze de oorspronkelijke visie van de gemeente willen volgen of het huidige voorstel willen accepteren.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Het mist specifieke doelen en een tijdlijn voor implementatie. Er zijn inconsistenties in de aanpak van de gemeente, zoals het gebrek aan regie en de tegenstrijdige uitspraken over de impact op agrarische bedrijven.
Besluit van de Raad
De raad moet beslissen of ze het bestemmingsplan goedkeuren of aanpassen om de belangen van de agrarische bedrijven te beschermen. Ze moeten ook overwegen of ze verdere stappen willen ondernemen om grondruil te faciliteren.
Participatie
Het voorstel wijst op een gebrek aan participatie en overleg met belanghebbenden, met name de agrarische bedrijven. Er is behoefte aan meer transparantie en betrokkenheid van alle partijen.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is niet expliciet genoemd, maar de landschappelijke invulling en bescherming van agrarische bedrijven kunnen als duurzaamheidsaspecten worden beschouwd.
Financiële Gevolgen
De financiële gevolgen worden niet expliciet besproken. Er is geen informatie over hoe eventuele kosten, zoals juridische procedures of grondruil, gedekt zouden worden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bestemmingsplan Ruimte voor ruimte (RvR) regeling Recreatieappartementen Landschappelijke invulling Grondruil Bedrijfsvoering Paardenpension Agrarische bedrijven Verlichting Recht van overpadVerfijning van de zoekopdracht:
Marco Huijben - VVD:
- 270 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 162 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 133 w/m
Gastspreker 4 - Gastspreker:
- 257 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 205 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 253 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 106 w/m
Gastspreker 4 - Gastspreker:
- 185 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 237 w/m
Gastspreker 5 - Gastspreker:
- 300 w/m
Gastspreker 4 - Gastspreker:
- 469 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 196 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 171 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 198 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 316 w/m
Gastspreker 5 - Gastspreker:
- 172 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 172 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 176 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 3001 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 462 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 193 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 156 w/m
Onbekende spreker
- 206 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 161 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 186 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 215 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 233 w/m
Gastspreker 2 - Gastspreker:
- 215 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 135 w/m
Gastspreker 2 - Gastspreker:
- 178 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 178 w/m
Onbekende spreker
- 213 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 168 w/m
Gastspreker 3 - Gastspreker:
- 136 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 136 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 205 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 284 w/m
Gastspreker 3 - Gastspreker:
- 284 w/m
Gastspreker 5 - Gastspreker:
- -
Marco Huijben - VVD:
- 165 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 135 w/m
Gastspreker 2 - Gastspreker:
- 198 w/m
Marco Huijben - VVD:
- -
Gastspreker 2 - Gastspreker:
- 202 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 296 w/m
Gastspreker 2 - Gastspreker:
- 163 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 192 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 129 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 256 w/m
Marco Huijben - VVD:
- -
Marco Huijben - VVD:
- 192 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 350 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 173 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 231 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 200 w/m
Gastspreker 3 - Gastspreker:
- 184 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 296 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 251 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 148 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 196 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 150 w/m
Gastspreker 4 - Gastspreker:
- 273 w/m
Gastspreker 2 - Gastspreker:
- -
Gastspreker 2 - Gastspreker:
- 151 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 165 w/m
Marco Huijben - VVD:
- -
Gastspreker 2 - Gastspreker:
- 222 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 181 w/m
Gastspreker 2 - Gastspreker:
- 175 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 209 w/m
Gastspreker 2 - Gastspreker:
- 222 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 97 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 158 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 192 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 218 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 307 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 202 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 270 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 186 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 165 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 144 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 223 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 146 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 207 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 196 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 200 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 82 w/m
Julian Wassink - ChristenUnie-SGP:
- 243 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 209 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 252 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 235 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 244 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 227 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 281 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 180 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 165 w/m
Angèle Welting - Wethouder:
- 372 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 372 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 137 w/m
Angèle Welting - Wethouder:
- 139 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 204 w/m
Angèle Welting - Wethouder:
- -
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- -
Marco Huijben - VVD:
- 158 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 349 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 231 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 415 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 436 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 140 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 148 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 193 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 235 w/m
Julian Wassink - ChristenUnie-SGP:
- 215 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 212 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 162 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 108 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 193 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 245 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 158 w/m
Angèle Welting - Wethouder:
- 208 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 155 w/m
Angèle Welting - Wethouder:
- 177 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 321 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 239 w/m
Angèle Welting - Wethouder:
- 144 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 274 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 278 w/m
Angèle Welting - Wethouder:
- 147 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 197 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 284 w/m
Angèle Welting - Wethouder:
- 168 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 46 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 256 w/m
Onbekende spreker
- 169 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 292 w/m
Angèle Welting - Wethouder:
- 364 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 364 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 174 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 148 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 168 w/m
Angèle Welting - Wethouder:
- 309 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 182 w/m
Angèle Welting - Wethouder:
- 164 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 164 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 141 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 160 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 203 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 219 w/m
Julian Wassink - ChristenUnie-SGP:
- 224 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 280 w/m
Julian Wassink - ChristenUnie-SGP:
- -
Marco Huijben - VVD:
- 231 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 172 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 242 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 133 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 132 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 151 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 197 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 191 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 419 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 144 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 259 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 211 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 559 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 202 w/m
Marco Huijben - VVD:
- 244 w/m
Marco Huijben - VVD
00:10:26 - 00:13:14 - 00:18:23 - 00:23:54 - 00:29:37 - 00:35:00 - 00:39:16 - 00:40:31 - 00:41:15 - 00:41:51 - 00:43:17 - 00:48:43 - 00:50:23 - 00:50:47 - 00:51:36 - 00:53:56 - 00:56:08 - 00:57:37 - 00:57:41 - 00:58:40 - 00:59:39 - 00:59:49 - 01:02:03 - 01:02:11 - 01:03:33 - 01:05:25 - 01:07:25 - 01:08:48 - 01:10:37 - 01:11:55 - 01:12:07 - 01:12:55 - 01:14:42 - 01:15:06 - 01:15:14 - 01:15:57 - 01:17:10 - 01:17:57 - 01:18:23 - 01:24:49 - 01:25:43 - 01:26:25 - 01:36:29 - 01:36:53 - 01:37:48 - 01:39:05 - 01:40:09 - 01:41:58 - 01:42:04 - 01:43:21 - 01:43:53 - 01:44:49 - 01:45:14 - 01:51:59 - 01:52:36 - 01:53:34 - 01:54:09 - 01:55:10 - 01:55:44 - 01:58:28 - 01:59:26 - 02:00:38 - 02:01:15 - 02:01:18 - 02:01:48 - 02:02:51 - 02:04:09 - 02:04:58 - 02:06:42