Vergadering Vragenuur Lijst ingekomen stukken 10-05-2022
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt Opening vragenuur door de voorzitter
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 148 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter
Agendapunt B-Beantwoording raadsvragen
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 142 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 224 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 135 w/m
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 253 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 180 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 213 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 82 w/m
Esther Kant - Seyst.nu:
- 145 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 247 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 165 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 546 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 70 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Koos Janssen - Burgemeester:
- 162 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 137 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist
J. Janssen - Raadsgriffier
Vincent van Voorden - CDA
Esther Kant - Seyst.nu
Gerard van Vliet - GroenLinks
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Koos Janssen - Burgemeester
Agendapunt A-post derden
-
Analyse van het document
Titel: Bezwaar tegen rechtskracht van het raadsbesluit over het Mobiliteitsplan en tegen intrekking van het GVVP
Samenvatting:
Stichting Beter Zeist maakt bezwaar tegen het raadsbesluit waarin het Mobiliteitsplan Zeist 2022-2027 het vigerende GVVP 2014-2023 vervangt. Zij stellen dat de intrekking van het GVVP onwettig is omdat de Omgevingswet, die de Planwet Verkeer en Vervoer vervangt, nog niet van kracht is. Daarnaast is er geen zienswijzeprocedure gevolgd, wat vereist is bij het opstellen van een GVVP. De stichting vraagt om duidelijkheid en suggereert verschillende opties, waaronder het alsnog volgen van een zienswijzeprocedure, herziening van het besluit door de raad, of vernietiging van het besluit door de Kroon.
Analyse:
1. Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt niet volledig omdat het geen zienswijzeprocedure heeft gevolgd, wat vereist is bij het opstellen van een GVVP.
2. Rol van de raad:
De raad heeft het Mobiliteitsplan aangenomen, maar moet mogelijk het besluit herzien of een zienswijzeprocedure starten als het bezwaar gegrond wordt verklaard.
3. Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of ze het bezwaar erkennen en of ze de procedure voor het Mobiliteitsplan willen aanpassen.
4. SMART:
Het voorstel lijkt niet Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden (SMART) omdat het niet voldoet aan de wettelijke vereisten voor een zienswijzeprocedure.
5. Inconsequenties:
Er zijn inconsequenties in de procedure doordat het Mobiliteitsplan het GVVP vervangt zonder de vereiste zienswijzeprocedure.
6. Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of ze het bezwaar gegrond verklaren en welke vervolgstappen ze nemen.
7. Participatie:
Het voorstel lijkt niet te voldoen aan de vereisten voor burgerparticipatie, aangezien de zienswijzeprocedure niet is gevolgd.
8. Duurzaamheid:
Duurzaamheid kan relevant zijn, maar wordt niet direct aangesproken in het bezwaar.
9. Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen van het bezwaar en de mogelijke herziening van het Mobiliteitsplan worden niet besproken in het bezwaar.
Conclusie:
Het bezwaar wijst op procedurele tekortkomingen in het aannemen van het Mobiliteitsplan. De raad moet overwegen of ze de procedure willen herzien om aan de wettelijke vereisten te voldoen.
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 177 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 192 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 66 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 163 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 141 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 270 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 193 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 165 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 205 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 185 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 376 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 210 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 429 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 121 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 174 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 308 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 163 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 195 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 165 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 155 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 180 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 264 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 183 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 146 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 227 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 179 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 277 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 185 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 316 w/m
Agendapunt C-Raadsinformatiebrieven (ter kennisname)
-
Analyse van het document
Titel: Uitstel doordecentralisatie beschermd wonen
Samenvatting:
De gemeente Zeist informeert de raad over het landelijke uitstel van de doordecentralisatie van beschermd wonen. De oorspronkelijke streefdatum van 1 januari 2023 voor de invoering van het woonplaatsbeginsel is niet haalbaar. Dit beginsel is essentieel om de financiële verantwoordelijkheid voor beschermd wonen van centrumgemeenten naar alle gemeenten te verschuiven. Voor Zeist betekent dit dat de verantwoordelijkheid voor het beheer van de middelen voor beschermd wonen in 2023 bij Utrecht blijft. De raad hoeft geen besluit te nemen over het financieel kader voor beschermd wonen voor 2023. Verdere stappen en inhoudelijke context worden na de zomer gecommuniceerd.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig in de zin dat het de raad informeert over het uitstel en de gevolgen daarvan voor de gemeente Zeist. Het geeft aan dat er geen directe actie vereist is van de raad voor het jaar 2023.
Rol van de raad:
De rol van de raad is op dit moment beperkt tot het ontvangen van informatie. Er worden geen besluiten gevraagd. De raad zal in de toekomst betrokken worden bij verdere besluitvorming na de zomer.
Politieke keuzes:
Op dit moment zijn er geen directe politieke keuzes te maken, aangezien het een informatieve update betreft. Toekomstige politieke keuzes zullen waarschijnlijk gaan over de lokale implementatie van het woonplaatsbeginsel en de financiering van beschermd wonen.
SMART:
Het voorstel is niet direct SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) omdat het geen actieplan of doelstellingen bevat, maar een update over uitstel.
Inconsequenties:
Er lijken geen inconsequenties in het voorstel te zijn.
Besluit van de raad:
Er is geen direct besluit nodig van de raad op basis van deze brief.
Participatie:
Het voorstel vermeldt niet specifiek over participatie, maar het is aannemelijk dat participatie van belanghebbenden een rol zal spelen in de verdere uitwerking van de doordecentralisatie.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet direct aangesproken in dit voorstel, tenzij het in bredere zin wordt geïnterpreteerd als duurzaamheid van zorg en ondersteuning voor kwetsbare groepen.
Financiële gevolgen:
De brief vermeldt dat de gemeente Zeist geen nieuw budget voor beschermd wonen zal ontvangen in 2023 en dat de raad geen besluiten hoeft te nemen over het financieel kader voor dat jaar. Er wordt niet gesproken over de dekking van kosten, aangezien er geen nieuwe financiële verplichtingen zijn voor 2023.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Doordecentralisatie Beschermd wonen Woonplaatsbeginsel Uitstel Wet woonplaatsbeginsel Financiering U-16 BW-begroting Sociaal Team Centrumgemeente Utrecht Regionale raadsinformatiebijeenkomstVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en samenvatting:
Het voorstel betreft de "Eenmalige energietoeslag lage inkomens" en is gericht op het verstrekken van een eenmalige financiële bijdrage van €800 aan huishoudens met een inkomen tot 120% van het sociaal minimum om de stijgende energiekosten op te vangen. De RDWI heeft al €200 uitbetaald en zal het resterende bedrag uitkeren. Er is een hardheidsclausule voor schrijnende gevallen en de mogelijkheid tot maatwerk. De regeling is uit te breiden naar huishoudens in schulddienstverlening, maar dit raakt het budgetrecht van de raad.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke uiteenzetting van de doelgroep, de hoogte van de toeslag, de uitvoeringswijze, en de financiële implicaties. Er wordt ook ingegaan op de risico's en de dekking van de kosten.
Rol van de raad:
De raad heeft een controlerende en besluitvormende rol. Zij moeten besluiten over de uitbreiding van de regeling naar huishoudens in schulddienstverlening en eventuele andere uitbreidingen die het budgetrecht raken.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of de doelgroep uitgebreid moet worden naar huishoudens met een inkomen tot 130% van het sociaal minimum en naar huishoudens in schulddienstverlening. Ook moet de raad een standpunt innemen over de financiële risico's en de dekking van de kosten.
SMART-analyse en inconsequenties:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel en Realistisch. De Tijdgebondenheid is impliciet aanwezig, aangezien de uitbetaling in 2022 moet plaatsvinden. Er lijken geen directe inconsequenties aanwezig, maar de financiële risico's moeten nog afgedekt worden.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten over de uitbreiding van de doelgroep en de dekking van de financiële risico's.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat de RDWI en de Regionale Cliënten Raad betrokken zijn bij de uitvoering. Er lijkt sprake van participatie van relevante stakeholders.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is indirect relevant, aangezien de energietoeslag helpt bij het opvangen van de kosten van energie, wat kan leiden tot bewustwording en mogelijk stimulans voor energiebesparing.
Financiële gevolgen en dekking:
Het voorstel schetst de financiële gevolgen en het risico van een tekort van €620.000,-. Er wordt aangegeven dat de minister heeft toegezegd voor afdoende dekking te zorgen, maar dit moet nog bevestigd worden. De raad moet besluiten over de dekking van eventuele extra kosten voor uitbreiding van de doelgroep.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Energierekening Lage inkomens Energieregeling Energierekening Energieregeling Energieregeling Energieregeling Energieregeling Energieregeling EnergieregelingVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel van het voorstel / amendement of motie: Uitvoeringsprogramma Schone Luchtakkoord (SLA) Zeist 2022
Samenvatting: Het Uitvoeringsprogramma Schone Luchtakkoord (SLA) Zeist 2022 beschrijft de maatregelen die de gemeente Zeist neemt om de luchtkwaliteit te verbeteren. Dit programma is een gevolg van de ondertekening van het landelijke Schone Luchtakkoord. Het bevat zowel verplichte als aanvullende maatregelen, gericht op thema’s als mobiliteit, industrie, houtstook en landbouw. Het programma benadrukt het belang van schone lucht voor de volksgezondheid en sluit aan bij lokale beleidsdoelen. De gemeente zet in op kennisdeling, innovatieve pilots en maakt gebruik van beschikbare subsidies.
Volledigheid van het voorstel: Het voorstel lijkt volledig, met een gedetailleerde beschrijving van de maatregelen per thema en de fasen van uitvoering. Het bevat ook informatie over de verwachte invoeringsdata en de betrokkenheid van derde partijen.
Rol van de raad: De gemeenteraad heeft een controlerende en kaderstellende rol. Zij moet het voorstel beoordelen, eventuele aanpassingen voorstellen en uiteindelijk goedkeuren.
Politieke keuzes: De raad moet beslissen over de mate van ambitie, de toewijzing van middelen en de prioritering van de verschillende maatregelen. Ook moet de raad afwegen hoe de gemeente omgaat met de balans tussen economische belangen en volksgezondheid.
SMART-analyse: Het voorstel lijkt grotendeels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), maar sommige maatregelen zijn nog in ontwikkeling en afhankelijk van landelijke uitkomsten, wat de meetbaarheid en tijdgebondenheid kan beïnvloeden.
Besluit van de raad: De raad moet besluiten het uitvoeringsprogramma goed te keuren, eventueel met wijzigingen.
Participatie: Het voorstel benadrukt de betrokkenheid van burgers en bedrijven bij de uitwerking van relevante maatregelen en het belang van citizen science.
Duurzaamheid: Duurzaamheid is een kernonderwerp van dit voorstel, aangezien het gericht is op het verbeteren van de luchtkwaliteit en het verminderen van milieu-impact.
Financiële gevolgen: Het voorstel stelt dat er geen directe financiële gevolgen zijn van de ondertekening van het SLA, maar erkent dat toekomstige acties kosten kunnen met zich meebrengen. De dekking van deze kosten moet nog worden bepaald.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Schone Luchtakkoord (SLA) Luchtverontreiniging Volksgezondheid Uitvoeringsprogramma Mobiliteit Houtstook Subsidiegelden Maatregelen Monitoring Innovatieve pilotsVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel: Ontwerpbestemmingsplan Huis Ter Heide West
Samenvatting:
Het ontwerpbestemmingsplan Huis Ter Heide West betreft de ontwikkeling van een natuurinclusieve woonbuurt met 80 woningen in diverse prijsklassen, waarbij 25% sociale huurwoningen zijn. Het plan is onderdeel van het programma Hart van de Heuvelrug, gericht op het verbinden van natuurgebieden en het compenseren van investeringen in natuur door woningbouwprojecten. Het plan voorziet in behoud van waardevol groen en stelt voorwaarden voor groencompensatie. De verkeersontsluiting wordt aangepast en bewonersparticipatie is een belangrijk onderdeel van het proces.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke beschrijving van de plannen, de participatieprocessen, en de stappen die genomen zijn en nog genomen moeten worden.
Rol van de raad:
De raad heeft een besluitvormende rol. Zij moet het bestemmingsplan en beeldkwaliteitsplan goedkeuren en besluiten over de verdere ontwikkeling van het project.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes betreffen de mate van groenbehoud, de verhouding tussen verschillende woningtypes, de mate van participatie van bewoners, en de balans tussen woningbouw en natuurbehoud.
SMART:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel en Realistisch. Of het Tijdgebonden is, hangt af van de gestelde deadlines en de efficiëntie van het proces.
Inconsequenties:
Er worden geen duidelijke inconsequenties vermeld in de samenvatting.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten over de goedkeuring van het bestemmingsplan en beeldkwaliteitsplan en de verdere ontwikkeling van het project.
Participatie:
Het voorstel benadrukt het belang van participatie en betrokkenheid van bewoners bij de ontwikkeling van het plan en de keuze van de ontwikkelaar.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp, gezien de nadruk op natuurinclusief bouwen en het behoud van groen.
Financiële gevolgen:
De brief vermeldt niet specifiek de financiële gevolgen of dekking, maar er wordt wel gesproken over financiële afspraken en afdracht voor het programma Hart van de Heuvelrug. Dit suggereert dat er financiële kaders zijn waarbinnen het project moet blijven.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Ontwerpbestemmingsplan Huis Ter Heide West Woningbouw Natuurinclusief Beeldkwaliteitsplan Groenbehoud Sociale huurwoning Verkeersafwikkeling Participatieproces Hart van de HeuvelrugVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel: Stand van zaken ontwikkeling GGD digitaal dossier jeugdgezondheidzorg
Samenvatting: Het college informeert de raad over de problematische ontwikkeling van een nieuw digitaal dossier voor de jeugdgezondheidzorg (GGiD). Sinds 2015 wordt gewerkt aan vervanging van het oude systeem (MLCAS) door een moderne applicatie die professionals en cliënten betere toegang biedt tot dossiers. De ontwikkeling, gestart in 2018 na een Europese aanbesteding, kent vertraging en geschillen over de kwaliteit en functionaliteit. Een bindend adviesprocedure heeft geen oplossing geboden. De GGD'en hebben een voorlopig deskundigenbericht aangevraagd bij de rechtbank, met een mondelinge behandeling gepland op 2 mei 2022. De uitkomst zal de vervolgstappen bepalen.
Volledigheid: Het voorstel lijkt volledig in de zin dat het de huidige stand van zaken en de genomen stappen beschrijft. Het bevat echter geen specifieke details over de technische of contractuele geschilpunten.
Rol van de raad: De raad wordt geïnformeerd en zal mogelijk in de toekomst besluiten moeten nemen op basis van de uitkomsten van het deskundigenbericht en de aanbevelingen van het college.
Politieke keuzes: De raad moet afwegen of zij het proces en de aanpak van het college steunt en of er eventueel extra middelen of maatregelen nodig zijn om het project tot een goed einde te brengen.
SMART: Het voorstel is niet SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) geformuleerd. Het bevat geen specifieke doelen of deadlines, behalve de verwachting dat na de zomer van 2022 meer duidelijkheid zal zijn.
Inconsequenties: Er worden geen inconsequenties genoemd in de brief.
Besluit van de raad: Op dit moment wordt er geen specifiek besluit gevraagd van de raad. De raad wordt geïnformeerd en zal later betrokken worden bij vervolgstappen.
Participatie: Het voorstel vermeldt dat het nieuwe systeem toegang moet bieden aan ouders en/of kinderen, maar geeft geen details over de mate van participatie in het ontwikkelproces.
Duurzaamheid: Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar een modern en efficiënt digitaal dossier kan bijdragen aan duurzamere bedrijfsvoering binnen de jeugdgezondheidszorg.
Financiële gevolgen: De brief vermeldt geen specifieke financiële gevolgen of dekking, maar gezien de problemen en juridische stappen kunnen er financiële implicaties zijn.
Adresgegevens: De brief bevat adresgegevens van de gemeente Zeist, maar deze zijn niet relevant voor de inhoudelijke analyse van het voorstel.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Jeugdgezondheidszorg Digitaal dossier GGD Aanbestedingsprocedure Implementatie Leverancier Functionaliteit Kwaliteit Deskundigenbericht Europese aanbestedingVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel: Beantwoording begrotingsbrief 2022
Samenvatting:
De gemeente Zeist reageert op de Begrotingsbrief 2022 van de Provincie Utrecht, waarin aandachtspunten worden gegeven voor de gemeentebegroting. De gemeente erkent de noodzaak van een toelichting op incidentele baten en lasten en belooft dit te implementeren in de Begroting 2023. Zeist zal ook de risicoparagraaf aanpassen om de financiële uitkomsten van de jeugdzorggelden te verwerken. Verder wordt gewerkt aan het versterken van het weerstandsvermogen en het anticiperen op de herijking van het gemeentefonds. Beheerplannen voor kapitaalgoederen worden geactualiseerd en de realiteit van de ramingen ombuigingen en taakstellingen wordt gemonitord via rapportages.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig te reageren op de punten die door de Provincie Utrecht zijn aangehaald. Er wordt aangegeven hoe de gemeente met elk punt omgaat en wat de toekomstige acties zijn.
Rol van de raad:
De gemeenteraad heeft een kaderstellende en controlerende rol. Zij moeten de begroting goedkeuren en toezien op de uitvoering van de verbeterpunten.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de aanpak van de aandachtspunten, zoals het versterken van het weerstandsvermogen, de aanpak van de jeugdzorgfinanciering, en de actualisatie van beheerplannen.
SMART:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel en Realistisch. Of het Tijdgebonden is, hangt af van de gestelde deadlines voor de implementatie van de verbeterpunten.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of zij akkoord gaan met de voorgestelde aanpak en of zij aanvullende eisen of wijzigingen willen stellen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt participatie in de context van de uitwerking van de IAC voorstellen (inwonersparticipatie).
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar kan een rol spelen bij de beheerplannen voor kapitaalgoederen.
Financiële gevolgen:
De brief bespreekt de financiële gevolgen van de aandachtspunten en de maatregelen die genomen moeten worden. Er wordt niet specifiek ingegaan op de dekking van deze gevolgen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Begrotingsbrief 2022 Provincie Utrecht Beantwoording Structureel en reëel begrotingsevenwicht Jeugdzorg Weerstandsvermogen Herijking gemeentefonds Kapitaalgoederen Ombuigingen en taakstellingen Financieel toezichtVerfijning van de zoekopdracht:
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 209 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 154 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 99 w/m
Marcel Fluitman - Wethouder:
- 155 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 95 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 180 w/m
Marcel Fluitman - Wethouder:
- 193 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 163 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 190 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 144 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 245 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 149 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 174 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 343 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 162 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 188 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 173 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 266 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 233 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 205 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 487 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 184 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 858 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 364 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 221 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 235 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 137 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- -
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 750 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 172 w/m
Sander Jansen - Wethouder:
- 410 w/m
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 239 w/m
Sander Jansen - Wethouder:
- 191 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 168 w/m
Sander Jansen - Wethouder:
- 187 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Agendapunt Sluiting
Dick van Ginkel - Voorzitter:
- 184 w/m