Vergadering 1e Ronde Tafel (alleen insprekers) RV Uitwerking variant 2 Slotlaan 29-11-2022
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt Opening Ronde Tafel door de voorzitter
Slotlaan krijgt 'verbeterde fietsstrook': Raad trekt eerder besluit in
Zeist kiest voor veiligheid en ruimte op Slotlaan
Politiekverslaggever Rijk de Bat
In een levendige Ronde Tafel vergadering op 29 november 2022, waarbij de spanning van een recente voetbaloverwinning nog voelbaar was, stond de toekomst van de Slotlaan centraal. Na een intensieve discussie, waarbij participatie en adviesaanvragen onder een vergrootglas lagen, is besloten om een nieuwe richting in te slaan voor de inrichting van de Slotlaan.ZEIST - De gemeenteraad van Zeist heeft een belangrijke knoop doorgehakt over de herinrichting van de Slotlaan. In een dynamische vergadering, waarbij de echo's van een recente voetbalzege nog nazinderden, werd besloten om het eerdere besluit voor variant 1+ in te trekken en te kiezen voor de uitvoeringsvariant 2, bekend als "verbeterde fietsstrook 1,90". Dit besluit gaat gepaard met een verhoging van het uitvoeringskrediet met €125.000,-, een stap die de veiligheid en het comfort voor fietsers op de Slotlaan aanzienlijk moet verbeteren.
De vergadering, voorgezeten door Aat Grinwis en met Wouter Catsburg als portefeuillehouder, werd gekenmerkt door een open dialoog en kritische vragen over het participatieproces. "Het is een gemis dat Veilig Verkeer Zeist niet eerder betrokken is geweest," gaf wethouder Catsburg toe, nadat raadsleden vroegen naar de timing en de aard van de adviesaanvragen.
De discussie spitste zich toe op de vraag waarom Veilig Verkeer Zeist pas laat in het proces een oordeel mocht geven over de varianten voor de Slotlaan. "Waarom zo laat en is het bij de insprekers ook bekend?" vroeg raadslid Jan Bredius, die zich zorgen maakte over de transparantie van het proces. Wethouder Catsburg verzekerde dat alle rapporten openbaar en beschikbaar waren, maar erkende dat de late betrokkenheid van Veilig Verkeer Zeist een omissie was.
De wethouder deed toezeggingen om een overzicht van relevante besluitvorming te verschaffen en reageerde op vragen over de vraagstelling aan Veilig Verkeer Zeist. "Er is geen opdracht geweest, we hebben hen gevraagd wat hun oordeel is over datgene wat nu voorligt," verduidelijkte Catsburg.
De keuze voor de "verbeterde fietsstrook 1,90" werd uiteindelijk breed gedragen, met de nadruk op het belang van veiligheid en ruimte voor fietsers. "We kunnen niet blijven hangen in wat had moeten gebeuren. We moeten vooruitkijken en de beste keuze maken voor de toekomst van de Slotlaan," concludeerde een raadslid.
Met deze beslissing zet Zeist een stap naar een veiligere en meer toegankelijke Slotlaan, waarbij de belangen van alle weggebruikers zorgvuldig zijn afgewogen. De uitvoering van de nieuwe variant zal naar verwachting de leefbaarheid en mobiliteit in het gebied ten goede komen.
Samenvatting
Samenvatting:
Op 29 november 2022 vond een Ronde Tafel vergadering plaats met als thema Ruimte in de raadzaal. Het belangrijkste agendapunt was het raadsvoorstel betreffende de uitwerking van de voorkeursvariant voor de Slotlaan. De besluitenlijst omvat de volgende besluiten:
- Het besluit om variant 1+ verder uit te werken, genomen via amendement op raadsvoorstel 22RV001, wordt ingetrokken.
- Er wordt besloten om uitvoeringsvariant 2 "verbeterde fietsstrook 1,90" te realiseren.
- Het uitvoeringskrediet wordt verhoogd met €125.000,- via een verzamelbegrotingswijziging (22RV032) om de uitvoering van de "verbeterde fietsstrook 1,90" voor de Slotlaan mogelijk te maken.
- Het besluit over de verhoging van het krediet zal via een volgend voorstel voor verzamelbegrotingswijziging in de begroting worden opgenomen.
De voorzitter van de vergadering was Aat Grinwis, met Wouter Catsburg als portefeuillehouder en Henk Jan Dokter en Melvin Ruigrok als ambtelijk adviseurs. Griffier was Roland Beenen. Er waren meesprekers en raadsleden van verschillende partijen aanwezig.
Wethouder Catsburg deed enkele toezeggingen, waaronder het verschaffen van een overzicht van relevante besluitvorming met links, het delen van de opdrachtverlening aan bureau Megaborn met de raad, en het reageren op een vraag van raadslid Jan Bredius.
-
Analyse van het document
Titel van het voorstel: Uitwerking voorkeursvariant 2 Slotlaan
Samenvatting: Het voorstel betreft het intrekken van een eerder besluit om variant 1+ uit te werken voor de optimalisatie van de Slotlaan en in plaats daarvan variant 2 "verbeterde fietsstrook 1,90" uit te voeren. Er wordt voorgesteld om het uitvoeringskrediet te verhogen met €125.000,- om de realisatie van deze variant mogelijk te maken. Dit extra bedrag zal via een verzamelbegrotingswijziging in de begroting worden verwerkt.
Volledigheid van het voorstel: Het voorstel lijkt de belangrijkste elementen te bevatten, zoals de keuze voor een specifieke variant en de financiële implicaties. Echter, zonder de volledige context en achtergrondinformatie is het moeilijk om de volledigheid volledig te beoordelen.
Rol van de raad: De raad heeft de rol om het voorstel te beoordelen, eventuele wijzigingen voor te stellen, en uiteindelijk een besluit te nemen over de uitvoering en financiering van de gekozen variant voor de Slotlaan.
Politieke keuzes: De keuze tussen verschillende varianten voor de inrichting van de Slotlaan en de afweging van de kosten en baten van de voorgestelde variant zijn politieke beslissingen. Ook de verhoging van het uitvoeringskrediet is een politieke keuze die gemaakt moet worden.
SMART: Het voorstel lijkt specifiek en meetbaar (uitvoering van variant 2), maar zonder details over de tijdlijn en de wijze van evaluatie is het moeilijk te beoordelen of het voorstel ook haalbaar, acceptabel en tijdgebonden is.
Inconsequenties: Zonder verdere informatie is het niet mogelijk om te beoordelen of er inconsequenties zijn in het voorstel.
Besluit van de raad: De raad moet besluiten of ze het eerdere besluit intrekken, variant 2 uitvoeren, en het uitvoeringskrediet verhogen met €125.000,-.
Participatie: Het voorstel vermeldt niets over participatie, maar dit is een belangrijk aspect bij stedelijke ontwikkelingsprojecten. Het zou nuttig zijn om te weten hoe belanghebbenden bij het proces betrokken zijn of zullen worden.
Duurzaamheid: Duurzaamheid kan relevant zijn, vooral als het gaat om de inrichting van fietspaden en de bevordering van duurzaam vervoer. Het voorstel zou hierop kunnen ingaan.
Financiële gevolgen: Het voorstel vermeldt een verhoging van het uitvoeringskrediet met €125.000,-. Er wordt aangegeven dat dit via een verzamelbegrotingswijziging gedekt zal worden, maar verdere details over de dekking ontbreken in de samenvatting.
Voor een grondige analyse zou het nodig zijn om het volledige voorstel en de bijbehorende documentatie te bestuderen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Slotlaan uitvoeringsvariant verbeterde fietsstrook uitvoeringskrediet amendement verzamelbegrotingswijziging optimalisatie Megaborn (bureau) besluitvorming opdrachtverleningVerfijning van de zoekopdracht:
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 113 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 239 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 84 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 74 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 168 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 222 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 356 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 220 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 325 w/m
P.J. Spoelstra - GroenLinks:
- 91 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 215 w/m
P.J. Spoelstra - GroenLinks:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
P.J. Spoelstra - GroenLinks:
- 75 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 267 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 176 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 445 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 194 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 231 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 202 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 190 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 192 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 192 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 276 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 151 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 273 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 81 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 201 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 237 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 180 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 265 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 196 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 218 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 231 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 204 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 242 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 706 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 186 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Vincent van Voorden - CDA:
- 213 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 193 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 136 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 279 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 293 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 211 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 292 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 198 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 327 w/m
Chimène van Lunteren - SP:
- 150 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 301 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 286 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 257 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 158 w/m
Chimène van Lunteren - SP:
- 232 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 329 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 216 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter
00:00:01 - 00:02:31 - 00:02:36 - 00:03:22 - 00:03:29 - 00:03:41 - 00:03:46 - 00:03:49 - 00:03:54 - 00:05:02 - 00:06:00 - 00:06:21 - 00:06:25 - 00:06:45 - 00:07:08 - 00:07:41 - 00:07:58 - 00:08:17 - 00:08:57 - 00:09:57 - 00:10:15 - 00:10:44 - 00:11:38 - 00:12:12 - 00:12:15 - 00:12:49 - 00:13:01
P.J. Spoelstra - GroenLinks
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks
Agendapunt Bijdragen meesprekers
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 82 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 181 w/m
Onbekende spreker
- 150 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 89 w/m
Onbekende spreker
- 151 w/m
Agendapunt Reacties (niet ingesproken)
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 127 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 121 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 215 w/m
Onbekende spreker
- 142 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 149 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 386 w/m
Onbekende spreker
- 155 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 114 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 177 w/m
Onbekende spreker
- 167 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 249 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 151 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 720 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 281 w/m
Onbekende spreker
- 170 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 139 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 189 w/m
Onbekende spreker
- 161 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- -
Onbekende spreker
- 167 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 213 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 197 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 445 w/m
Onbekende spreker
- 160 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 201 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 228 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 83 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 194 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- -
Onbekende spreker
- 144 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 130 w/m
Agendapunt Ronde Tafel RV Uitwerking variant 2 Slotlaan
Zeist zet in op veiligheid Slotlaan, maar vragen blijven
Gemeente Zeist worstelt met veilige inrichting Slotlaan
Politiekverslaggever Rijk de Bat
ZEIST - De gemeenteraad van Zeist debatteerde gisteravond over de technische begrotingswijziging en de veiligheid van de Slotlaan. De discussie spitste zich toe op de vraag of de voorgestelde aanpassingen daadwerkelijk tot een veiliger Slotlaan zullen leiden. "We moeten niet de fietsers gaan gebruiken als verkeersremmende maatregel," waarschuwde raadslid Luca.De avond werd gekenmerkt door een reeks vragen over de veiligheid van fietsers, de handhaafbaarheid van nieuwe verkeersmaatregelen en de waterafvoer bij hevige regenval. "De grote vraag van vanavond is of de Slotlaan een gebiedsontsluitingsweg is en of de voorgestelde 'variant twee' wel past bij de drukte op de weg," stelde raadslid Bredius.
Wethouder In Amster benadrukte dat de veiligheid voor alle weggebruikers voorop staat en dat de gemeente binnen de kaders van de raad naar oplossingen zoekt. "Deze oplossing maakt het gewoon een stuk veiliger," verzekerde hij. Toch bleven er twijfels bestaan over de logische inpassing van fietsstroken en de categorisering van de Slotlaan.
Een inspreker beschuldigde het college van het verdoezelen en verdraaien van informatie, een aantijging die de wethouder resoluut van de hand wees. "Op het moment dat een inspreker het college ervan beticht dat wij u onjuist informeren, dan heb ik geen enkele behoefte om daarop te reageren," reageerde de wethouder.
De raad zal de discussie voortzetten op 8 december, waarbij verwacht wordt dat de antwoorden op de openstaande vragen ontvangen zijn. "Dan is het ook klaar," concludeerde de voorzitter, waarmee de vergadering werd afgesloten.
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel betreft het vaststellen van een technische begrotingswijziging (BGW 2022022) voor de gemeenteraad van Zeist, waarbij verschillende budget-neutrale aanpassingen worden voorgesteld. Deze wijzigingen zijn nodig om de raad in staat te stellen hun budgetrecht uit te oefenen en vallen binnen de bestaande beleidskaders. De wijzigingen worden maandelijks voorgelegd om actueel te kunnen sturen op de budgetten. Er zijn drie categorieën technische wijzigingen: over raadsprogramma’s heen, met betrekking tot reserves/voorzieningen, en wijzigingen in het totale saldo van baten en lasten.
De voorgestelde wijzigingen omvatten onder andere:
- Kredieten voor buitensportaccommodaties, inclusief aanpassingen voor niet verrekenbare BTW, gecompenseerd door een SPUK-bijdrage van het Rijk.
- Vrijgave van de tweede tranche van €400.000 voor de verduurzaming van Flat 11 in Kerckebosch, gefinancierd uit de revolving fund sociale woningbouw.
- Een voorbereidingskrediet van €64.000 voor de gebiedsontwikkeling Dijnselburg, met dekking uit toekomstige gebiedsexploitaties of de reserve zelfregulerende projecten.
- Investeringen voor arbo-proof thuiswerkplekken voor gemeentemedewerkers, gedekt binnen het collegeproduct “ondersteuning organisatie”.
- Renovatie van gemaal 95 en vervanging van een rioolstreng, beide gedekt uit de voorziening vervanging riolering.
- Uitvoeringskredieten voor de verbetering van de veiligheid op de Slotlaan, inclusief optimalisatie van het kruispunt Hogeweg-Slotlaan en aansluitende wegen, met dekking uit de Algemene Reserve.
- Budgetaanvragen voor investeringen in het Integraal Huisvestingsplan (IHP) 2022, met aanvullende budgetaanvragen bij bekende aanbestedingsresultaten.
- Overheveling van vrijvallende loonkosten naar de kostenpost tentoonstellingen als gevolg van de nieuwe exploitatie van Slot Zeist door Slot Zeist Horeca B.V.
- Toevoeging van het stimulansbudget aan het Persoongebonden budget (PGB) voor medewerkers, voor woon-werkverkeer, sport en opleidingen.
Na vaststelling worden de wijzigingen naar de Provincie gestuurd voor toezicht. Het raadsbesluit is genomen in de openbare raadsvergadering van 17 mei 2022.
-
Analyse van het document
Titel: Raadsinformatiebrief rapport uitwerking amendementvariant 1+ Slotlaan
Samenvatting:
De gemeenteraad van Zeist heeft een amendement aangenomen om variant 1+ uit te voeren voor de optimalisatie van de Slotlaan, in plaats van de oorspronkelijk voorgestelde variant 2. Variant 1+ omvat het aanbrengen van lijnen voor fietsstroken en het verlagen van de band op een deel van de Slotlaan. Adviesbureau Megaborn heeft deze variant uitgewerkt tot een voorlopig ontwerp en de kosten berekend. Uit de verkeerskundige beoordeling blijkt dat variant 1+ niet alle verkeersveiligheidsknelpunten oplost. De gemeente zal een nieuw raadsvoorstel indienen voor de optimalisatie van de Slotlaan.
Analyse:
1. Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt niet volledig te zijn omdat het niet alle verkeersveiligheidsknelpunten oplost. Er wordt aangegeven dat er een nieuw raadsvoorstel zal volgen.
2. Rol van de raad:
De raad heeft de rol van besluitvormer. Zij hebben het amendement aangenomen en zullen ook het nieuwe voorstel moeten beoordelen en goed- of afkeuren.
3. Politieke keuzes:
De politieke keuzes die gemaakt moeten worden, betreffen de afweging tussen kosten, verkeersveiligheid, en verblijfskwaliteit van de Slotlaan.
4. SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt niet SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) omdat het niet alle gestelde doelen bereikt (verkeersveiligheid). Er zijn inconsequenties in de zin dat het amendement niet leidt tot de oplossing van alle knelpunten.
5. Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of ze akkoord gaan met de uitwerking van variant 1+ of dat ze wachten op het nieuwe voorstel en op basis daarvan een besluit nemen.
6. Participatie:
Het voorstel zegt niets over participatie van burgers of belanghebbenden.
7. Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar kan relevant zijn in termen van de impact van de Slotlaan op de omgeving en het gebruik van duurzame materialen.
8. Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen worden genoemd in de zin dat de kosten van de uitvoering van het amendement zijn berekend. Er wordt niet gespecificeerd hoe deze kosten gedekt worden.
Conclusie:
Het voorstel is niet volledig en er zijn nog openstaande punten die aangepakt moeten worden. De raad zal een belangrijke rol spelen in de verdere besluitvorming en moet afwegen of de voorgestelde variant 1+ voldoet aan de gestelde doelen of dat er een beter alternatief nodig is. Financiële dekking en participatie zijn aspecten die verder uitgewerkt moeten worden in het nieuwe voorstel.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Slotlaan Variant 1+ Verkeersveiligheid Optimalisatie Amendement Megaborn Adviesrapport Verkeerskundig Raadsvoorstel VerblijfskwaliteitVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Variantenstudie verbetering veiligheid Slotlaan". Het voorstel betreft het beschikbaar stellen van financiële middelen voor het verbeteren van de verkeersveiligheid op de Slotlaan in Zeist. De voorkeursvariant "verbeterde fietsstrook 1,90" is gekozen om de veiligheid voor fietsers en voetgangers te vergroten. Het voorstel omvat ook optimalisatie van het kruispunt Hogeweg-Slotlaan en aanpassingen aan aansluitende wegen en pleintjes. De totale investering wordt geraamd op €315.000, met een voorgestelde dekking uit de algemene reserve.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke beschrijving van de maatregelen, de financiële implicaties, en de voorgestelde dekking van de kosten. Het bevat ook informatie over het proces, de communicatiestrategie, en de planning.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol van besluitvorming over het beschikbaar stellen van het benodigde budget voor de uitvoering van de voorkeursvariant en aanvullende maatregelen.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes betreffen de goedkeuring van de voorkeursvariant en de financiering ervan. Er moet ook besloten worden over de timing van de uitvoering om overlast te minimaliseren.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met duidelijke doelen en een tijdlijn voor uitvoering. Er zijn geen duidelijke inconsequenties in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten over het beschikbaar stellen van de financiële middelen en de goedkeuring van de voorgestelde maatregelen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat er communicatie en overleg met stakeholders zal zijn, waaronder ondernemers en bewoners, om de uitvoeringsperiode en -fasering te optimaliseren.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid lijkt relevant, aangezien het voorstel de verkeersveiligheid voor fietsers en voetgangers verbetert, wat duurzame mobiliteit ondersteunt.
Financiële gevolgen en dekking:
De financiële gevolgen zijn een investering van €315.000. De dekking wordt voorgesteld uit de algemene reserve, met de mogelijkheid om dit te heroverwegen bij een positief jaarrekeningresultaat over 2021.
Aanvullende moties:
Er zijn twee moties aangenomen die oproepen tot het creëren van laad- en losplekken op de Slotlaan, het verbeteren van de handhaving, en het beoordelen en verbeteren van de verkeersveiligheid op de 1e Hogeweg.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verkeersveiligheid Fietsstrook Optimalisatie Kruispunt Hogeweg-Slotlaan Financiële middelen Uitvoeringskrediet Aansluitende wegen Pleintjes Megaborn rapport CommunicatieVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "BGW 2022022 Technische wijziging raad mei". Het voorstel betreft een reeks technische begrotingswijzigingen die budgetneutraal zijn en binnen het bestaande beleidskader vallen. Deze wijzigingen zijn nodig om de raad haar budgetrecht te laten uitoefenen en om budgethouders actueel te laten sturen op hun budgetten. De wijzigingen omvatten onder andere kredieten voor buitensportaccommodaties, verduurzaming van een flat, voorbereidingskrediet voor gebiedsontwikkeling, investeringen in arbo-proof thuiswerkplekken, renovatie van een gemaal en rioolstreng, veiligheidsverbeteringen aan de Slotlaan, en aanpassingen in het kader van het Integraal Huisvestingsplan.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig te zijn, met gedetailleerde beschrijvingen van de verschillende begrotingswijzigingen en de redenen daarvoor. Elk punt wordt kort toegelicht en waar nodig wordt verwezen naar eerdere informatie.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om de technische begrotingswijzigingen goed te keuren, waarmee zij haar budgetrecht uitoefent. De raad moet ook toezicht houden op de uitvoering van de wijzigingen en de naleving van het bestaande beleid.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes zijn reeds gemaakt in het bestaande beleid waarbinnen deze technische wijzigingen vallen. De raad moet nu besluiten of ze instemt met de technische aanpassingen die nodig zijn voor de uitvoering van dat beleid.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), aangezien het specifieke wijzigingen betreft die meetbaar en tijdgebonden zijn. Er worden geen duidelijke inconsequenties vermeld in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de technische begrotingswijziging BGW 2022022 vast te stellen.
Participatie:
Het voorstel zelf zegt niets over participatie, maar aangezien het technische wijzigingen betreft binnen bestaand beleid, is de aanname dat participatie al heeft plaatsgevonden bij het vormen van dat beleid.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is relevant, vooral bij de verduurzaming van Flat 11 en mogelijk bij andere projecten zoals de renovatie van gemaal 95 en de aanpassingen aan de Slotlaan.
Financiële gevolgen en dekking:
De financiële gevolgen worden per wijziging beschreven, en het voorstel geeft aan dat deze budgetneutraal zijn. Dekking wordt gevonden binnen bestaande budgetten, reserves, of door compensaties zoals de SPUK-bijdrage van het Rijk.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Begrotingswijziging Technische wijziging Investering Krediet Reserve Voorziening Masterplan Verduurzaming Gebiedsontwikkeling ThuiswerkplekVerfijning van de zoekopdracht:
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 206 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 195 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 100 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 351 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Roy Luca - Seyst.nu:
- 177 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 145 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 368 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 230 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 191 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 196 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 187 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 178 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 180 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- -
Onbekende spreker
- 180 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 272 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 129 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 161 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 361 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 500 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 201 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 261 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 145 w/m
Timo Bakrin - VVD:
- 141 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 97 w/m
Chimène van Lunteren - SP:
- 158 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 85 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 170 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 88 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 170 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 265 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 161 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 183 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 161 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 265 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 207 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 180 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 293 w/m
Onbekende spreker
- 176 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 78 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 175 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 572 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 572 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 206 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 208 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 208 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 202 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 199 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 187 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 258 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 429 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 214 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 177 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 226 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 185 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- -
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Roy Luca - Seyst.nu:
- 183 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 254 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 228 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 177 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 193 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 600 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 189 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 264 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- -
Vincent van Voorden - CDA:
- 294 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 230 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 235 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 163 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 272 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 234 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 161 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 235 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 175 w/m
Vincent van Voorden - CDA:
- 218 w/m
Onbekende spreker
- 197 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 182 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Roy Luca - Seyst.nu:
- 208 w/m
Onbekende spreker
- 192 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 178 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 242 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 200 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 185 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 159 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 201 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 425 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 181 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 249 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 234 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 163 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 319 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 207 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 206 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 241 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 653 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 338 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 187 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 1201 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 169 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 136 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 302 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 264 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 180 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 388 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 165 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 186 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 259 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 314 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 251 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 251 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 254 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 175 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 188 w/m
Chimène van Lunteren - SP:
- 163 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 161 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 1001 w/m
Chimène van Lunteren - SP:
- 417 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 239 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 376 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 145 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 342 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 172 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- -
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 209 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 418 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 162 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 197 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 184 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 192 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 170 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 186 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 320 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 231 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 445 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 257 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 216 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 152 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 220 w/m
Freerk André de la Porte - D66:
- 191 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 429 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 173 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 546 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 192 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 285 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 260 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 487 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 168 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 267 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 196 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 400 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 207 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 159 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 198 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 157 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 173 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 170 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 267 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 187 w/m
Wouter Catsburg - Wethouder:
- 188 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 191 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 161 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 196 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 210 w/m
Onbekende spreker
- 146 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 322 w/m
Onbekende spreker
- 194 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 225 w/m
Onbekende spreker
- 169 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 157 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 209 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 275 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 383 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 123 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 223 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- -
Roy Luca - Seyst.nu:
- 240 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter:
- 185 w/m
Aat Grinwis - Voorzitter
00:52:23 - 00:52:41 - 00:52:47 - 00:57:08 - 00:57:18 - 00:57:33 - 00:58:11 - 01:02:34 - 01:03:55 - 01:04:06 - 01:04:09 - 01:04:13 - 01:04:36 - 01:05:01 - 01:05:56 - 01:09:24 - 01:09:36 - 01:12:40 - 01:15:08 - 01:15:42 - 01:17:10 - 01:18:02 - 01:18:26 - 01:19:56 - 01:20:33 - 01:20:44 - 01:20:50 - 01:21:03 - 01:24:42 - 01:26:59 - 01:27:02 - 01:30:57 - 01:33:22 - 01:34:18 - 01:35:03 - 01:35:14 - 01:36:42 - 01:36:48 - 01:37:15 - 01:39:20 - 01:40:18 - 01:40:47 - 01:41:03 - 01:41:45 - 01:43:30 - 01:45:50 - 01:46:06 - 01:46:15 - 01:46:20 - 01:46:23 - 01:47:53 - 01:48:58 - 01:49:10 - 01:49:47 - 01:49:56 - 01:50:19 - 01:50:45 - 01:53:04 - 01:53:22 - 01:53:38 - 01:54:14 - 01:56:16 - 01:57:04 - 01:57:58 - 01:58:04 - 01:58:22 - 01:58:24
Roy Luca - Seyst.nu
00:52:28 - 00:52:45 - 00:52:48 - 00:57:16 - 00:57:19 - 01:05:06 - 01:09:30 - 01:12:39 - 01:12:43 - 01:16:03 - 01:16:05 - 01:17:27 - 01:18:23 - 01:18:27 - 01:20:32 - 01:20:34 - 01:20:57 - 01:27:04 - 01:28:59 - 01:29:24 - 01:36:51 - 01:37:23 - 01:37:42 - 01:39:07 - 01:39:17 - 01:57:08 - 01:58:02 - 01:58:14 - 01:58:23
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks
Wouter Catsburg - Wethouder
01:06:41 - 01:09:40 - 01:13:20 - 01:15:46 - 01:16:04 - 01:18:05 - 01:18:35 - 01:20:02 - 01:20:48 - 01:21:05 - 01:22:05 - 01:22:24 - 01:22:50 - 01:23:57 - 01:25:01 - 01:29:43 - 01:32:56 - 01:33:27 - 01:34:16 - 01:34:28 - 01:35:13 - 01:35:15 - 01:36:27 - 01:36:28 - 01:36:45 - 01:39:04 - 01:39:09 - 01:39:23 - 01:40:52 - 01:40:54 - 01:41:48 - 01:41:52 - 01:44:11 - 01:45:12 - 01:50:24 - 01:50:46 - 01:51:29 - 01:51:43 - 01:51:49 - 01:52:31