04-03-2025 Vergadering Informatiebijeenkomst over inrichting kruising Jagersingel/Woudenbergseweg 04-03-2025
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt Informatiebijeenkomst over inrichting kruising Jagersingel/Woudenbergseweg
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de verkeerssituatie op het kruispunt Woudenbergseweg-Jagersingel, met een focus op de vraag of fietsers in of uit de voorrang moeten worden geplaatst. Het onderzoek, uitgevoerd door Royal HaskoningDHV, analyseert verkeersintensiteiten en de impact van fietsers in de voorrang op de verkeersafwikkeling. De conclusie is dat een enkelstrooksrotonde met fietsers uit de voorrang in 2035 mogelijk is, terwijl fietsers in de voorrang tot afwikkelingsproblemen leidt. Het advies is om fietsers uit de voorrang te houden, in lijn met landelijke richtlijnen voor rotondes buiten de bebouwde kom.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is gedetailleerd en bevat uitgebreide analyses van verkeersintensiteiten en de impact van verschillende scenario's. Het biedt een duidelijke conclusie en aanbeveling, ondersteund door data en richtlijnen.
Rol van de raad:
De raad moet het voorstel beoordelen en beslissen of ze het advies van Royal HaskoningDHV volgen. Ze moeten ook overwegen hoe dit voorstel past binnen bredere verkeers- en infrastructuurplannen.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het volgen van het advies om fietsers uit de voorrang te houden of alternatieve oplossingen te overwegen. Ze moeten ook beslissen over de prioritering van verkeersveiligheid versus doorstroming.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar en tijdgebonden, met duidelijke aanbevelingen voor 2035. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de raad moet de aannames en gebruikte data kritisch evalueren.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of belanghebbenden. De raad moet overwegen of en hoe ze participatie willen integreren in de besluitvorming.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar verkeersveiligheid en efficiënte doorstroming kunnen bijdragen aan duurzame mobiliteit.
Financiële gevolgen:
Het voorstel bevat geen gedetailleerde financiële analyse. De raad moet de kosten van de voorgestelde aanpassingen en mogelijke financieringsbronnen onderzoeken.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verkeersintensiteiten Meerstrooksrotondeverkenner Fietsers in of uit de voorrang Enkelstrooksrotonde Tweerichtingsfietspaden Verzadigingsgraad Personenauto-equivalenten (pae) Vrachtverkeer Verkeersveiligheid CapaciteitsformuleVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Reactienota Rotonde Jagersingel / Woudenbergseweg". Het voorstel betreft de aanleg van een rotonde op het kruispunt van de Jagersingel en Woudenbergseweg. Na een informatieavond en overleg met wijkverenigingen is besloten een extern bureau in te schakelen voor een onderzoek naar de veiligste inrichting van het kruispunt. Het advies van bureau Goudappel ondersteunt de aanleg van een rotonde, die als veiliger wordt beschouwd dan het huidige kruispunt met verkeerslichten. Er zijn zorgen geuit over de veiligheid van fietsers, vooral scholieren, en de invloed op verkeersstromen. De gemeente heeft gereageerd op deze zorgen en stelt maatregelen voor om de veiligheid te waarborgen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig in termen van het adresseren van verschillende zorgen en het bieden van reacties daarop. Er is echter ruimte voor verbetering in de duidelijkheid over de participatieprocessen en de financiële dekking van het project.
Rol van de raad:
De raad speelt een rol in het goedkeuren en mogelijk aanpassen van het voorstel. Ze moeten de belangen van de gemeenschap afwegen en zorgen dat het participatieproces adequaat is.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de prioriteit van verkeersveiligheid versus verkeersdoorstroming, de mate van participatie van burgers, en de balans tussen kosten en baten van de voorgestelde veranderingen.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Er zijn geen duidelijke tijdlijnen of meetbare doelen genoemd. Er zijn ook inconsistenties in de uitleg over verkeersveiligheid en de participatievormen.
Participatie:
Het voorstel erkent participatie via een informatieavond, maar er is kritiek dat dit niet voldoende is. Er is beperkte directe betrokkenheid van bewoners in het besluitvormingsproces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in het voorstel. De focus ligt voornamelijk op verkeersveiligheid.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen van het voorstel worden niet duidelijk vermeld, noch hoe deze gedekt zullen worden. Dit is een belangrijk aspect dat verder uitgewerkt moet worden voor een volledig begrip van de impact van het voorstel.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Rotonde Verkeersveiligheid Fietsers Middeneiland Kruispunt Verlichting Snelheidsbeperking Fietsoversteek SWOV NavigatiesystemenVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de vervanging van de verkeerslichteninstallatie op de kruising Woudenbergseweg en Jagersingel door een rotonde. De huidige installatie is verouderd en er is een kans op uitval. Uit onderzoek blijkt dat rotondes veiliger zijn dan kruispunten met verkeerslichten. Een extern bureau heeft geconcludeerd dat een rotonde met fietsers uit de voorrang de verkeersveiligheid en doorstroming verbetert. Het college heeft besloten dit advies over te nemen en de rotonde in de eerste helft van 2025 aan te leggen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat een gedetailleerde beschrijving van de situatie, de uitgevoerde onderzoeken en de aanbevelingen. Er zijn echter enkele vragen vanuit de buurtverenigingen die nog niet volledig zijn beantwoord.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om het voorstel te beoordelen, vragen te stellen en goedkeuring te verlenen voor de uitvoering van het plan.
Politieke keuzes:
De belangrijkste politieke keuze is de beslissing om de verkeerslichten te vervangen door een rotonde, rekening houdend met de verkeersveiligheid, doorstroming en de wensen van de bewoners.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de doelstellingen (vervanging door een rotonde) en tijdsgebonden (eerste helft van 2025). Het is echter minder specifiek over de financiering en de exacte uitvoeringstijdlijn. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar er is ruimte voor meer gedetailleerde planning.
Participatie:
Er is sprake van participatie door de betrokkenheid van bewoners en wijkverenigingen bij het onderzoek en de besluitvorming. Er is een reactienota opgesteld naar aanleiding van de inbreng vanuit de samenleving.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als onderwerp in het voorstel. Het is echter mogelijk dat de aanleg van een rotonde indirect bijdraagt aan duurzaamheid door verbeterde verkeersdoorstroming en vermindering van uitstoot door minder stilstaand verkeer.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen worden niet expliciet genoemd in het voorstel. Er is geen informatie over de kosten van de aanleg van de rotonde of hoe deze gedekt zullen worden. Dit is een belangrijk aspect dat verder uitgewerkt moet worden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verkeersveiligheid Rotonde Woudenbergseweg-Jagersingel Verkeerslichteninstallatie Fietsers uit de voorrang Verkeersafwikkeling Bureau Goudappel Mobiliteitsplan Ongevalsrisico Verkeersadviesbureau RHDHVVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Reflectie op 2e rapport Goudappel inzake fietsveiligheid kruispunt Woudenbergseweg – Jagersingel". Het voorstel betreft een reflectie op het tweede onderzoeksrapport van bureau Goudappel over de fietsveiligheid op het kruispunt Woudenbergseweg – Jagersingel. Het college van Zeist concludeert dat een rotonde met fietsers uit de voorrang de veiligste optie is, ondanks de voorkeur van bewonersverenigingen voor fietsers in de voorrang. Het rapport bevestigt dat deze optie zowel de veiligheid als de doorstroming bevordert. Het college betreurt dat er geen gezamenlijk standpunt met de bewonersverenigingen is bereikt.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig, aangezien het zowel de conclusies van het rapport als de standpunten van de betrokken partijen (bewonersverenigingen en deskundigen) behandelt. Er zijn bijlagen toegevoegd die de onderbouwing van de keuzes ondersteunen.
Rol van de raad:
De raad wordt gevraagd om kennis te nemen van de reflectie en de conclusies van het college te overwegen. De raad heeft een toezichthoudende rol en kan het college adviseren of verzoeken om verdere actie.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of zij het advies van het college en de deskundigen volgt of dat zij de voorkeur van de bewonersverenigingen steunt. Dit betreft een afweging tussen technische veiligheidsoverwegingen en de wensen van de lokale gemeenschap.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de gekozen oplossing (rotonde met fietsers uit de voorrang). Het is echter minder tijdgebonden, aangezien er geen duidelijke tijdlijn voor implementatie wordt genoemd. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Participatie:
Het voorstel erkent de betrokkenheid van bewonersverenigingen, maar geeft aan dat er geen consensus is bereikt. Er lijkt sprake te zijn van participatie, maar de uitkomst is niet in lijn met de voorkeur van de bewoners.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in het voorstel. De focus ligt voornamelijk op verkeersveiligheid en doorstroming.
Financiële gevolgen:
Het voorstel bevat geen specifieke informatie over de financiële gevolgen of hoe deze gedekt worden. Dit aspect zou verder uitgewerkt moeten worden om een volledig beeld te geven van de impact van de voorgestelde maatregelen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Fietsveiligheid Kruispunt Woudenbergseweg – Jagersingel Rotonde Fietsers uit de voorrang Bewonersverenigingen Goudappel Verkeersveiligheid Doorstroming SWOV en CROW Bebouwde komVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de verkeerssituatie op het kruispunt Woudenbergseweg-Jagersingel, met een focus op de vraag of fietsers in of uit de voorrang moeten worden geplaatst. Het onderzoek, uitgevoerd door Royal HaskoningDHV, analyseert verkeersintensiteiten en de impact van fietsers in de voorrang op de verkeersafwikkeling. De conclusie is dat een enkelstrooksrotonde met fietsers uit de voorrang in 2035 mogelijk is, terwijl fietsers in de voorrang tot afwikkelingsproblemen leidt. Het advies is om fietsers uit de voorrang te houden, in lijn met landelijke richtlijnen voor rotondes buiten de bebouwde kom.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is gedetailleerd en bevat uitgebreide analyses van verkeersintensiteiten en de impact van verschillende scenario's. Het biedt een duidelijke conclusie en aanbeveling, ondersteund door data en richtlijnen.
Rol van de raad:
De raad moet het voorstel beoordelen en beslissen of ze het advies van Royal HaskoningDHV volgen. Ze moeten ook overwegen hoe dit voorstel past binnen bredere verkeers- en infrastructuurplannen.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het volgen van het advies om fietsers uit de voorrang te houden of alternatieve oplossingen te overwegen. Ze moeten ook beslissen over de prioritering van verkeersveiligheid versus doorstroming.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar en tijdgebonden, met duidelijke aanbevelingen voor 2035. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de raad moet de aannames en gebruikte data kritisch evalueren.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of belanghebbenden. De raad moet overwegen of en hoe ze participatie willen integreren in de besluitvorming.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar verkeersveiligheid en efficiënte doorstroming kunnen bijdragen aan duurzame mobiliteit.
Financiële gevolgen:
Het voorstel bevat geen gedetailleerde financiële analyse. De raad moet de kosten van de voorgestelde aanpassingen en mogelijke financieringsbronnen onderzoeken.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verkeersintensiteiten Meerstrooksrotondeverkenner Fietsers in of uit de voorrang Enkelstrooksrotonde Tweerichtingsfietspaden Verzadigingsgraad Personenauto-equivalenten (pae) Vrachtverkeer Verkeersveiligheid CapaciteitsformuleVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Titel: "Woudenbergseweg – Jagersingel: fietsveiligheid op rotondes"
Samenvatting: Het voorstel betreft de herinrichting van de kruising Woudenbergseweg en Jagersingel in Zeist, waar de huidige verkeerslichteninstallatie aan vervanging toe is. Eerdere studies door Royal HaskoningDHV en Goudappel bevelen aan om de kruising te vervangen door een enkelstrooksrotonde, waarbij fietsers uit de voorrang zijn. Bewonersverenigingen pleiten echter voor een rotonde met fietsers in de voorrang, gezien de nabijheid van woonwijken en de route voor fietsers en scholieren. Het voorstel onderzoekt de voor- en nadelen van beide opties, inclusief de mogelijkheid om de kruising binnen de bebouwde kom te brengen, en geeft een advies voor de meest veilige en efficiënte inrichting.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig, met een gedetailleerde analyse van de verkeersveiligheid en de betrokkenheid van bewonersverenigingen. Er is echter ruimte voor meer gedetailleerde financiële informatie en concrete implementatieplannen.
Rol van de raad:
De raad speelt een cruciale rol in het goedkeuren van het voorstel, het maken van politieke keuzes over verkeersveiligheid en infrastructuur, en het afwegen van de belangen van verschillende belanghebbenden, waaronder bewonersverenigingen.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of de rotonde fietsers in of uit de voorrang moet hebben, en of de kruising binnen de bebouwde kom moet worden gebracht. Deze keuzes beïnvloeden de verkeersveiligheid, doorstroming en het comfort van fietsers.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) geformuleerd. Er ontbreken specifieke meetbare doelen en een tijdlijn voor implementatie. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar er is behoefte aan meer concrete details.
Participatie:
Het voorstel toont participatie door de betrokkenheid van bewonersverenigingen, die hun zorgen en voorkeuren hebben geuit. Dit aspect is goed geïntegreerd in het besluitvormingsproces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar het verbeteren van fietsveiligheid kan bijdragen aan duurzamere mobiliteit door het stimuleren van fietsen als vervoersmiddel.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen worden niet gedetailleerd besproken in het voorstel. Er is geen informatie over de kosten van de verschillende opties of hoe deze gedekt zullen worden, wat een belangrijk aandachtspunt is voor verdere besluitvorming.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Fietsveiligheid Rotonde Woudenbergseweg Jagersingel Bebouwde kom Fietsers in de voorrang Verkeersveiligheid Tweezijdige fietspaden SWOV-rapporten VerkeersveiligheidsauditsVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Aanleg rotonde Jagersingel-Woudenbergseweg". Het voorstel betreft de aanleg van een rotonde op het kruispunt van de Jagersingel en Woudenbergseweg in Zeist, waarbij fietsers uit de voorrang worden gehaald. Dit besluit is gebaseerd op richtlijnen van CROW en SWOV en aanvullende onderzoeken van adviesbureau Goudappel. Ondanks bezwaren van bewonersverenigingen, die pleiten voor uitstel in afwachting van nieuw onderzoek, acht de gemeente de ingreep urgent vanwege verkeersveiligheid en de verouderde verkeerslichten. De gemeente heeft participatie met lokale verenigingen gezocht, maar blijft bij haar besluit.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig, met duidelijke onderbouwing van de keuze voor de rotonde en verwijzingen naar relevante onderzoeken en richtlijnen. Er is echter kritiek op de participatie en communicatie met betrokkenen.
Rol van de raad:
De gemeenteraad heeft een toezichthoudende rol en ontvangt een afschrift van de brief. De raad kan het voorstel bespreken en eventueel aanvullende vragen stellen of verzoeken om heroverweging.
Politieke keuzes:
De belangrijkste politieke keuze betreft de balans tussen verkeersveiligheid en participatie van bewoners. De raad moet beslissen of zij de urgentie van de verkeersveiligheid zwaarder laat wegen dan de bezwaren van bewoners.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, met een geplande start van de werkzaamheden in 2025. Het is echter minder meetbaar en realistisch in termen van participatie-uitkomsten. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar er is wel een discrepantie tussen de gemeentelijke visie en die van de bewoners.
Participatie:
Het voorstel erkent participatie met lokale verenigingen, maar er is kritiek op de uitvoering en communicatie. De gemeente ziet de participatie als voldoende, terwijl bewoners dit anders ervaren.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt kort genoemd in termen van CO2-uitstoot, waarbij de gekozen optie als milieuvriendelijker wordt gepresenteerd.
Financiële gevolgen:
De kosten worden deels gedekt door subsidies: €267.000 van het Rijk en €404.000 van de provincie. Verdere financiële details of dekking worden niet uitgebreid besproken.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verkeersveiligheid Rotonde Fietsers Woudenbergseweg Jagersingel CROW SWOV Goudappel Bebouwde kom ParticipatieVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de aanleg van een rotonde met fietsers uit de voorrang op de Woudenbergseweg. Dit scenario wordt als de veiligste optie beschouwd door CROW, SWOV en Goudappel, en is in lijn met de meeste rotondes buiten de bebouwde kom. Het biedt voordelen zoals lagere CO2-uitstoot en betere doorstroming voor auto's en openbaar vervoer. De financiële dekking komt deels uit rijks- en provinciale subsidies.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een gedetailleerde vergelijking van de opties en financiële implicaties. Echter, meer informatie over de participatie van belanghebbenden zou nuttig zijn.
Rol van de Raad:
De raad moet het voorstel beoordelen, goedkeuren en eventueel wijzigingen aanbrengen. Ze spelen een cruciale rol in het afwegen van de veiligheids- en milieueffecten tegen de kosten.
Politieke Keuzes:
De raad moet kiezen tussen verkeersveiligheid, doorstroming, milieueffecten en financiële haalbaarheid. De keuze voor fietsers uit de voorrang lijkt de voorkeur te hebben vanwege de veiligheid en lagere CO2-uitstoot.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is grotendeels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), maar de toekomstbestendigheid van de kruispuntoplossing zou specifieker kunnen worden uitgewerkt.
Participatie:
Het voorstel vermeldt weinig over participatie. Inbreng van lokale bewoners en belanghebbenden zou de besluitvorming kunnen verrijken.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is relevant, gezien de focus op CO2-uitstoot en energiegebruik. De optie met fietsers uit de voorrang biedt de laagste uitstoot.
Financiële Gevolgen:
De financiële gevolgen zijn duidelijk, met subsidies van 267.000 euro van het Rijk en 404.000 euro van de provincie. De lagere jaarlijkse beheerkosten maken het financieel aantrekkelijker dan verkeerslichten.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Veiligheid Fietsers in de voorrang Fietsers uit de voorrang Verkeerslichten Impact ongeval Wachttijden fiets Wachttijden auto Openbaar Vervoer CO2-uitstoot ToekomstbestendigheidVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het document is "SWOV-factsheet Rotondes en andere kruispunten." Deze factsheet biedt een uitgebreide analyse van verschillende kruispunttypen en hun impact op verkeersveiligheid. Het document benadrukt dat rotondes de veiligste kruispunttypen zijn vanwege hun lagere aantal conflictpunten, snelheidsremmende werking, en kleinere impacthoek. Het bespreekt ook de verschillen tussen gelijkwaardige en ongelijkwaardige kruispunten, en de rol van voorrangsregelingen. Verder worden statistieken gepresenteerd over verkeersdoden op kruispunten, met een focus op fietsers en voetgangers. De factsheet biedt aanbevelingen voor het ontwerp van veilige kruispunten volgens de principes van Duurzaam Veilig.
Oordeel over de volledigheid:
De factsheet is zeer volledig en gedetailleerd. Het behandelt verschillende aspecten van kruispunttypen, verkeersveiligheid, en ontwerpaanbevelingen. De informatie is goed onderbouwd met statistieken en verwijzingen naar relevante onderzoeken.
Rol van de raad:
De raad heeft een adviserende en besluitvormende rol bij het implementeren van de aanbevelingen uit de factsheet. Ze kunnen beslissen over de aanleg en het ontwerp van kruispunten in hun gemeente, rekening houdend met de verkeersveiligheidsprincipes die in de factsheet worden gepresenteerd.
Politieke keuzes:
Politieke keuzes omvatten het prioriteren van verkeersveiligheid boven andere overwegingen zoals kosten en ruimtegebruik. Er moet ook worden besloten welke kruispunttypen het meest geschikt zijn voor specifieke locaties, en hoe fietsers en voetgangers het beste kunnen worden beschermd.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) geformuleerd, omdat het voornamelijk aanbevelingen en richtlijnen biedt zonder specifieke doelen of tijdlijnen. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in de factsheet.
Participatie:
De factsheet zegt weinig over participatie van burgers of andere belanghebbenden bij het ontwerp en de implementatie van kruispunten. Dit aspect zou verder kunnen worden uitgewerkt in beleidsplannen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp, aangezien de principes van Duurzaam Veilig worden toegepast. Deze principes richten zich op het minimaliseren van conflicten en het bevorderen van veilige verkeersomstandigheden, wat bijdraagt aan een duurzame infrastructuur.
Financiële gevolgen:
De factsheet bespreekt niet expliciet de financiële gevolgen van de voorgestelde maatregelen. Er wordt ook niet aangegeven hoe deze eventueel gedekt kunnen worden. Dit zou een belangrijk aandachtspunt moeten zijn voor beleidsmakers bij de implementatie van de aanbevelingen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verkeersveiligheid Rotondes Kruispunten Fietsers Voetgangers Conflictpunten Snelheidsremmers Voorrangsregeling Duurzaam Veilig Verkeersregelinstallatie (VRI)Verfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 1 Opening door de voorzitter
Bas van der Schild - GroenLinks
Bas van der Schild - GroenLinks
Agendapunt 2 Presentatie door adviesbureau Goudappel
Wouter Catsburg - Wethouder
Marco Huijben - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Marco Huijben - Voorzitter
Agendapunt 3 Gelegenheid om vragen te stellen door (buitengewoon) raadsleden
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Petra Bakels - NieuwDemocratischZeist
Marco Huijben - Voorzitter
Dick van Keeken - Seyst.nu
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Chimène van Lunteren - SP
Aat Grinwis - VVD
Marco Huijben - Voorzitter
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP
Marco Huijben - Voorzitter
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Onbekende spreker
Wouter Catsburg - Wethouder
Marco Huijben - Voorzitter
Onbekende spreker
Wouter Catsburg - Wethouder
Wouter Catsburg - Wethouder
Marcel Fluitman - CDA
Marco Huijben - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Marco Huijben - Voorzitter
Onbekende spreker
Wouter Catsburg - Wethouder
Onbekende spreker
Wouter Catsburg - Wethouder
Onbekende spreker
Wouter Catsburg - Wethouder
Wouter Catsburg - Wethouder
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Chimène van Lunteren - SP
Marco Huijben - Voorzitter
Aat Grinwis - VVD
Marco Huijben - Voorzitter
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Petra Bakels - NieuwDemocratischZeist
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Onbekende spreker
Wouter Catsburg - Wethouder
Wouter Catsburg - Wethouder
Wouter Catsburg - Wethouder
Onbekende spreker
Wouter Catsburg - Wethouder
Onbekende spreker
Wouter Catsburg - Wethouder
Marco Huijben - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Marco Huijben - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Hanny Roelofsen - Seyst.nu
Wouter Catsburg - Wethouder
Marco Huijben - Voorzitter
Hanny Roelofsen - Seyst.nu
Marco Huijben - Voorzitter
Onbekende spreker
Marco Huijben - Voorzitter
Petra Bakels - NieuwDemocratischZeist
Marco Huijben - Voorzitter
Hanny Roelofsen - Seyst.nu
Marco Huijben - Voorzitter
Petra Bakels - NieuwDemocratischZeist
Marco Huijben - Voorzitter
Hanny Roelofsen - Seyst.nu
Marco Huijben - Voorzitter
Aat Grinwis - VVD
Marco Huijben - Voorzitter
Aat Grinwis - VVD
Marco Huijben - Voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter
Wouter Catsburg - Wethouder
Marco Huijben - Voorzitter
00:23:54 - 00:26:12 - 00:27:20 - 00:29:54 - 00:30:17 - 00:30:48 - 00:33:10 - 00:35:02 - 00:36:46 - 00:37:27 - 00:39:04 - 00:40:19 - 00:40:50 - 00:41:51 - 00:42:19 - 00:49:33 - 00:55:55 - 00:56:06 - 01:07:20 - 01:09:10 - 01:09:52 - 01:10:51 - 01:11:27 - 01:14:58 - 01:17:07 - 01:17:15 - 01:20:27 - 01:21:48 - 01:30:15 - 01:30:22 - 01:31:36 - 01:31:59 - 01:37:08 - 01:37:24 - 01:37:29 - 01:38:04 - 01:38:44 - 01:39:22 - 01:39:26 - 01:41:23
Dick van Keeken - Seyst.nu
Ruben Pattiasina - D66
Wouter Catsburg - Wethouder
00:42:46 - 00:44:18 - 00:45:24 - 00:50:16 - 00:51:34 - 00:52:38 - 00:56:04 - 00:56:07 - 00:58:29 - 01:01:19 - 01:02:09 - 01:03:45 - 01:05:56 - 01:22:06 - 01:22:53 - 01:26:05 - 01:28:20 - 01:28:24 - 01:28:27 - 01:29:12 - 01:30:14 - 01:30:17 - 01:30:26 - 01:30:43 - 01:33:25 - 01:35:54 - 01:39:31 - 01:41:26