Vergadering Ronde Tafel rv Verordening doelgroepen sociale woningbouw en middenhuur 19-01-2023
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 1 Opening van de vergadering door de voorzitter
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 86 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter
Agendapunt 2 Ronde Tafel (en eventueel debat) rv Verordening doelgroepen sociale woningbouw en middenhuur
Gemeente Zeist zet in op betaalbare woningen voor middeninkomens met nieuwe verordening
Zeist zorgt voor betaalbaar wonen voor essentiële beroepsgroepen
Politiekverslaggever Rijk de Bat
ZEIST – De gemeente Zeist heeft een nieuwe verordening vastgesteld die ervoor moet zorgen dat betaalbare woningen beschikbaar komen en blijven voor middeninkomens. De 'Verordening doelgroepen sociale woningbouw en middenhuur 2023' richt zich op beroepsgroepen zoals docenten en zorgmedewerkers, die van vitaal belang zijn voor de gemeenschap.De verordening, die aansluit bij de Woonvisie 2021-2025 en anticiperend op de nieuwe Huisvestingswet, definieert drie woningsegmenten: sociale huur, middenhuur en sociale koop. Hierbij worden inkomensgrenzen en instandhoudingstermijnen vastgesteld. Voor sociale huurwoningen is de termijn permanent, voor middenhuurwoningen minimaal 20 jaar en voor sociale koopwoningen 10 jaar. De regeling is alleen van toepassing op nieuwbouw en transformatieprojecten en wordt elke twee jaar geëvalueerd.
Tijdens de vergadering benadrukte wethouder Lauren Hoogstrate het belang van de verordening: "We willen essentiële beroepsgroepen in onze gemeente houden. Deze verordening is een belangrijk instrument om dat te bereiken." De verordening is een publiekrechtelijke aanvulling op bestaande privaatrechtelijke afspraken en heeft geen extra financiële middelen nodig, hoewel handhaving wel capaciteit en geld kan kosten.
De discussie in de vergadering belichtte verschillende perspectieven. Raadslid **** van Keeken vroeg naar de handhaving en de extra kosten die dit met zich mee zou brengen. Wethouder Hoogstrate verzekerde dat handhaving geen extra kosten met zich mee zou brengen bij nieuwe aanvragen, maar dat het meer gaat om het acteren op signalen die extra inspanning vereisen.
De verordening zal na vaststelling door de raad op 21 februari 2023 in werking treden, ondanks tegenstemmen van VVD, NieuwDemocratischZeist en SP. De gemeente zal de verordening communiceren met corporaties, initiatiefnemers en intern, en deze publiceren voor inwerkingtreding.
Volgende stappen en mogelijke gevolgen
Met de nieuwe verordening zet Zeist een stap vooruit in het waarborgen van betaalbaar wonen voor middeninkomens. De gemeente zal de effectiviteit van de verordening nauwlettend in de gaten houden en indien nodig aanpassingen doen om de doelstellingen te blijven behalen. De uitkomsten van de vergadering tonen een gemeente die actief werkt aan een inclusieve woningmarkt, waarbij de belangen van essentiële beroepsgroepen worden beschermd.
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel betreft de vaststelling van de verordening doelgroepen sociale woningbouw en middenhuur voor 2023 in de gemeente Zeist. Het doel is om betaalbare woningen beschikbaar te maken en te behouden voor middeninkomens, zoals docenten en zorgmedewerkers, die essentieel zijn voor de vitaliteit van de gemeente. De verordening bepaalt wie in aanmerking komt voor deze woningen en zorgt ervoor dat deze woningen voor een langere periode beschikbaar blijven voor de vastgestelde doelgroepen. De verordening is een publiekrechtelijke aanvulling op bestaande privaatrechtelijke afspraken en is in lijn met de Woonvisie 2021-2025 en de aankomende nieuwe Huisvestingswet.
De verordening definieert drie segmenten: sociale huur, middenhuur en sociale koop, met bijbehorende inkomensgrenzen en instandhoudingstermijnen. Voor sociale huur is de termijn permanent, voor middenhuur 20 jaar en voor sociale koop 10 jaar. De verordening geldt alleen voor nieuwbouw en transformatieprojecten en wordt tweejaarlijks geëvalueerd.
Financieel zijn er geen extra middelen vereist, maar handhaving kan capaciteit en geld kosten. Juridisch is de verordening gebaseerd op de Wet ruimtelijke ordening (Wro) en het Besluit ruimtelijke ordening (Bro). Communicatie over de verordening vindt plaats met corporaties, initiatiefnemers en intern. Na vaststelling door de raad op 21 februari 2023, waarbij VVD, NieuwDemocratischZeist en SP tegen hebben gestemd, wordt de verordening gepubliceerd en treedt deze in werking.
-
00-23RV002 rv Verordening doelgroepen sociale woningbouw en middenhuur (gewijzigd).pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Verordening doelgroepen sociale woningbouw en middenhuur (gewijzigd)". Het voorstel beoogt een verordening vast te stellen die ervoor zorgt dat woningen in de sociale woningbouw en middenhuur voor een bepaalde termijn beschikbaar blijven voor specifieke inkomensgroepen. Dit moet de beschikbaarheid van betaalbare woningen voor middeninkomens, zoals docenten en zorgmedewerkers, vergroten en behouden.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke doelstelling, definitie van doelgroepen, instandhoudingstermijnen en een verwijzing naar de wettelijke grondslag. Het bevat ook informatie over de financiële en juridische aspecten, communicatie en het verdere proces, inclusief evaluatie.
Rol van de raad:
De raad moet het voorstel beoordelen en besluiten of de verordening wordt vastgesteld. De raad heeft ook de taak om toezicht te houden op de uitvoering en evaluatie van de verordening.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of zij het eens is met de voorgestelde definities van doelgroepen en instandhoudingstermijnen, en of zij de financiële en juridische implicaties acceptabel vindt.
SMART-analyse en inconsequenties:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel en Realistisch. De Tijdgebondenheid is aanwezig in de vorm van instandhoudingstermijnen en de tweejaarlijkse evaluatie. Er worden geen duidelijke inconsequenties vermeld.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of de verordening wordt vastgesteld zoals voorgesteld.
Participatie:
Het voorstel vermeldt communicatie met corporaties en initiatiefnemers, maar geeft geen specifieke details over bredere participatieprocessen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar het behoud van betaalbare woningen kan worden gezien als een aspect van sociale duurzaamheid.
Financiële gevolgen:
Het voorstel vermeldt dat er momenteel geen extra middelen nodig zijn, maar dat handhaving in de toekomst capaciteit en dus geld zal kosten. Er wordt voorgesteld om binnen de bestaande capaciteit en meldingsgericht te handhaven tot een gerichte keuze over de benodigde handhaving en het budget kan worden gemaakt.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Sociale woningbouw Middenhuur Doelgroepenverordening Woonvisie Inkomensgrens Huisvestingswet Betaalbare woningen Nieuwbouw Instandhoudingstermijn WoningmarktVerfijning van de zoekopdracht:
-
20230221 Verworpen Amendement Verord_ doelgroepen sociale woningbouw en midden huur.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het amendement is "Verordening doelgroepen sociale woningbouw en midden huur". Het amendement stelt voor om de inwerkingtreding van de verordening uit te stellen totdat er een goede consultatie met woningbouwcorporaties en marktpartijen heeft plaatsgevonden en een later tijdstip voor inwerkingtreding door de raad is bepaald. De indiener, Alexander Pieters (VVD), betoogt dat het voorstel nog niet rijp is voor besluitvorming en niet bijdraagt aan het beoogde doel, extra administratieve lasten oplevert en geen duidelijke politieke richting geeft.
Volledigheid van het voorstel:
Het oordeel over de volledigheid is kritisch. De indiener vindt dat er nog te veel open eindjes zijn, zoals onduidelijkheid over de realisatie van geschikte huizen, verschillen in inkomensgrenzen, en de mogelijkheid voor het college om de regeling aan te passen ten gunste van ontwikkelaars.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om het voorstel te beoordelen, eventuele wijzigingen aan te brengen en uiteindelijk te besluiten over de inwerkingtreding van de verordening.
Politieke keuzes:
Er moeten keuzes worden gemaakt over de betaalbaarheid en beschikbaarheid van woningen voor de doelgroepen, de administratieve lasten voor corporaties en marktpartijen, en de betrokkenheid van deze partijen bij het opstellen van de verordening.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt niet SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) te zijn, aangezien de indiener aangeeft dat het niet bijdraagt aan het doel en er onduidelijkheid is over de uitvoerbaarheid en handhaving.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of ze het amendement aanneemt en daarmee de inwerkingtreding van de verordening uitstelt voor verdere consultatie en bepaling van een nieuw tijdstip.
Participatie:
Het amendement bekritiseert het gebrek aan participatie van woningbouwcorporaties en marktpartijen in het voorstelproces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar kan relevant zijn in de context van betaalbare en duurzame huisvesting.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen worden niet direct besproken, maar er wordt wel gewezen op de potentiële kosten van extra administratie en de invloed op investeringen en rendementen. Het is onduidelijk hoe deze kosten gedekt zouden worden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Sociale woningbouw Midden huur Verordening Doelgroepen Woningbouwcorporaties Marktpartijen Consultatie Administratie Betaalbaarheid InstandhoudingstermijnVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel: Verordening doelgroepen sociale woningbouw en middenhuur (gewijzigd)
Samenvatting:
De verordening heeft als doel het aanbod van betaalbare woningen voor middeninkomens in Zeist te vergroten en te behouden. Dit wordt bereikt door het vaststellen van inkomensgrenzen en instandhoudingstermijnen voor sociale huur, middenhuur en sociale koop. De verordening is een aanvulling op privaatrechtelijke afspraken en is in lijn met de Woonvisie 2021-2025 en de aankomende Huisvestingswet. De raad heeft het voorstel aangenomen met de kanttekening dat VVD, NieuwDemocratischZeist en SP tegen hebben gestemd.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met duidelijke definities van doelgroepen, woningsegmenten en instandhoudingstermijnen. Het is ook afgestemd op de toekomstige Huisvestingswet.
Rol van de raad:
De raad moet de verordening vaststellen en kan deze periodiek evalueren en aanpassen op basis van de ontwikkelingen op de woningmarkt.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de inkomensgrenzen en instandhoudingstermijnen voor de verschillende woningsegmenten. Ook moet de raad bepalen hoe de handhaving van de verordening wordt vormgegeven en gefinancierd.
SMART:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel en Realistisch. De Tijdgebondenheid is aanwezig in de vorm van de instandhoudingstermijnen en de tweejaarlijkse evaluatie.
Inconsequenties:
Er zijn geen duidelijke inconsequenties in het voorstel aangetroffen.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten de verordening vast te stellen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt niet expliciet over participatie van burgers of belanghebbenden.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet direct genoemd, maar het bevorderen van betaalbare woningen kan bijdragen aan een duurzame gemeenschap.
Financiële gevolgen:
Er zijn geen extra middelen vereist voor de implementatie van de verordening. Handhaving wordt binnen de bestaande capaciteit en meldingsgericht uitgevoerd. Eventuele toekomstige financiële consequenties voor handhaving zullen nog bepaald moeten worden.
Dekking van kosten:
Er is geen extra geld beschikbaar gesteld voor handhaving. Dit zal binnen de bestaande capaciteit moeten gebeuren, en er zal een keuze gemaakt moeten worden over de benodigde handhaving en het budget na 1 januari 2024.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Sociale woningbouw Middenhuur Doelgroepenverordening Woonvisie Inkomensgrens Huisvestingswet Betaalbare woningen Nieuwbouwprojecten Instandhoudingstermijn WoningmarktVerfijning van de zoekopdracht:
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 139 w/m
Dick van Keeken - Seyst.nu:
- 171 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 140 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 169 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 190 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 157 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 54 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 158 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 191 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 183 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 245 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- -
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 87 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 137 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 316 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 269 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 137 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 149 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 127 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 221 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 128 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 167 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 179 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 206 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 179 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 97 w/m
Chimène van Lunteren - SP:
- 175 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 256 w/m
Dick van Keeken - Seyst.nu:
- 214 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 105 w/m
David Tompot - SP:
- 177 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 515 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 156 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 178 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 130 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 706 w/m
David Tompot - SP:
- 182 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 159 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 169 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 323 w/m
David Tompot - SP:
- 220 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 487 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 210 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 144 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 145 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 175 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 147 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 118 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 175 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 210 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 191 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 130 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 173 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 48 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 297 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 259 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 291 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- -
Martine Folkersma - GroenLinks:
- 213 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 325 w/m
Martine Folkersma - GroenLinks:
- 194 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 316 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 165 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 205 w/m
Martine Folkersma - GroenLinks:
- 190 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 227 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 159 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 147 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 148 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 163 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 211 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 138 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 189 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- -
Wilma Breddels - PvdA:
- 259 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- -
Wilma Breddels - PvdA:
- 467 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 126 w/m
David Tompot - SP:
- 176 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 193 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 170 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 487 w/m
David Tompot - SP:
- 278 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 181 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 195 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 144 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 179 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 209 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 334 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 286 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 253 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 183 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 140 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 128 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 301 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 56 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 158 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 161 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 462 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 167 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 280 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- -
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 207 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- -
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 410 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 191 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 177 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 152 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 173 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 202 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 260 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 164 w/m
Bianca Osinga-Tamming - CDA:
- 167 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 328 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 150 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 162 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 259 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 184 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 217 w/m
David Tompot - SP:
- 169 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 1501 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 145 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 254 w/m
David Tompot - SP:
- 175 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 401 w/m
Dick van Keeken - Seyst.nu:
- 93 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 316 w/m
Dick van Keeken - Seyst.nu:
- 189 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 179 w/m
Dick van Keeken - Seyst.nu:
- 234 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 176 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 144 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 120 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 155 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 234 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 153 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 140 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 159 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 368 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 355 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 154 w/m
Bianca Osinga-Tamming - CDA:
- 183 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 500 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 328 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 667 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 601 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 175 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 81 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 261 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 173 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 376 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 194 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 120 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 132 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 119 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 85 w/m
David Tompot - SP:
- 176 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 167 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 176 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 180 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 79 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 154 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 192 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 154 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 104 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 142 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 1001 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 128 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 154 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 76 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 162 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 303 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 165 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 152 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 237 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 393 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 153 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 207 w/m
Martine Folkersma - GroenLinks:
- 201 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 1500 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 109 w/m
Martine Folkersma - GroenLinks:
- 189 w/m
F. de Vries - Ambtelijke ondersteuning:
- 353 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 177 w/m
Martine Folkersma - GroenLinks:
- 243 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 155 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 105 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 158 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 119 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 126 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 38 w/m
Dick van Ginkel - D66:
- 227 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 72 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 168 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 146 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 192 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 142 w/m
David Tompot - SP:
- 167 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 210 w/m
David Tompot - SP:
- 146 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 440 w/m
Roland Beenen - Griffier:
- 130 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 146 w/m
David Tompot - SP:
- 238 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 170 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter
00:00:05 - 00:01:52 - 00:02:58 - 00:04:11 - 00:07:45 - 00:09:12 - 00:15:14 - 00:15:36 - 00:19:00 - 00:19:28 - 00:21:33 - 00:24:46 - 00:26:39 - 00:28:44 - 00:29:30 - 00:30:02 - 00:31:34 - 00:32:16 - 00:32:41 - 00:33:13 - 00:33:25 - 00:33:31 - 00:33:52 - 00:35:41 - 00:39:00 - 00:42:15 - 00:44:02 - 00:45:57 - 00:46:46 - 00:46:59 - 00:49:31 - 00:50:55 - 00:50:59 - 00:51:01 - 00:53:40 - 00:55:46 - 00:57:04 - 00:58:33 - 01:00:03 - 01:01:50 - 01:03:28 - 01:04:08 - 01:04:13 - 01:04:48 - 01:05:52 - 01:06:51 - 01:07:13 - 01:07:57 - 01:08:20 - 01:09:10 - 01:09:51 - 01:10:13 - 01:11:03 - 01:11:53 - 01:12:49 - 01:14:18 - 01:14:49 - 01:16:33 - 01:17:46 - 01:18:22 - 01:20:14 - 01:21:12 - 01:22:21 - 01:23:31 - 01:24:06 - 01:24:26 - 01:24:54 - 01:25:08 - 01:25:18 - 01:25:46
Laura Hoogstraten - Wethouder
00:02:00 - 00:04:16 - 00:06:44 - 00:07:43 - 00:09:16 - 00:13:34 - 00:21:40 - 00:23:20 - 00:26:41 - 00:29:31 - 00:30:52 - 00:32:18 - 00:33:21 - 00:35:44 - 00:39:48 - 00:43:04 - 00:43:31 - 00:43:55 - 00:43:59 - 00:46:00 - 00:48:16 - 00:48:27 - 00:48:32 - 00:54:01 - 00:55:21 - 00:57:07 - 00:58:35 - 01:01:53 - 01:04:26 - 01:05:28 - 01:07:21 - 01:07:53 - 01:08:16 - 01:08:25 - 01:11:08 - 01:12:10 - 01:15:12 - 01:15:46 - 01:21:15 - 01:23:35 - 01:24:13