Vergadering Ronde Tafel RV Aanp. regionale huisvestingsverordening (invoering Opkoopbescherming) (Ruimte) 14-04-2022
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt Opening Ronde Tafel door de voorzitter
Samenvatting
Tijdens een ronde tafel over opkoopbescherming zijn technische vragen beantwoord en wijzigingen in de bijlagen van het voorstel voorgesteld. De standaardtermijn voor het afgeven van vergunningen is 8 weken, met een streven naar snellere afhandeling. Handhaving van de opkoopbescherming houdt in dat verhuur zonder vergunning niet is toegestaan voor woningen met een WOZ-waarde tot €521.000 die na 1 juni 2022 van eigenaar zijn gewisseld. Overtreders krijgen eerst een vooraankondiging en tijd om de situatie te herstellen, bijvoorbeeld door een vergunning aan te vragen of zelf in de woning te gaan wonen. Bij niet-naleving kan een boete worden opgelegd, die herhaald kan worden tot een maximum is bereikt. Als laatste redmiddel kan bestuursdwang worden toegepast.
Technische wijzigingen in de verordening omvatten het toevoegen van ontbrekende kopjes en eurotekens in de boetetabel, het expliciet benoemen van kleine kernen in Zeist voor duidelijkheid, en het verduidelijken van de ingangsdatum als 1 juni 2022 in plaats van de publicatiedatum van het besluit. De gewijzigde bijlagen worden voor de raadsbehandeling op 17 mei 2022 aan de gemeenteraad verstuurd.
-
Analyse van het document
Titel: Beantwoording technische vragen opkoopbescherming n.a.v. ronde tafel 14 april 2022
Samenvatting: Het voorstel betreft de beantwoording van technische vragen over de opkoopbescherming en de aankondiging van technische wijzigingen in de bijlagen van het voorstel. De opkoopbescherming is bedoeld om te voorkomen dat woningen met een WOZ-waarde tot €521.000 na 1 juni 2022 zonder vergunning worden verhuurd. De handhaving omvat het aanschrijven van eigenaren en het opleggen van boetes bij overtredingen. Technische wijzigingen zijn gemaakt voor duidelijkheid in de verordening en de legesverordening.
Volledigheid: Het voorstel lijkt volledig te zijn in de beantwoording van de gestelde vragen en de aankondiging van technische wijzigingen.
Rol van de raad: De raad moet de technische wijzigingen in de verordeningen goedkeuren en toezicht houden op de uitvoering van de opkoopbescherming.
Politieke keuzes: De raad moet beslissen of zij instemt met de voorgestelde handhavingsstrategie en de hoogte van de boetes.
SMART: Het voorstel lijkt specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden, maar zonder verdere details is het moeilijk om de SMART-criteria volledig te beoordelen.
Inconsequenties: Er worden geen inconsequenties genoemd in de samenvatting.
Besluit van de raad: De raad moet besluiten of zij instemt met de technische wijzigingen en de handhavingsstrategie.
Participatie: Het voorstel vermeldt niet specifiek iets over participatie.
Duurzaamheid: Duurzaamheid lijkt geen direct relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële gevolgen: De financiële gevolgen worden niet genoemd in de samenvatting, maar de legesverordening suggereert dat er kosten verbonden zijn aan de vergunningaanvraag.
De raad zal de technische wijzigingen moeten beoordelen en besluiten of de voorgestelde handhavingsstrategie en de hoogte van de boetes passend zijn. Daarnaast zal de raad moeten overwegen of de financiële gevolgen van het voorstel acceptabel zijn en hoe deze gedekt worden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Opkoopbescherming Vergunningen Handhaving WOZ-waarde Boetes Bestuursdwang Regionale huisvestingsverordening Technische wijzigingen Wijzigingsverordening LegesverordeningVerfijning van de zoekopdracht:
-
Ronde_Tafel_RV_Aanp_regionale_huisvestingsverordening_invoering_Opkoopbescherming_Ruimte_14-04-2022.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel: Aanpassing regionale Huisvestingsverordening (invoering Opkoopbescherming)
Samenvatting:
Het voorstel betreft de invoering van opkoopbescherming binnen de regionale huisvestingsverordening. Dit is een maatregel om te voorkomen dat woningen worden opgekocht door investeerders om vervolgens voor hoge prijzen te verhuren. De opkoopbescherming moet ervoor zorgen dat meer woningen beschikbaar blijven voor kopers die de woning zelf gaan bewonen, wat bijdraagt aan de toegankelijkheid van de woningmarkt voor starters en mensen met middeninkomens.
Analyse:
1. Volledigheid van het voorstel:
Het is niet mogelijk om de volledigheid van het voorstel te beoordelen zonder de volledige tekst. Echter, een volledig voorstel zou informatie moeten bevatten over de specifieke criteria voor opkoopbescherming, de geografische reikwijdte, de duur van de maatregel, en de wijze van handhaving.
2. Rol van de raad:
De rol van de raad is waarschijnlijk het beoordelen, amenderen en uiteindelijk goedkeuren of afwijzen van het voorstel. De raad kan ook verantwoordelijk zijn voor het toezicht op de implementatie en effectiviteit van de opkoopbescherming.
3. Politieke keuzes:
Politieke keuzes kunnen betrekking hebben op de strengheid van de opkoopbescherming, de balans tussen de belangen van investeerders en woningzoekenden, en de afweging tussen regulering van de woningmarkt en de vrije markt.
4. SMART en inconsequenties:
Het voorstel moet Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden zijn. Zonder de details is het niet mogelijk om te beoordelen of het voorstel SMART is of inconsequenties bevat.
5. Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of het voorstel wordt aangenomen, eventueel met wijzigingen, of wordt afgewezen.
6. Participatie:
Het voorstel zou informatie moeten bevatten over hoe burgers, belanghebbenden en experts betrokken zijn bij de ontwikkeling van de opkoopbescherming.
7. Duurzaamheid:
Duurzaamheid kan relevant zijn als de opkoopbescherming bijdraagt aan een stabielere en meer duurzame woningmarkt. Het is echter niet duidelijk of dit aspect in het voorstel is opgenomen.
8. Financiële gevolgen:
Het voorstel zou de financiële impact moeten analyseren, inclusief de kosten voor implementatie en handhaving, en aangeven hoe deze kosten gedekt worden.
Zonder de volledige tekst van het voorstel is het niet mogelijk om een gedetailleerde analyse te geven. Deze antwoorden zijn gebaseerd op de verstrekte informatie en algemene kennis over dergelijke voorstellen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Huisvestingsverordening Opkoopbescherming Ronde Tafel RV Aanpassing Regionale Datum 14-04-2022 Aanvang 20:00 Locatie zaal 5 Griffier Roland Beenen Voorzitter Carlo FiscaliniVerfijning van de zoekopdracht:
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 107 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter
Agendapunt Meesprekers
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 136 w/m
Onbekende spreker
- 139 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 165 w/m
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP:
- 249 w/m
Onbekende spreker
- 189 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 125 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 151 w/m
Onbekende spreker
- 173 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 190 w/m
Onbekende spreker
- 198 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 370 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 480 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 204 w/m
Rob Bliekendaal - PvdA:
- 267 w/m
Onbekende spreker
- 171 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 236 w/m
Rob Bliekendaal - PvdA:
- 259 w/m
Onbekende spreker
- 185 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 163 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 153 w/m
Onbekende spreker
- 162 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 231 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 162 w/m
Onbekende spreker
- 145 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 98 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 192 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- -
Onbekende spreker
- 180 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 214 w/m
Onbekende spreker
- 158 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 255 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 202 w/m
Onbekende spreker
- 155 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 122 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 173 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- -
Onbekende spreker
- 168 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 130 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 179 w/m
Onbekende spreker
- 192 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 113 w/m
Bianca Osinga-Tamming - CDA:
- -
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 152 w/m
Bianca Osinga-Tamming - CDA:
- 183 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 500 w/m
Onbekende spreker
- 169 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 113 w/m
Bianca Osinga-Tamming - CDA:
- 152 w/m
Onbekende spreker
- 165 w/m
Bianca Osinga-Tamming - CDA:
- 197 w/m
Onbekende spreker
- 143 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 155 w/m
M. Junger - SP:
- 151 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 215 w/m
M. Junger - SP:
- 137 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 341 w/m
Onbekende spreker
- 175 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 251 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 121 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 107 w/m
Rob Bliekendaal - PvdA:
- 235 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 457 w/m
Onbekende spreker
- 179 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 230 w/m
Rob Bliekendaal - PvdA:
- 199 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 191 w/m
Rob Bliekendaal - PvdA:
- 279 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 198 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 151 w/m
Onbekende spreker
- 164 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 228 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 168 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 388 w/m
Onbekende spreker
- 165 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 85 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter
00:00:36 - 00:10:03 - 00:11:16 - 00:14:46 - 00:14:50 - 00:16:22 - 00:17:55 - 00:21:28 - 00:23:34 - 00:26:25 - 00:27:31 - 00:28:15 - 00:28:55 - 00:30:54 - 00:31:05 - 00:31:44 - 00:33:15 - 00:36:48 - 00:38:26 - 00:38:43 - 00:39:16 - 00:39:25 - 00:40:22 - 00:41:54 - 00:42:01 - 00:42:19 - 00:43:31 - 00:44:17 - 00:45:56
Julian Wassink - ChristenUnie/SGP
Agendapunt Ronde Tafel RV Aanpassing regionale Huisvestingsverordening (invoering Opkoop bescherming)
Zeist zet rem op beleggers: opkoopbescherming voor woningen tot €521.000
Gemeente Zeist introduceert opkoopbescherming om starters en middeninkomens meer kans te geven op de woningmarkt.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
ZEIST – De gemeenteraad van Zeist heeft een voorstel behandeld om opkoopbescherming in te voeren, met als doel de kansen voor starters en middeninkomens op de woningmarkt te vergroten. De maatregel houdt in dat woningen tot een WOZ-waarde van € 521.000 niet zonder vergunning verhuurd mogen worden. Deze grens zal jaarlijks geïndexeerd worden vanaf 1 juli 2023.De opkoopbescherming is een reactie op de toenemende koop van woningen door beleggers, wat resulteert in minder betaalbare koopwoningen voor eigenaar-bewoners. "We willen voorkomen dat koopwoningen die geschikt zijn voor starters en middeninkomens worden opgekocht en verhuurd in een hoge huur die voor die doelgroep bijna niet te betalen is," licht wethouder Hoogstraat toe.
Tijdens de raadsvergadering werden vragen gesteld over de effectiviteit van de zelfbewoningsplicht en de handhaving van de nieuwe regeling. "Het idee is om te starten en het goed te blijven volgen," verklaart de wethouder. "We kijken naar Utrecht en hoe het daar loopt. Als er veel investeerders zijn die er toch onderdoor duiken, dan is het zaak dat we daar goede handhaving op doen."
Er zijn enkele uitzonderingen op de regel, zoals verhuur aan familieleden, bedrijfswoningen en huisbewaring voor maximaal 12 maanden. Ook nieuwbouw- en transformatiewoningen kunnen onder bepaalde voorwaarden een vergunning krijgen voor verhuur.
De financiële, juridische en communicatieve aspecten van de regeling werden toegelicht, evenals de planning en uitvoering. De regeling zal per 1 juni 2022 ingaan en zal elke vier jaar geëvalueerd worden.
Het raadsbesluit bevestigt de vaststelling van de wijzigingen in de Huisvestingsverordening en de aanpassing van de legesverordening, zoals voorgesteld. "Dit voorstel heeft een doel voor ogen, en dat is om een bepaalde groep kopers op de markt meer kansen te geven," benadrukt Hoogstraat. "We moeten doorpraten wat dat dan betekent en hoe we dat in de praktijk gaan vormgeven."
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel behandelt de invoering van opkoopbescherming in de gemeente Zeist, met als doel het vergroten van de kansen voor starters en middeninkomens op de woningmarkt. De belangrijkste punten van het voorstel zijn:
- Het invoeren van opkoopbescherming, waardoor woningen niet zonder vergunning verhuurd mogen worden.
- Het toepassen van deze bescherming voor alle wijken binnen de gemeente.
- Het vaststellen van een WOZ-waarde grens van € 521.000,- voor opkoopbescherming, die jaarlijks geïndexeerd zal worden vanaf 1 juli 2023.
Daarnaast wordt voorgesteld om de legesverordening aan te passen, zodat er een tarief komt voor het behandelen van vergunningsaanvragen gerelateerd aan de opkoopbescherming.
De opkoopbescherming is bedoeld om de koop van woningen door beleggers tegen te gaan, waardoor er meer betaalbare koopwoningen beschikbaar komen voor eigenaar-bewoners. Er zijn enkele uitzonderingen op de regel, zoals verhuur aan familieleden, bedrijfswoningen en huisbewaring voor maximaal 12 maanden. Ook nieuwbouw- en transformatiewoningen kunnen onder bepaalde voorwaarden een vergunning krijgen voor verhuur.
De financiële, juridische en communicatieve aspecten van de regeling worden toegelicht, evenals de planning en uitvoering. De regeling zal per 1 juni 2022 ingaan en zal elke vier jaar geëvalueerd worden, zowel op gemeentelijk als op landelijk niveau.
Het raadsbesluit bevestigt de vaststelling van de wijzigingen in de Huisvestingsverordening en de aanpassing van de legesverordening, zoals voorgesteld.
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Aanpassing regionale huisvestingsverordening mbt invoering opkoopbescherming". Het voorstel behelst de invoering van opkoopbescherming in de gemeente Zeist, wat inhoudt dat woningen niet zonder vergunning verhuurd mogen worden. Dit moet starters en doorstromers meer kans geven op de woningmarkt. De opkoopbescherming geldt voor woningen met een WOZ-waarde tot € 521.000 en is van toepassing op de gehele gemeente. Daarnaast wordt een legestarief vastgesteld voor de behandeling van vergunningsaanvragen.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke uiteenzetting van de maatregelen, de financiële en juridische implicaties, en de communicatie- en participatieplannen.
Rol van de raad:
De raad moet het voorstel goedkeuren en de wijzigingen in de Huisvestingsverordening en de legesverordening vaststellen.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of zij het eens is met de invoering van opkoopbescherming, de vastgestelde WOZ-grens, en de indexatiemethode. Ook moet de raad afwegen of de voorgestelde uitzonderingen en de handhavingsstrategie passend zijn.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met duidelijke doelen en een tijdspad voor implementatie. Er lijken geen directe inconsequenties aanwezig.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten de Huisvestingsverordening en de legesverordening aan te passen conform het voorstel.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat er regionale afstemming en overleg met lokale partijen is geweest en dat de regeling is gecommuniceerd met belanghebbenden.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet direct genoemd, maar het voorstel kan bijdragen aan een duurzamere woningmarkt door speculatie tegen te gaan.
Financiële gevolgen:
De invoering van de regeling zelf heeft geen directe financiële gevolgen, maar er zijn wel kosten verbonden aan de uitvoering, zoals vergunningverlening en handhaving. Deze worden gedekt door kostendekkende leges.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Opkoopbescherming WOZ-waarde Vergunning Huisvestingsverordening Starters Middeninkomens Leges Woningmarkt Indexatie WoonvisieVerfijning van de zoekopdracht:
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 239 w/m
M. Junger - SP:
- 118 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- -
M. Junger - SP:
- 169 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 138 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 171 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 339 w/m
M. Junger - SP:
- 119 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 207 w/m
M. Junger - SP:
- 141 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 180 w/m
M. Junger - SP:
- 147 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 247 w/m
M. Junger - SP:
- 248 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 213 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 305 w/m
M. Junger - SP:
- -
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 343 w/m
M. Junger - SP:
- 164 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 210 w/m
M. Junger - SP:
- 100 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 181 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 202 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 209 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 175 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 238 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 178 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 243 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 198 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 244 w/m
C.M. van der Kolk - Seyst.nu:
- 204 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 251 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 78 w/m
C.M. van der Kolk - Seyst.nu:
- 227 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 156 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 89 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 154 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 231 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 190 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 301 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 119 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 353 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 211 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- -
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 157 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 198 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 255 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 228 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 112 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 254 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 193 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 200 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 180 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 168 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 167 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 239 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- -
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 116 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 193 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 193 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 191 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 474 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 147 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 204 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 164 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 259 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 156 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 112 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 194 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- -
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 172 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 202 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 295 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 320 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 149 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 176 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 219 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 190 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 261 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 309 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 218 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 217 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 224 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- -
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- -
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 236 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 347 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 194 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 164 w/m
Rob Bliekendaal - PvdA:
- 182 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 108 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 243 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 120 w/m
Rob Bliekendaal - PvdA:
- 429 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 194 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 160 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 392 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 163 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 273 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 138 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 160 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 213 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 273 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 429 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 70 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 236 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 152 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 183 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 169 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 218 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 369 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 238 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 138 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 235 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 148 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- -
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 198 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 207 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 201 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 156 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 283 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 199 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 221 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 150 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 397 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 133 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 209 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 162 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 282 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 280 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 172 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 306 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 221 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 127 w/m
Onbekende spreker
- 173 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 216 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 226 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 153 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 201 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 445 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 176 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 163 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 159 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 220 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 203 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 257 w/m
Falco van 't Riet - GroenLinks:
- 172 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 161 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 132 w/m
Onbekende spreker
- 175 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 197 w/m
Laura Hoogstraten - Wethouder:
- 144 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 388 w/m
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning:
- 240 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 99 w/m
Carlo Fiscalini - Voorzitter
00:46:07 - 00:47:07 - 00:47:13 - 00:47:42 - 00:51:43 - 00:51:48 - 00:53:07 - 00:54:41 - 00:55:00 - 00:57:02 - 00:57:30 - 01:00:20 - 01:04:47 - 01:05:49 - 01:07:32 - 01:09:48 - 01:10:30 - 01:11:08 - 01:11:48 - 01:13:44 - 01:14:23 - 01:15:47 - 01:16:07 - 01:16:23 - 01:17:17 - 01:19:36 - 01:21:17 - 01:26:00 - 01:26:05 - 01:26:09 - 01:26:50 - 01:27:50 - 01:27:54 - 01:29:08 - 01:30:05 - 01:31:48 - 01:36:37 - 01:38:32 - 01:39:47 - 01:39:52 - 01:40:03 - 01:41:02 - 01:41:38 - 01:42:03 - 01:42:20 - 01:44:14 - 01:45:03 - 01:46:33 - 01:47:05 - 01:47:37
E. Lock - Ambtelijke ondersteuning
00:50:22 - 01:05:51 - 01:08:03 - 01:09:21 - 01:09:56 - 01:11:27 - 01:19:41 - 01:21:02 - 01:21:22 - 01:24:45 - 01:26:57 - 01:32:04 - 01:33:51 - 01:34:14 - 01:35:36 - 01:36:39 - 01:37:15 - 01:37:59 - 01:38:09 - 01:38:22 - 01:39:34 - 01:41:09 - 01:43:41 - 01:44:42 - 01:47:06
Agendapunt Sluiting
Carlo Fiscalini - Voorzitter:
- 145 w/m