Vergadering Voortzetting Ronde Tafel en Debat rv Bebouwde kom Wet Natuurbescherming 21-11-2023
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt Opening van de vergadering door de voorzitter
Marco Huijben - Voorzitter:
- 173 w/m
Marco Huijben - Voorzitter
Agendapunt Ingekomen post (ter informatie)
Zeist zet stappen naar duidelijkheid in natuurbescherming
Gemeente Zeist werkt aan een heldere overgang van provinciaal naar gemeentelijk beschermingsregime voor natuur- en bosgebieden.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
ZEIST – In een levendig debat heeft de gemeenteraad van Zeist gediscussieerd over de toekomst van de natuurbescherming binnen de gemeentegrenzen. Het concept-amendement van E. Visscher, dat reageert op het raadsvoorstel over de bebouwde kom Wet natuurbescherming (Wnb), stond centraal. De raad wil dat de overgang van provinciaal naar gemeentelijk beschermingsregime pas plaatsvindt na de benodigde bestemmingsplanprocedures en omgevingsvergunningen."De rechtszekerheid van belanghebbenden mag niet in het geding komen," benadrukte Visscher. Hij stelde dat de huidige provinciale bescherming uitgebreider is dan de gemeentelijke regeling en dat de financiële compensatie voor Altrecht en de vergroening van Kamp Zeist nog niet uitvoerbaar zijn.
Tijdens het debat kwamen verschillende raadsleden aan het woord. "Waarom is er niet eerder aandacht besteed aan dit onderwerp?" vroeg Fiscali zich af, wijzend op de bijna 40 jaar oude kaart die nu pas wordt aangepast. De wethouder gaf toe dat een eerdere actualisatie wenselijk was geweest, maar benadrukte dat de kaart vooral belangrijk is bij grootschalige projecten.
Raadslid Luca bracht twee punten naar voren: "Gaat het nu echt tot vertraging leiden met het bouwen of echt financiële verschillen leiden om nu die stap te maken van buiten de bebouwde kom, maar in de bebouwde kom te maken?" De wethouder verzekerde dat de vertraging minimaal zou zijn en dat de compensatie voor bomenkap al voorzien is binnen het programma Hart van de Heuvelrug.
De heer van Vliet uitte zijn zorgen over de onduidelijkheid van de financiële opgaven en de afspraken binnen het programma Hart van de Heuvelrug. "Ik kan dit helemaal niet beoordelen," zei hij, wijzend op de geheime stukken die hij niet kon inzien. De wethouder bood aan om een informatiebijeenkomst te organiseren om meer duidelijkheid te verschaffen.
Het debat eindigde met een toezegging van het college om na realisatie van bouwprojecten de balans op te maken en te beoordelen welke delen van de natuur eventueel weer teruggebracht kunnen worden buiten de bebouwde kom. "We moeten zorgen dat wij dat in onze werkwijze gewoon standaardbeleid laten maken," concludeerde de wethouder.
Met deze stappen hoopt de gemeente Zeist een evenwichtige waardenweging te kunnen maken en pas daarna te besluiten over compensatie en het bijpassende regime.
Samenvatting
Dhr. E. Visscher heeft een concept-amendement opgesteld in reactie op het raadsvoorstel 23RV070/255944 over de bebouwde kom Wet natuurbescherming (Wnb). De gemeenteraad van Zeist heeft besloten dat de Nota van toelichting en zienswijzen aangepast moet worden zodat de overgang van provinciaal naar gemeentelijk beschermingsregime voor natuur- en bosgebieden pas plaatsvindt nadat de benodigde bestemmingsplanprocedures en omgevingsvergunningen onherroepelijk zijn en uitgevoerd kunnen worden. Dit geldt ook voor de digitale kaart "Bebouwde kom Wet natuurbescherming".
De toelichting benadrukt dat het overdragen van het beschermingsregime voordat procedures definitief zijn, de rechtszekerheid van belanghebbenden aantast. De provinciale bescherming is momenteel uitgebreider dan de gemeentelijke regeling. Er wordt opgemerkt dat de uitruil van rode en groene gebieden in het kader van het programma Hart van de Heuvelrug (HvdH) en de voormalige Vliegbasis Soesterberg niet gelijkstaat aan boscompensatie volgens de Wnb.
Bij de WA Hoeve zijn er twee financiële opgaven: de vergroening van Kamp Zeist en een opbrengst van 1,6 miljoen euro, en de wens van Altrecht om 15 miljoen euro te ontvangen voor vertrek. De rechtmatigheid van deze compensatie wordt in twijfel getrokken.
De aanpassingen van de Bebouwde kom Wnb kunnen samenvallen met de inwerkingtreding van de Omgevingswet per 1 januari 2024 en de bijbehorende procedures. Ook wordt erop gewezen dat er ruimte moet zijn om groenambities, zoals een groeninventarisatie, uit te voeren.
De samenvatting benadrukt dat onder het provinciaal regime verplichte compensatie geldt, terwijl onder het gemeentelijk regime hiervan kan worden afgeweken. De financiële compensatie voor Altrecht en de vergroening van Kamp Zeist zijn nog niet uitvoerbaar, waardoor de urgentie van de wijziging van de bebouwde kom Wnb ter discussie staat. Tot slot wordt gesteld dat een evenwichtige waardenweging pas kan plaatsvinden na een groeninventarisatie en dat daarna pas besloten kan worden over compensatie en het bijpassende regime.
-
20231121 Bijdrage Egbert Visscher - Concept amendement RV wijziging kaart Bebouwde kom Wnb.pdf analyse dossier
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
Het voorstel betreft een concept-amendement ter ondersteuning van de RT 21/11 Bebouwde kom Wet natuurbescherming (Wnb), opgesteld door E. Visscher. Het amendement stelt voor om de overdracht van het provinciale beschermingsregime naar het gemeentelijke regime voor natuur- en bosgebieden pas mogelijk te maken nadat de noodzakelijke procedures voor bestemmingsplannen en omgevingsvergunningen onherroepelijk zijn en daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden. Dit moet rechtszekerheid bieden aan belanghebbenden en voorkomen dat zij tijdens procedures geconfronteerd worden met wijzigingen in kaders en regels.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig in de zin dat het een duidelijke wijziging voorstelt en de redenen voor deze wijziging uiteenzet. Het bevat ook toelichtingen en noten die de context en de noodzaak van het amendement verduidelijken.
Rol van de raad:
De rol van de raad is om het amendement te beoordelen, te debatteren over de inhoud en uiteindelijk te besluiten of het amendement wordt aangenomen of verworpen.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes die gemaakt moeten worden, betreffen de afweging tussen de ontwikkeling van gebieden en de bescherming van natuur en bos. Ook moet er een keuze worden gemaakt over de timing van de overdracht van beschermingsregimes en de mate van rechtszekerheid die aan belanghebbenden wordt geboden.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar en Tijdgebonden, maar het is minder duidelijk of het ook Acceptabel en Realistisch is, aangezien dit afhangt van de politieke steun en de praktische uitvoerbaarheid. Er lijken geen directe inconsequenties in het voorstel te zitten.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of ze het amendement aanneemt, wat zou betekenen dat de voorgestelde wijzigingen worden doorgevoerd in de Nota van toelichting en Zienswijzen en de digitale kaart “Bebouwde kom Wet natuurbescherming”.
Participatie:
Het voorstel benadrukt de participatie van belanghebbenden door te stellen dat hun rechtszekerheid niet mag worden aangetast en dat wijzigingen in beschermingsregimes pas mogen plaatsvinden na onherroepelijke besluiten.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp, aangezien het voorstel gaat over de bescherming van natuur en bos en de afweging tussen ontwikkeling en behoud van groene gebieden.
Financiële gevolgen:
Het voorstel gaat in op de financiële gevolgen, zoals de compensatie voor Altrecht en de financiële bijdrage voor vergroening. Het stelt vragen over de rechtmatigheid en de noodzaak van deze compensaties. Het is echter niet duidelijk of en hoe deze financiële gevolgen gedekt worden. Dit zou nader uitgewerkt moeten worden om de financiële impact van het voorstel volledig te begrijpen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Wet natuurbescherming (Wnb) Nota van toelichting en zienswijzen Digitale kaart Beschermingsregiem Bestemmingsplan Omgevingsvergunning Rechtszekerheid Boscompensatie Groenambities OmgevingswetVerfijning van de zoekopdracht:
Marco Huijben - Voorzitter:
- 131 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 143 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 160 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- -
Marco Huijben - Voorzitter:
- -
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 186 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 238 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 196 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- -
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 201 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 256 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 268 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- -
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 462 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 241 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 230 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 312 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 209 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 310 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 211 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 60 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 306 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 214 w/m
Angèle Welting - D66:
- 201 w/m
A. Brokkaar - Ambtelijke ondersteuning:
- 206 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 171 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 166 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 124 w/m
Angèle Welting - D66:
- 172 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- -
Angèle Welting - D66:
- 248 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- -
Angèle Welting - D66:
- 248 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 110 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 182 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 200 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 288 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 152 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 277 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 193 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 238 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 269 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 6
- 2
- 4.5
- 192 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 302 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 174 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 472 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 212 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 230 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 169 w/m
Angèle Welting - D66:
- 276 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 266 w/m
Roland Beenen - Griffier:
- 156 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 320 w/m
Roland Beenen - Griffier:
- 153 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 252 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 215 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 156 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 207 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 243 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 158 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 175 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- -
Angèle Welting - D66:
- 211 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 280 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 137 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 190 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 189 w/m
Angèle Welting - D66:
- 191 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 261 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- -
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 307 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 95 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 400 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 5
- 0
- 5.0
- 180 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 261 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 179 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 5
- 0
- 5.0
- 180 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 256 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 254 w/m
A. Brokkaar - Ambtelijke ondersteuning:
- -
Angèle Welting - D66:
- 204 w/m
A. Brokkaar - Ambtelijke ondersteuning:
- 270 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 283 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 295 w/m
Roland Beenen - Griffier:
- 166 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 193 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 185 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 180 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 272 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 234 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- -
Roy Luca - Seyst.nu:
- 223 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 268 w/m
Angèle Welting - D66:
- 250 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 442 w/m
Angèle Welting - D66:
- 154 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 207 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 230 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 165 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 251 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 364 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 211 w/m
A. Brokkaar - Ambtelijke ondersteuning:
- 207 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 187 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 206 w/m
Angèle Welting - D66:
- 364 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- -
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 248 w/m
Angèle Welting - D66:
- 168 w/m
A. Brokkaar - Ambtelijke ondersteuning:
- 228 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 183 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 706 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 271 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 111 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 170 w/m
Angèle Welting - D66:
- 128 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 471 w/m
Angèle Welting - D66:
- 188 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 210 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 367 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 209 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 206 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 429 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 242 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 173 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 243 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 311 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 175 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 304 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 161 w/m
Marco Huijben - Voorzitter
00:00:55 - 00:01:36 - 00:02:27 - 00:02:32 - 00:02:40 - 00:02:43 - 00:02:53 - 00:02:58 - 00:03:14 - 00:03:39 - 00:03:50 - 00:05:52 - 00:12:50 - 00:19:12 - 00:21:26 - 00:21:37 - 00:22:18 - 00:23:21 - 00:27:54 - 00:28:49 - 00:28:56 - 00:32:49 - 00:34:33 - 00:34:37 - 00:37:20 - 00:40:13 - 00:41:52 - 00:46:46 - 00:47:07 - 00:48:13 - 00:48:33 - 00:49:04 - 00:49:14 - 00:49:46 - 00:51:57 - 00:53:17 - 00:56:28 - 00:56:48 - 01:00:49 - 01:01:12 - 01:01:48 - 01:02:37 - 01:03:16 - 01:04:25 - 01:04:29
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist
00:02:26 - 00:02:28 - 00:02:37 - 00:02:41 - 00:02:50 - 00:02:54 - 00:03:27 - 00:08:11 - 00:21:32 - 00:21:42 - 00:26:25 - 00:26:35 - 00:27:09 - 00:27:47 - 00:27:50 - 00:27:56 - 00:28:23 - 00:28:39 - 00:30:14 - 00:31:29 - 00:46:02 - 00:46:44 - 00:56:49 - 01:01:19 - 01:02:27 - 01:02:33 - 01:02:43 - 01:04:28
Agendapunt Ronde Tafel / Debat rv Bebouwde kom wet natuurbescherming
Verhit debat over groene kaart eindigt in verwarring en toezeggingen
De gemeenteraad van Zeist debatteerde intensief over de actualisatie van de kaart "Bebouwde kom Wet natuurbescherming". De discussie spitste zich toe op de timing van de actualisatie en de implicaties voor natuurcompensatie.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
ZEIST - De gemeenteraad van Zeist stond gisteravond in vuur en vlam tijdens het debat over de actualisatie van de kaart "Bebouwde kom Wet natuurbescherming". De kaart, die sinds 1981 niet meer is bijgewerkt, bepaalt de verantwoordelijkheden voor kapvergunningen en heeft directe gevolgen voor bouwontwikkelingen en natuurbehoud. De discussie liep hoog op over de timing van de actualisatie en de mogelijke dubbele natuurcompensatie die dit met zich mee zou kunnen brengen."We moeten ook wat, hè? Kijk, helemaal stilzitten is een opgave die we ook niet kunnen doen," zei een raadslid, benadrukkend dat de gemeente niet kan wachten met het nemen van beslissingen. De actualisatie van de kaart is een complexe kwestie geworden, waarbij de aanstaande inwerkingtreding van de Omgevingswet een belangrijke rol speelt.
Een ander raadslid, meneer Fiscalini pleitte voor uitstel: "Laten we nou het maken van die kaart even uitstellen tot na 1 januari aanstaande." Hij benadrukte dat de kaart niet aansluit op de eisen van de nieuwe Omgevingswet en dat het huidige voorstel onvolledig en onvoldragen is.
De wethouder verdedigde het voorstel door te wijzen op de noodzaak om door te kunnen met woningbouwprojecten en de balans tussen groen en rood binnen de gemeente. "We willen wel ook door kunnen met woningbouwprojecten waarvan we al lange tijd kaders aan hebben meegegeven," zei de wethouder.
De discussie nam een wending toen raadslid Pieters een voorstel deed om gebieden die niet bebouwd worden, later weer terug te geven aan het provinciale regime. Dit leidde tot verwarring over de financiële consequenties en de term 'dubbele compensatie'. Uiteindelijk zegde de wethouder toe om voor 1 december duidelijkheid te verschaffen over de procesmatige aanpak van dit vraagstuk.
Het debat eindigde zonder een definitieve beslissing, maar met de belofte dat de raad op korte termijn meer informatie zal ontvangen. Het voorstel zal op 12 december opnieuw op de agenda staan, waarbij raadsleden mogelijk met moties of amendementen zullen komen.
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel betreft de actualisatie van de kaart "Bebouwde kom Wet natuurbescherming", die sinds 1981 niet meer is bijgewerkt. Deze kaart bepaalt welke delen van de gemeente binnen de bebouwde kom vallen, waar de gemeente verantwoordelijk is voor het verlenen van kapvergunningen, en welke delen onder de provincie vallen. De actualisatie is nodig vanwege de vele bouwontwikkelingen sinds 1981 en de aanstaande inwerkingtreding van de Omgevingswet. Het voorstel omvat het instemmen met de aangepaste Nota van toelichting en zienswijzen, het vaststellen van de geactualiseerde digitale kaart en het opdragen aan het college om de kaart aan te passen voor gronden die bos blijven na realisatie van bouwplannen.
De kaart is aangepast na het ontvangen van 16 zienswijzen en maatwerk per locatie. De aanpassingen zijn gemaakt met oog op de verschillen in doelstellingen tussen provincie en gemeente, en de bescherming van bomen in relatie tot stedelijke ontwikkelingen. De digitale kaart sluit aan bij de Omgevingswet en is mede tot stand gekomen door participatie van belanghebbenden en het verwerken van hun input.
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Actualiseren kaart Bebouwde kom Wet natuurbescherming". Het voorstel behelst de actualisatie van de kaart die de grenzen van de bebouwde kom aangeeft voor de Wet natuurbescherming. Deze kaart bepaalt waar de gemeente of de provincie bevoegd is om over kapvergunningen te beslissen. De huidige kaart is sinds 1981 niet meer bijgewerkt, terwijl er veel bijgebouwd is. De actualisatie is nodig voor de inwerkingtreding van de Omgevingswet en omvat een digitale kaart die de huidige situatie weerspiegelt.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke beschrijving van de huidige situatie, de noodzaak voor actualisatie, en de stappen die genomen zijn om tot de nieuwe kaart te komen, inclusief participatie van belanghebbenden en verwerking van zienswijzen.
Rol van de raad:
De raad is verantwoordelijk voor het vaststellen van de geactualiseerde kaart en het bepalen van de grenzen van de bebouwde kom voor de Wet natuurbescherming.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes die gemaakt moeten worden, betreffen de afweging tussen bescherming van groen en stedelijke ontwikkeling, en hoe deze zich verhouden tot de belangen van verschillende stakeholders.
SMART:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, en Tijdgebonden. Of het Realistisch is, hangt af van de uitvoerbaarheid en de mate waarin het rekening houdt met alle belangen.
Inconsequenties:
Er worden geen duidelijke inconsequenties vermeld in de samenvatting.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de geactualiseerde kaart vast te stellen en de huidige kaart in te trekken.
Participatie:
Het voorstel beschrijft uitgebreid hoe participatie heeft plaatsgevonden, met inbreng van zienswijzen en gesprekken met belanghebbenden.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is relevant, aangezien het voorstel betrekking heeft op de bescherming van bomen en groen binnen de gemeente.
Financiële gevolgen:
De kosten zijn gedekt door het reguliere budget voor ruimtelijk beleid. Er worden geen verdere financiële consequenties genoemd.
Het raadsbesluit bevestigt de punten uit het voorstel en geeft aan dat de raad akkoord gaat met de geactualiseerde kaart en de bijbehorende nota van toelichting en zienswijzen. Het besluit vermeldt ook dat het college opdracht krijgt om de raad voor te stellen de kaart aan te passen indien na realisatie van een bouwplan blijkt dat bepaalde gronden bos blijven en buiten de bebouwde kom zouden moeten vallen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Wet natuurbescherming Bebouwde kom Kapvergunningen Omgevingswet Actualisatie Digitale kaart Participatie Zienswijzen Stedelijke ontwikkelingen Groene beschermingVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Huis ter Heide West Bebouwde kom Wet natuurbescherming Zienswijzen Ontwerp BP (Bestemmingsplan) Omgevingsvergunningen Wnb (Wet natuurbescherming) Dassenclan Hart van de Heuvelrug Groene karakter LeefbaarheidVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Wet natuurbescherming Bebouwde kom Kapvergunningen Digitale kaart Omgevingswet Herplantplicht Stedelijke ontwikkelingen Zienswijzen Groene Kaart ParticipatieVerfijning van de zoekopdracht:
Marco Huijben - Voorzitter:
- 116 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 180 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 352 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 273 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 74 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 266 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 175 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 168 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 81 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 64 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 247 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 145 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 219 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 419 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 316 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- -
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 149 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 306 w/m
Ruben Pattiasina - D66:
- 233 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 167 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 96 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 155 w/m
David Tompot - SP:
- 222 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- -
Ruben Pattiasina - D66:
- 190 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 198 w/m
Ruben Pattiasina - D66:
- 279 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 263 w/m
David Tompot - SP:
- 169 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 208 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 230 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 251 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 165 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 255 w/m
Ruben Pattiasina - D66:
- 194 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 170 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- -
Marco Huijben - Voorzitter:
- -
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 212 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 414 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 224 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 188 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 208 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 227 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 116 w/m
Ruben Pattiasina - D66:
- 238 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 274 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 345 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 197 w/m
Angèle Welting - D66:
- 50 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 206 w/m
Angèle Welting - D66:
- 174 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 300 w/m
Angèle Welting - D66:
- 205 w/m
A. Brokkaar - Ambtelijke ondersteuning:
- 202 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 246 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 244 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 581 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 174 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 1091 w/m
Angèle Welting - D66:
- 123 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 204 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 572 w/m
A. Brokkaar - Ambtelijke ondersteuning:
- 246 w/m
Angèle Welting - D66:
- 148 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 198 w/m
Angèle Welting - D66:
- 308 w/m
A. Brokkaar - Ambtelijke ondersteuning:
- 198 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 480 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 180 w/m
Angèle Welting - D66:
- 121 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- -
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 7
- 2
- 5.0
- 188 w/m
Angèle Welting - D66:
- 359 w/m
N.G. Geelkerken - Ambtelijke ondersteuning:
- 170 w/m
Angèle Welting - D66:
- 194 w/m
Alexander Pieters - VVD:
- 199 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 158 w/m
Ruben Pattiasina - D66:
- 261 w/m
Angèle Welting - D66:
- 166 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 356 w/m
Gerard van Vliet - GroenLinks:
- 188 w/m
Marco Huijben - Voorzitter:
- 156 w/m
Marco Huijben - Voorzitter
01:05:01 - 01:06:09 - 01:06:15 - 01:09:28 - 01:10:33 - 01:11:42 - 01:11:53 - 01:12:53 - 01:12:56 - 01:13:44 - 01:15:00 - 01:16:40 - 01:18:21 - 01:21:10 - 01:22:40 - 01:29:49 - 01:30:56 - 01:32:57 - 01:33:11 - 01:34:49 - 01:35:18 - 01:38:53 - 01:41:09 - 01:42:02 - 01:45:29 - 01:48:13 - 01:50:31 - 01:51:26 - 01:53:21 - 01:53:44 - 01:57:07 - 01:58:55 - 01:59:58
Agendapunt Sluiting
Marco Huijben - Voorzitter:
- 289 w/m