Vergadering Raad 24-01-2023
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 1 Opening vergadering door de voorzitter, mededelingen en vaststellen van de agenda
Koos Janssen - Burgemeester:
- 136 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 153 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 173 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 121 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 162 w/m
Agendapunt 2 Vaststellen besluitenlijst(en)
Koos Janssen - Burgemeester:
- 118 w/m
Koos Janssen - Burgemeester
Agendapunt 3 Lijst van ingekomen stukken raad januari
Koos Janssen - Burgemeester:
- 95 w/m
Koos Janssen - Burgemeester
Agendapunt 4 Aanwijzen en benoemen buitengewoon raadslid voor ChristenUnie-SGP
Nieuw Buitengewoon Raadslid voor ChristenUnie-SGP Geïnstalleerd in Zeist
ZEIST - In een unanieme beslissing heeft de gemeenteraad van Zeist René van der Linde benoemd tot buitengewoon raadslid voor de fractie van ChristenUnie-SGP. De ceremoniële eedaflegging vond plaats tijdens de raadsvergadering op 24 januari 2023.
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel betreft de aanwijzing en benoeming van René van der Linde als buitengewoon raadslid voor de fractie van ChristenUnie-SGP, na het vertrek van Marcel de Jong. De aanbeveling voor zijn benoeming komt van het afdelingsbestuur van ChristenUnie en SGP en de voorzitter van de raadsfractie. Van der Linde voldoet aan de vereisten voor het raadslidmaatschap volgens de gemeentewet: hij is ingezetene van de gemeente, ouder dan 18 jaar en niet uitgesloten van het kiesrecht. Bovendien heeft hij geen onverenigbare functies die een belemmering zouden vormen voor zijn aanstelling. De raad heeft unaniem besloten hem te benoemen tijdens de raadsvergadering op 24 januari 2023. Bijlagen zoals de voordracht, verklaringen van buitengewoon raadslid en bestuurlijke integriteit, en een opgave van functies zijn ter inzage gelegd.
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Aanwijzen en benoemen buitengewoon raadslid voor de fractie van ChristenUnie-SGP". Het voorstel betreft de aanwijzing en benoeming van de heer René van der Linde als buitengewoon raadslid voor de fractie van ChristenUnie-SGP in de gemeente Zeist, ter vervanging van de heer Marcel de Jong die zijn functie heeft beëindigd. De heer Van der Linde voldoet aan de vereisten van artikel 10 van de gemeentewet en er zijn geen onverenigbare functies geconstateerd.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig te zijn, aangezien het de noodzakelijke informatie bevat over de kandidaat, de procedure die gevolgd is, en de vereisten waaraan voldaan moet worden voor de benoeming.
Rol van de raad:
De rol van de raad is om het voorstel te beoordelen en een besluit te nemen over de aanwijzing en benoeming van de heer René van der Linde als buitengewoon raadslid.
Politieke keuzes:
Er lijken geen politieke keuzes te moeten worden gemaakt, aangezien het voorstel procedureel van aard is en er aan alle vereisten is voldaan.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden (SMART), omdat het een duidelijke actie beschrijft (de benoeming van een buitengewoon raadslid), binnen een bepaalde tijd (de raadsperiode 2022-2026). Er worden geen inconsequenties vermeld.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de heer René van der Linde aan te wijzen en te benoemen als buitengewoon raadslid van de fractie van ChristenUnie-SGP.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke informatie over participatie, maar aangezien het een benoeming betreft, is participatie in dit geval waarschijnlijk niet van toepassing.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, omdat het gaat om een personele benoeming.
Financiële gevolgen:
Het voorstel bevat geen specifieke financiële toelichting, maar aangezien het een benoeming van een buitengewoon raadslid betreft, kunnen er financiële gevolgen zijn in de vorm van een vergoeding voor de functie. Het is niet duidelijk of dit wordt gedekt of hoe dit wordt gedekt.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Buitengewoon raadslid René van der Linde ChristenUnie-SGP Vacature Marcel de Jong Afdelingsbestuur Fractievoorzitter Regeling Fractieassistentie Gemeentewet BenoemingVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Aanwijzen en benoemen buitengewoon raadslid voor de fractie van ChristenUnie-SGP". Het voorstel behelst de aanwijzing en benoeming van de heer René van der Linde als buitengewoon raadslid voor de fractie van ChristenUnie-SGP in de gemeente Zeist, ter vervanging van de heer Marcel de Jong die zijn functie heeft beëindigd. De heer Van der Linde voldoet aan de gestelde vereisten en er zijn geen belemmeringen voor zijn aanwijzing.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig te zijn, aangezien het de vereisten voor de benoeming van een buitengewoon raadslid beschrijft en bevestigt dat de kandidaat aan deze vereisten voldoet.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om de voordracht te beoordelen en te besluiten over de aanwijzing en benoeming van de heer René van der Linde als buitengewoon raadslid.
Politieke keuzes:
Er lijken geen politieke keuzes te moeten worden gemaakt, aangezien het voorstel procedureel van aard is en er geen bezwaren zijn tegen de kandidaat.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, acceptabel en tijdgebonden, maar niet relevant in de zin van de SMART-criteria, omdat het een benoemingsvoorstel is en geen doelstelling bevat. Er zijn geen inconsequenties vermeld.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de heer René van der Linde aan te wijzen en te benoemen als buitengewoon raadslid.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of belanghebbenden, aangezien het een interne benoemingsprocedure betreft.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, omdat het gaat om de benoeming van een raadslid.
Financiële gevolgen:
Het voorstel geeft geen specifieke financiële toelichting, maar aangezien het een benoeming betreft, zijn de financiële gevolgen waarschijnlijk beperkt tot de vergoedingen die aan een buitengewoon raadslid worden toegekend. Er wordt niet vermeld hoe dit gedekt wordt, maar het kan worden aangenomen dat dit binnen de bestaande begroting van de raad valt.
Conclusie:
Het voorstel is procedureel van aard en lijkt alle noodzakelijke informatie te bevatten voor de raad om een besluit te nemen over de benoeming van een buitengewoon raadslid. Het is rechttoe rechtaan en er zijn geen aanwijzingen voor politieke controverses of complexiteit.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Buitengewoon raadslid Aanwijzen Benoemen ChristenUnie-SGP René van der Linde Marcel de Jong Fractieassistentie Gemeentewet Kandidatenlijst IntegriteitVerfijning van de zoekopdracht:
Koos Janssen - Burgemeester:
- 129 w/m
René van der Linde - ChristenUnie-SGP:
- 237 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 101 w/m
René van der Linde - ChristenUnie-SGP
Agendapunt 5 Ontwerp verklaring van geen bedenkingen bouw woning Van Renesselaan 64A (bevat stemmingen)
Raad Zeist stemt in met bouw nieuwe woning Van Renesselaan 64A
ZEIST – De gemeenteraad van Zeist heeft ingestemd met het voorstel voor de bouw van een nieuwe woning aan de Van Renesselaan 64A. Het plan omvat de sloop van de verouderde bebouwing uit 1943 en de realisatie van een duurzame vrijstaande woning.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
In een recente vergadering heeft de gemeenteraad van Zeist unaniem ingestemd met een voorstel dat de weg vrijmaakt voor de bouw van een nieuwe woning aan de Van Renesselaan 64A. Het voorstel betreft de afgifte van een ontwerpverklaring van geen bedenkingen, noodzakelijk vanwege het ontbreken van een bouwvlak in het huidige bestemmingsplan.Tijdens de vergadering uitte de heer Tompot van de Socialistische Partij zijn verbazing over het feit dat de huidige bebouwing, die oorspronkelijk diende als tijdelijke huisvesting voor gerepatrieerde gezinnen uit Nederlands-Indië, al 80 jaar bestaat zonder dat er een bestemmingsplan is vastgesteld. "Het kan toch niet zo zijn dat die woning die er nu staat dan 80 jaar illegaal daar zo staat," zei Tompot.
Wethouder Weltino reageerde door te bevestigen dat de situatie inderdaad al lang bestaat en dat het pand een historische achtergrond heeft. "Het is niet bestaand beleid dat er achter een bestaand huis ook een andere bebouwing komt. Dat is de reden waarom de uitgebreide procedure wordt gehanteerd," legde Weltino uit. Hij beloofde de raad schriftelijk nader te informeren over de historische context van de huidige bebouwing.
Het voorstel werd ondersteund door een goede ruimtelijke onderbouwing en voldoet aan de wet- en regelgeving. Het plan is economisch uitvoerbaar en sluit aan bij het duurzaamheidsbeleid van de gemeente. De omwonenden hebben zich overwegend positief uitgelaten over het initiatief.
Na de instemming van de raad zal de ontwerpverklaring en het ontwerpbesluit zes weken ter inzage liggen voor het publiek. Indien er geen zienswijzen worden ingediend, zal de omgevingsvergunning worden verleend. Mochten er wel zienswijzen komen, dan zal de raad verdere besluitvorming ondernemen.
Deze ontwikkeling markeert een belangrijke stap in de vernieuwing van de wijk en draagt bij aan de doelstellingen van de gemeente op het gebied van duurzaamheid en woningbouw. De nieuwe woning zal naar verwachting een positieve invloed hebben op de uitstraling van de buurt en voorzien in de behoefte aan moderne en duurzame huisvesting.
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel betreft de afgifte van een ontwerpverklaring van geen bedenkingen voor het bouwen van een nieuwe woning aan de Van Renesselaan 64A in Zeist. De huidige bebouwing, oorspronkelijk bedoeld voor tijdelijke huisvesting van gerepatrieerde gezinnen uit Nederlands-Indië in 1943, is verouderd en de initiatiefnemer wil deze slopen en vervangen door een duurzame vrijstaande woning. Het perceel heeft geen bouwvlak volgens het bestemmingsplan, dus een Wabo projectbesluit is vereist om af te wijken van het bestemmingsplan.
Het voorstel omvat:
- Medewerking verlenen aan de omgevingsvergunningsaanvraag.
- Instemmen met de ontwerpverklaring van geen bedenkingen.
- Geen verklaring van geen bedenkingen vereisen bij uitblijven van zienswijzen, conform een eerder raadsbesluit.
- Geen exploitatieplan vaststellen, omdat de kostenverdeling anderszins verzekerd is.
De aanvraag is voorzien van een goede ruimtelijke onderbouwing en voldoet aan de overige wet- en regelgeving. Het plan is economisch uitvoerbaar en sluit aan bij het duurzaamheidsbeleid van de gemeente. Omwonenden staan overwegend positief tegenover het plan. Na instemming van de raad zal de ontwerpverklaring en het ontwerpbesluit zes weken ter inzage liggen. Bij geen zienswijzen wordt de omgevingsvergunning verleend; bij wel zienswijzen volgt verdere besluitvorming door de raad.
De raad heeft unaniem conform het voorstel besloten in de vergadering van 24 januari 2023.
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Ontwerpverklaring van geen bedenkingen bouwen van een woning aan de Van Renesselaan 64A te Zeist". Het voorstel betreft het verlenen van medewerking aan een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het bouwen van een nieuwe duurzame woning op het perceel Van Renesselaan 64A in Zeist. Dit perceel heeft geen bouwvlak volgens het huidige bestemmingsplan, waardoor een Wabo projectbesluit nodig is. De huidige bebouwing, oorspronkelijk bedoeld als tijdelijke huisvesting na de Tweede Wereldoorlog, is verouderd en de initiatiefnemer wil deze vervangen door een nieuwe woning.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke beschrijving van de voorgeschiedenis, de huidige situatie, de juridische basis voor de besluitvorming, de procedure, en de argumenten voor het voorstel. Er is ook aandacht voor duurzaamheid en communicatie met omwonenden.
Rol van de raad:
De rol van de gemeenteraad is het verlenen van de ontwerpverklaring van geen bedenkingen en het besluiten over de omgevingsvergunning. De raad moet ook beslissen of een exploitatieplan nodig is.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes die gemaakt moeten worden, betreffen het afwijken van het bestemmingsplan en het ondersteunen van de bouw van een nieuwe duurzame woning op een locatie waar dit volgens het huidige plan niet is toegestaan.
SMART:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met duidelijke acties en een tijdlijn voor de besluitvorming en de procedure.
Inconsequenties:
Er lijken geen inconsequenties in het voorstel te zitten.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of ze medewerking verlenen aan de aanvraag omgevingsvergunning en instemmen met de ontwerpverklaring van geen bedenkingen. Ook moet de raad besluiten of een exploitatieplan nodig is.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat omwonenden overwegend positief zijn en dat zij zijn geïnformeerd over de plannen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien de nieuwe woning aan duurzaamheidsnormen moet voldoen en er maatregelen zijn getroffen voor energieopwekking en biodiversiteit.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen lijken beperkt te zijn tot de kosten voor de procedure, die via leges worden geïnd. De grond is eigendom van de initiatiefnemer en de afwenteling van eventuele planschade is geregeld via een aparte overeenkomst. Er wordt voorgesteld geen exploitatieplan vast te stellen omdat de kostenverdeling anderszins verzekerd is.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Omgevingsvergunning Wabo projectbesluit Ruimtelijke ordening Duurzaamheidsbeleid Bestemmingsplan Zienswijzenprocedure Nieuwbouwplan Exploitatieplan Planschade-overeenkomst Ruimtelijke onderbouwingVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Ontwerpverklaring van geen bedenkingen bouwen van een woning aan de Van Renesselaan 64A te Zeist". Het voorstel betreft het verlenen van medewerking aan een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het bouwen van een nieuwe vrijstaande woning op het perceel Van Renesselaan 64A in Zeist. Dit perceel heeft geen bouwvlak volgens het bestemmingsplan, waardoor een Wabo projectbesluit nodig is. De huidige bebouwing, oorspronkelijk bedoeld voor tijdelijke huisvesting na de Tweede Wereldoorlog, is verouderd. De nieuwe woning zal duurzaam zijn en voldoen aan de eisen van de gemeente Zeist.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke beschrijving van de voorgeschiedenis, de huidige situatie, de procedure, en de argumenten voor het bouwplan. Het bevat ook informatie over de communicatie met omwonenden, duurzaamheidsaspecten, financiële gevolgen, en juridische overwegingen.
Rol van de raad:
De raad is het bevoegde bestuursorgaan om een verklaring van geen bedenkingen af te geven, wat nodig is om de omgevingsvergunning te kunnen verlenen. De raad moet ook besluiten of een exploitatieplan nodig is.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of ze het bouwplan steunen, rekening houdend met de afwijking van het bestemmingsplan, de duurzaamheidsdoelstellingen van de gemeente, en de reacties van omwonenden.
SMART:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, en Tijdgebonden. Het is echter niet duidelijk of het Realistisch is, aangezien dit afhangt van de uitkomst van de zienswijzenprocedure en de haalbaarheid van het bouwplan.
Inconsequenties:
Er lijken geen inconsequenties in het voorstel te zijn.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of ze medewerking verlenen aan de aanvraag omgevingsvergunning, instemmen met de ontwerpverklaring van geen bedenkingen, en of een exploitatieplan nodig is.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat omwonenden overwegend positief zijn en dat er communicatie heeft plaatsgevonden.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp; de nieuwe woning zal energieleverend zijn en voldoen aan de duurzaamheidseisen van de gemeente.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen lijken gedekt te zijn door eigendom van de grond door de initiatiefnemer, een planschade-overeenkomst, en leges voor de omgevingsvergunning. Er wordt geen exploitatieplan vastgesteld omdat de kostenverdeling anderszins verzekerd is.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Omgevingsvergunning Wabo projectbesluit Ruimtelijke ordening Duurzaamheidsbeleid Bestemmingsplan Zienswijzenprocedure Exploitatieplan Nieuwbouwplan Planschade-overeenkomst Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo)Verfijning van de zoekopdracht:
Koos Janssen - Burgemeester:
- 143 w/m
David Tompot - SP:
- 183 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 141 w/m
Angèle Welting - D66:
- 186 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 168 w/m
David Tompot - SP:
- 240 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 154 w/m
Agendapunt 6 Leidende principes Jeugdwet en Wmo (bevat stemmingen)
Gemeenteraad Zeist stemt in met vernieuwde principes Jeugdwet en WMO
ZEIST - De gemeenteraad van Zeist heeft unaniem ingestemd met een reeks vernieuwde leidende principes voor de uitvoering van de Jeugdwet en de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). De principes zijn gericht op preventie, laagdrempeligheid en maatwerk binnen heldere kaders.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
In een recente vergadering heeft de gemeenteraad van Zeist de nieuwe leidende principes voor de Jeugdwet en WMO omarmd. De principes, die voortkomen uit een herijking van de visie op de uitvoering van deze wetten, zijn unaniem aangenomen. De discussie in de raad belichtte de noodzaak van een soepele overgang tussen jeugdzorg en WMO, de inzet van ervaringsdeskundigen en het belang van cliënttevredenheid.Silco Zwart van GroenLinks benadrukte het belang van de principes en de noodzaak voor aandacht bij de overgang van jeugdzorg naar WMO. "Het is van belang dat er aandacht is voor de regie van de behandelingen en ook voor de financiering van de overgang," zei Zwart. Hij riep ook op tot steun voor een overgangsperiode van 18 naar 21 jaar in de jeugdzorg.
David Tompot van de Socialistische Partij (SP) gaf aan dat zijn partij het voorstel zal steunen, maar miste enkele adviezen van het AdviesNetwerk Zeist, zoals het afgeven van beschikkingen voor langere tijd. "Het is vaak een extra grote last voor cliënten met een chronische aandoening om jaarlijks opnieuw te moeten bewijzen dat ze recht hebben op zorg," lichtte Tompot toe.
Hannie van Kippersluis van Zeister Belang sprak over de goede voornemens in het voorstel, maar uitte zorgen over de concrete invulling en de evaluatiemomenten. Desondanks gaf zij aan dat haar partij het voordeel van de twijfel aan de wethouder wil geven en hoopt op een concreter uitvoeringsplan.
De nieuwe principes zijn een reactie op de toenemende zorgkosten en de noodzaak om adequate zorg te bieden binnen financiële kaders. De raad heeft besloten deze principes te hanteren en uitvoeringsplannen zullen worden opgesteld om ze in de praktijk te brengen. De gemeentelijke organisatie zal de principes breder implementeren, met feedback van het AdviesNetwerk Zeist verwerkt in het definitieve voorstel.
De volgende stappen voor de gemeente Zeist omvatten het ontwikkelen van uitvoeringsplannen en het implementeren van de principes in de organisatie. De mogelijke gevolgen van het besproken voorstel zullen nauwlettend worden gevolgd, met bijzondere aandacht voor de overgang van jeugdzorg naar WMO en de inzet van ervaringsdeskundigen.
Samenvatting
Samenvatting:
Sinds de decentralisatie in 2015 voert de gemeente Zeist de Jeugdwet en WMO uit via het CJG en Sociaal Team. Er is een herijking van de visie op deze uitvoering geweest, resulterend in zeven leidende principes. Deze principes zijn gericht op preventie, nabijheid en laagdrempeligheid in de wijken, het stimuleren van veerkracht en zelfstandigheid, vakmanschap binnen een duidelijk kader, continu reflecteren en leren, basiskennis en -expertise met specialisme, en het leveren van basiszorg met procesregie voor specialistische hulp. De toename van kosten in de zorgsector en de noodzaak voor adequate zorg binnen financiële kaders hebben geleid tot deze herijking. De raad heeft unaniem besloten deze principes te hanteren. Uitvoeringsplannen zullen worden opgesteld om deze principes in de praktijk te brengen en de gemeentelijke organisatie zal de principes breder implementeren. Feedback van het AdviesNetwerk Zeist is meegenomen in het definitieve voorstel. Bijlagen bij het voorstel bevatten de uitgewerkte principes, het advies van het ANZ en de reactie van het college daarop.
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Leidende principes bij de uitvoering van de Jeugdwet en WMO". Het voorstel omvat de invoering van zeven leidende principes voor de uitvoering van de Jeugdwet en WMO in de gemeente Zeist. Deze principes zijn gericht op preventie, nabijheid en laagdrempeligheid in de wijken, het stimuleren van veerkracht en zelfstandigheid, werken vanuit vakmanschap binnen een helder kader, continue reflectie en leren, basiskennis en expertise gekoppeld aan specialisme, en het leveren van basiszorg met procesregie voor specialistische en langdurige hulp.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig te zijn, met een duidelijke uiteenzetting van de leidende principes en de context waarin deze zijn ontwikkeld. Het bevat ook informatie over de financiële situatie en de noodzaak van herijking van de aanpak.
Rol van de raad:
De raad heeft een kaderstellende rol en moet de leidende principes vaststellen. Dit past binnen de bevoegdheden van de raad om richting te geven aan de uitvoering van gemeentelijke taken.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes die gemaakt moeten worden, betreffen de prioritering van preventie, de inrichting van de lokale teams, de mate van zelfstandigheid die van inwoners verwacht wordt, en de balans tussen generalistische en specialistische zorg.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) te zijn, met duidelijk omschreven principes en een plan voor de implementatie ervan. Er worden geen directe inconsequenties genoemd.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de leidende principes vast te stellen als uitgangspunt voor de uitvoering van de Jeugdwet en WMO.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat het AdviesNetwerk Zeist (ANZ) is geraadpleegd en dat hun feedback grotendeels is overgenomen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid in de zin van milieu en ecologie lijkt niet direct relevant, maar duurzaamheid in de zin van houdbaarheid van zorg en ondersteuning is een kernonderdeel van het voorstel.
Financiële gevolgen:
Het voorstel erkent de stijgende kosten in de zorg en de noodzaak om deze te beheersen. Er wordt echter niet specifiek ingegaan op de financiële gevolgen van de implementatie van de leidende principes of hoe deze gedekt worden. Dit zou in de uitvoeringsplannen nader uitgewerkt moeten worden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Jeugdwet WMO (Wet maatschappelijke ondersteuning) Preventie Nabijheid Zelfstandigheid Vakmanschap Reflectie en leren Basiskennis en -expertise Basiszorg ProcesregieVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Leidende principes bij de uitvoering van de Jeugdwet en WMO". Het voorstel omvat een herijking van de visie op de rol en taken van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en Sociaal Team (ST) in Zeist. Dit heeft geleid tot zeven leidende principes die als uitgangspunt dienen bij de uitvoering van de Jeugdwet en WMO. Deze principes zijn gericht op preventie, nabijheid en laagdrempeligheid in de wijken, het stimuleren van veerkracht en zelfstandigheid, werken vanuit vakmanschap binnen een duidelijk kader, continue reflectie en leren, basiskennis en -expertise gekoppeld aan specialisme, en het leveren van basiszorg met procesregie voor specialistische en langdurige hulp.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig te zijn, met een duidelijke uiteenzetting van de leidende principes en de context waarin deze zijn ontwikkeld. Het bevat ook informatie over de financiële situatie en de noodzaak van herijking.
Rol van de raad:
De raad heeft een kaderstellende rol en moet de leidende principes vaststellen. Dit past binnen de bevoegdheden van de raad om richting te geven aan de uitvoering van gemeentelijke taken.
Politieke keuzes:
De politieke keuzes die gemaakt moeten worden, betreffen de prioritering van preventie, de mate van inzet op nabijheid en laagdrempeligheid, de balans tussen zelfstandigheid en ondersteuning, en de verdeling van middelen tussen basiszorg en specialistische hulp.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel lijkt SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) te zijn, met duidelijk gedefinieerde principes en een plan voor de implementatie ervan. Er worden geen directe inconsequenties genoemd.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de leidende principes als uitgangspunt te hanteren bij de uitvoering van de Jeugdwet en WMO.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat het AdviesNetwerk Zeist (ANZ) is geraadpleegd en dat hun feedback grotendeels is overgenomen. Dit duidt op een vorm van participatie in het besluitvormingsproces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar de focus op preventie en het stimuleren van zelfstandigheid kunnen bijdragen aan de duurzaamheid van de zorg.
Financiële gevolgen:
Het voorstel geeft aan dat de kosten voor Jeugdhulp en WMO zijn gestegen en dat deze stijging deels wordt opgevangen door compensatie van het kabinet. Er wordt niet specifiek ingegaan op de financiële gevolgen van de leidende principes zelf of hoe deze gedekt worden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Jeugdwet WMO (Wet maatschappelijke ondersteuning) Preventie Nabijheid en laagdrempeligheid Veerkracht en zelfstandigheid Vakmanschap Reflectie en leren Basiskennis en -expertise Procesregie Sociaal Team (ST) / Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG)Verfijning van de zoekopdracht:
Koos Janssen - Burgemeester:
- 78 w/m
Silke Zwart - GroenLinks:
- 192 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 157 w/m
David Tompot - SP:
- 189 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 140 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 131 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 161 w/m
Agendapunt 7 Ontwerp VVGB Huis ter Heideweg 19 (Huis ter Heide) (bevat stemmingen)
Gemeenteraad Stemt In Met Legalisatie Sportvoorzieningen Dijnselburg
Raadsleden eensgezind over herstelprocedure voor sportpark Huis ter Heide
Politiekverslaggever Rijk de Bat
In een recente gemeenteraadsvergadering is unaniem ingestemd met een voorstel om een fout in de vergunningsprocedure voor sportvoorzieningen op sportpark Dijnselburg te herstellen. Het voorstel, dat de legalisatie van reeds gerealiseerde sportvoorzieningen zoals lichtmasten en hekwerken omvat, volgt na een geconstateerde fout in de procedure van eerder verleende vergunningen.Tijdens de vergadering kwamen verschillende punten van zorg naar voren, waaronder de wijze van communicatie met de belangenvereniging van Huis ter Heide en de timing van flora- en fauna-toetsing. De heer Roy Luca van Seyst.nu uitte zijn bezorgdheid over het feit dat de belangenvereniging telefonisch in plaats van schriftelijk werd geïnformeerd, terwijl de heer Karlovic van Nieuw Democratisch Zeist kritiek uitte op het niet volgen van de juiste procedures in het verleden.
Wethouder Angèle Wiltink reageerde op de vragen en benadrukte het belang van het volgen van de juiste procedures en het betrekken van de buurt en belangenvereniging bij het proces. Zij verzekerde dat er zowel schriftelijk als telefonisch gecommuniceerd is en dat er in het verleden wel degelijk rekening is gehouden met flora en fauna.
Het voorstel omvat een ontwerpverklaring van geen bedenkingen, waarmee een zienswijzeprocedure wordt gestart. Dit biedt belanghebbenden de mogelijkheid om hun zienswijze te geven voordat de omgevingsvergunning definitief wordt verleend. De raad heeft besloten geen exploitatieplan vast te stellen, aangezien de economische uitvoerbaarheid verzekerd is en de gemeente als eigenaar en initiatiefnemer optreedt.
Na de besluitvorming zal het ontwerpbesluit zes weken ter inzage liggen. Indien er geen zienswijzen worden ingediend, kan de omgevingsvergunning worden verleend. Mochten er wel zienswijzen binnenkomen, dan zal het plan opnieuw aan de raad worden voorgelegd.
De bijlagen bij het raadsvoorstel bevatten alle relevante documenten die nodig zijn voor een inhoudelijke beoordeling van het voorstel. Met de unanieme instemming van de raad is een belangrijke stap gezet in de richting van het legaliseren van de sportvoorzieningen en het waarborgen van de belangen van de lokale gemeenschap.
Samenvatting
Samenvatting:
Het raadsvoorstel betreft het verlenen van medewerking aan een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het plaatsen van sportvoorzieningen op sportpark Dijnselburg in Huis ter Heide. De voorzieningen omvatten lichtmasten, hekwerken, dug-outs, opslagruimtes, foutpalen, tribunes, scoreborden, een beweegplein en het vervangen en verplaatsen van de afrastering. Er is een fout gemaakt in de procedure van de eerder verleende vergunningen, omdat lichtmasten volgens het bestemmingsplan niet buiten het bouwvlak geplaatst mogen worden. Het huidige voorstel is bedoeld om deze fout te herstellen en de reeds gerealiseerde sportvoorzieningen te legaliseren.
De gemeenteraad wordt gevraagd om in te stemmen met een ontwerpverklaring van geen bedenkingen, zodat de zienswijzenprocedure kan starten en belanghebbenden hun zienswijze kunnen geven. Indien er geen zienswijzen worden ingediend, kan de omgevingsvergunning worden verleend. Het voorstel bevat ook een besluit om geen exploitatieplan vast te stellen, omdat de economische uitvoerbaarheid is gewaarborgd en de gemeente eigenaar en initiatiefnemer is.
De raad heeft unaniem besloten conform het voorstel op 24 januari 2023. Na besluitvorming zal het ontwerpbesluit zes weken ter inzage worden gelegd. Indien er geen zienswijzen worden ingediend, kan de omgevingsvergunning worden verleend. Bij ingediende zienswijzen zal het plan opnieuw aan de raad worden voorgelegd. De bijlagen bij het raadsvoorstel bevatten relevante documenten voor de inhoudelijke besluitvorming.
-
Analyse van het document
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Ontwerpverklaring van geen bedenkingen Huis ter Heideweg 19 te Huis ter Heide". Het voorstel betreft het legaliseren van reeds gerealiseerde sportvoorzieningen op sportpark Dijnselburg door middel van een omgevingsvergunning. De gemeenteraad wordt gevraagd een ontwerpverklaring van geen bedenkingen af te geven om de zienswijzenprocedure te starten en belanghebbenden de kans te geven hun zienswijze op het ontwerpbesluit te geven.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke uiteenzetting van de situatie, de noodzaak voor het legaliseren van de sportvoorzieningen, en de stappen die genomen moeten worden. Het bevat ook informatie over de financiële aspecten, communicatie, en juridische overwegingen.
Rol van de raad:
De raad moet besluiten of zij medewerking verleent aan de aanvraag omgevingsvergunning en of zij instemt met de ontwerpverklaring van geen bedenkingen. De raad heeft ook de rol om te beslissen over het al dan niet vaststellen van een exploitatieplan.
Politieke keuzes:
De raad moet afwegen of het belang van de sportvoorzieningen opweegt tegen eventuele bezwaren van belanghebbenden en of het project past binnen de visie op ruimtelijke ordening en duurzaamheid.
SMART:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, en Tijdgebonden. Relevantie en haalbaarheid zijn echter afhankelijk van de zienswijzen die ingediend kunnen worden en de uiteindelijke besluitvorming van de raad.
Inconsequenties:
Er zijn geen duidelijke inconsequenties in het voorstel aangetroffen.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of zij de ontwerpverklaring van geen bedenkingen goedkeurt en of zij instemt met de voorgestelde procedure voor het verlenen van de omgevingsvergunning.
Participatie:
Het voorstel beschrijft de participatie door middel van een zienswijzenprocedure waarbij belanghebbenden hun mening kunnen geven.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp, aangezien er in het voorstel wordt vermeld dat er zeer energiezuinige lampen zijn toegepast.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen lijken beperkt te zijn en worden gedekt door leges voor de omgevingsvergunning. Er wordt geen planschade verwacht en de gemeente is eigenaar/initiatiefnemer, waardoor kostenverhaal verzekerd is.
Conclusie:
Het voorstel is goed onderbouwd en lijkt alle relevante aspecten te behandelen. De raad zal moeten besluiten op basis van de informatie in het voorstel en eventuele zienswijzen die worden ingediend.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Omgevingsvergunning Sportpark Dijnselburg Lichtmasten Hekwerken Dug-outs Bestemmingsplan Ruimtelijke ordening Zienswijzenprocedure Legalisering DuurzaamheidVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel: Ontwerpverklaring van geen bedenkingen Huis ter Heideweg 19 te Huis ter Heide
Samenvatting:
Het voorstel betreft het legaliseren van reeds gerealiseerde sportvoorzieningen op sportpark Dijnselburg in Huis ter Heide, die door een fout in het bestemmingsplan en een verkeerd gevolgde procedure illegaal zijn. De gemeenteraad wordt gevraagd een ontwerpverklaring van geen bedenkingen af te geven om de zienswijzenprocedure te starten en belanghebbenden de kans te geven hun zienswijze op het ontwerpbesluit te geven.
Volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke uitleg van de situatie, de noodzaak voor het voorstel, en de stappen die genomen moeten worden.
Rol van de raad:
De raad moet een ontwerpverklaring van geen bedenkingen afgeven om de procedure voort te zetten en uiteindelijk besluiten of de omgevingsvergunning verleend kan worden.
Politieke keuzes:
De raad moet afwegen of de sportvoorzieningen behouden moeten blijven ondanks de procedurefout en of de belangen van de buurt- en belangenvereniging voldoende zijn meegewogen.
SMART:
Het voorstel lijkt Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, en Tijdgebonden. Relevantie en haalbaarheid zijn echter afhankelijk van de zienswijzen en eventuele juridische bezwaren.
Inconsequenties:
Er lijken geen directe inconsequenties in het voorstel te zitten.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of ze instemmen met de ontwerpverklaring van geen bedenkingen en of ze de omgevingsvergunning willen verlenen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat belanghebbenden geïnformeerd worden en de kans krijgen om zienswijzen in te dienen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is meegenomen in de inrichting van het sportpark door het toepassen van energiezuinige lampen.
Financiële gevolgen:
De kosten voor de procedure worden gedekt door leges. Er wordt geen planschade verwacht, en de gemeente is als eigenaar/initiatiefnemer aansprakelijk voor eventuele kosten.
Het raadsbesluit is unaniem conform besloten, wat betekent dat de raad heeft ingestemd met het voorstel zoals voorgesteld door burgemeester en wethouders.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Omgevingsvergunning Sportpark Dijnselburg Lichtmasten Hekwerken Dug-outs Bestemmingsplan Ruimtelijke ordening Zienswijzenprocedure Legalisatie DuurzaamheidVerfijning van de zoekopdracht:
Koos Janssen - Burgemeester:
- 119 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 160 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 206 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 137 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 170 w/m
Angèle Welting - D66:
- 178 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 376 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 218 w/m
Angèle Welting - D66:
- 175 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 187 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 150 w/m
David Tompot - SP:
- 163 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 192 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 206 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 408 w/m
Carlo Fiscalini - NieuwDemocratischZeist:
- 230 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 162 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 242 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 146 w/m
David Tompot - SP
Agendapunt 8 Motie(s) vreemd aan de orde van dag
Koos Janssen - Burgemeester:
- 137 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 141 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 182 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 275 w/m
Ernst van Splunter - VVD:
- 192 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 298 w/m
Hafid Boutahar - D66:
- 272 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 272 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 203 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 153 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 194 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 240 w/m
Annet Ploeg-Bos - ChristenUnie/SGP:
- 200 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 234 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 211 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 240 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 239 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 277 w/m
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 141 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 195 w/m
J. Janssen - Raadsgriffier:
- 145 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 195 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 210 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 269 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 196 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 265 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 219 w/m
Ernst van Splunter - VVD
Hafid Boutahar - D66
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist
Hanny Roelofsen - Seyst.nu
Annet Ploeg-Bos - ChristenUnie/SGP
Agendapunt 8A Motie vreemd aan de orde van de dag Verbod op lokaal consumentenvuurwerk
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 160 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 162 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 175 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 134 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 151 w/m
David Tompot - SP:
- 160 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 217 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 144 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 213 w/m
Agendapunt 8B Motie vreemd aan de orde van de dag Landelijk vuurwerkverbod
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 187 w/m
Annet Ploeg-Bos - ChristenUnie/SGP:
- 159 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 247 w/m
Ernst van Splunter - VVD:
- 147 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 189 w/m
Hafid Boutahar - D66:
- 192 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 241 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 173 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 248 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 149 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 178 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 338 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 241 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 199 w/m
Annet Ploeg-Bos - ChristenUnie/SGP
Ernst van Splunter - VVD
Hafid Boutahar - D66
Wilma Breddels - PvdA
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang
Agendapunt 8C Motie vreemd aan de orde van de dag oudejaarsactiviteiten
Marcel Fluitman - CDA:
- 207 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 295 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 193 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 230 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 200 w/m
Agendapunt 8D Motie vreemd aan de orde van de dag geen lokaal vuurwerkverbod
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 198 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 217 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 188 w/m
Walter van Dijk - Wethouder:
- 192 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 391 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 152 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 177 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 151 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 138 w/m
Annet Ploeg-Bos - ChristenUnie/SGP:
- 156 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 275 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 167 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 193 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 147 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 158 w/m
David Tompot - SP:
- 172 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 204 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 145 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 213 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 161 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 158 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 166 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 111 w/m
Walter van Dijk - Wethouder:
- 301 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 248 w/m
Walter van Dijk - Wethouder:
- 205 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 266 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 166 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 268 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 284 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 139 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 501 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 172 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 67 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 207 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 236 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 261 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 249 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 231 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 162 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 290 w/m
Roy Luca - Seyst.nu:
- 212 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 269 w/m
Ernst van Splunter - VVD:
- 197 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 268 w/m
Walter van Dijk - Wethouder:
- 201 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 284 w/m
Koos Janssen - Burgemeester:
- 178 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 139 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 298 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 141 w/m
Hanny Roelofsen - Seyst.nu:
- 149 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 245 w/m
Jan Bredius - NieuwDemocratischZeist:
- 133 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 187 w/m
David Tompot - SP:
- 203 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 213 w/m
Roel van Nieuwstadt - GroenLinks:
- 156 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 166 w/m
Annet Ploeg-Bos - ChristenUnie/SGP:
- 208 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 392 w/m
Ernst van Splunter - VVD:
- 203 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 213 w/m
Hafid Boutahar - D66:
- 179 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 243 w/m
Wilma Breddels - PvdA:
- 206 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 249 w/m
Hannie van Kippersluis - ZeisterBelang:
- 135 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 185 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 162 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 244 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 190 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 292 w/m
Marcel Fluitman - CDA:
- 445 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 127 w/m
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter
01:09:25 - 01:12:11 - 01:17:15 - 01:22:54 - 01:24:08 - 01:25:33 - 01:25:50 - 01:26:14 - 01:26:50 - 01:27:59 - 01:28:29 - 01:29:39 - 01:29:58 - 01:34:22 - 01:39:46 - 01:40:32 - 01:41:11 - 01:41:38 - 01:41:46 - 01:43:14 - 01:43:35 - 01:44:07 - 01:45:50 - 01:46:42 - 01:47:09 - 01:48:24 - 01:49:33 - 01:50:03 - 01:50:59 - 01:51:12 - 01:51:33 - 01:51:56 - 01:52:11 - 01:52:45 - 01:53:05 - 01:54:38 - 01:54:41
Hafid Boutahar - D66
Wilma Breddels - PvdA
Agendapunt 9 Sluiting
Dick van Ginkel - Plaatsvervangend voorzitter:
- 267 w/m